Mercator postao dio maloprodaje Fortenova grupe

S Agrokora je u petak prebačeno na Fortenova grupu 69,57 posto dionica Poslovnog sistema Mercator, čime je slovenski trgovački lanac postao integralni dio poslovnog područja maloprodaje Fortenova grupe, a istodobno je provedeno i refinanciranje Mercatorova duga vrijedno 385 milijuna eura, izvijestili su iz Fortenove i Mercatora na novinskoj konferenciji u Ljubljani.

Uz prijenos dionica, kojim je Fortenova grupa sada vlasnica 88,1 posto Mercatora, istodobno se odvijao i proces refinanciranja Mercatorovog zaduženja kod 55 banaka od strane Fortenova grupe, u ukupnom iznosu od 385 milijuna eura.

U suradnji sa svojim kreditorima HPS Partners i VTB-om, Fortenova grupa osigurala je potrebna sredstva te u cijelosti zamijenila navedeni Mercatorov dug i na taj način osigurala neometan prijenos vlasništva Mercatora s kompanije u stečaju na stabilnu kompaniju, konsolidirane vlasničke i vjerovničke strukture.

Maloprodajna mreža Fortenova grupe od danas se sastoji od oko 2.400 prodajnih mjesta Mercatora i Konzuma s ukupno 39 tisuća zaposlenika koji rade na pet tržišta u regiji sa 17,5 milijuna stanovnika.

Agrokor je dionice Mercatora stekao još 2014. godine, no slovenski trgovački lanac do danas nije bio operativno integriran u poslovanje svoga vlasnika.

“Fortenova grupa je od danas ponosna vlasnica Mercatora, odlučna u namjeri da bude najbolji vlasnik kojeg je Mercator ikada imao. Ovo je novi početak koji nam svima otvara cijeli niz novih mogućnosti. Nova optimizirana struktura kapitala Fortenova grupe osigurava nam stabilnost i sposobnost za snažna buduća ulaganja u naše tvrtke i poticanje njihovog budućeg rasta. S Mercatorom u Fortenova grupi konsolidiramo najveću regionalnu maloprodajnu mrežu, povećavamo stabilnost lanca opskrbe, radnih mjesta, poreznih prihoda država u kojima poslujemo te otvaramo nove prilike i nastavljamo podržavati rast lokalnih dobavljača”, izjavio je na on-line novinskoj konferenciji Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.

Naglasio je da će nakon integracije Mercatora i prodaje Poslovnog područja zamrznuta hrana, Fortenova grupa s više od 50 tisuća zaposlenika biti najveći poslodavac u regiji, koji ostvaruje približno 5 milijardi eura prihoda i operativnu dobit veću od 270 milijuna eura te koji u ovoj godini, unatoč nastavku pandemije, planira realizirati više od 125 milijuna eura kapitalnih ulaganja.

“Današnje zaključenje dodatnog financiranja koje je omogućilo prijenos Mercatora u potpunosti je u skladu s našim strateškim financijskim planovima. U posljednjih nekoliko tjedana napravili smo veliki napredak u ispunjavanju planova ne samo s ovim aranžmanom refinanciranja, već i s prodajom Poslovne grupe zamrznute hrane kao i netemeljnih dijelova poslovanja Fortenova grupe te ostvarivanjem snažnih poslovnih rezultata u prvom kvartalu ove godine. U središtu ovih procesa nalazi se multinacionalni tim brojnih kolegica i kolega, smještenih u više država, koji su odradili ogroman posao i zaslužuju veliku pohvalu za sve što je postignuto”, komentirao je James Pearson, izvršni direktor za financije Fortenova grupe.

Za Siegfrieda Ganshorna, izvršnog direktora Fortenova grupe za maloprodaju, današnji prijenos Mercatora na Fortenova grupu “jedan je od najvažnijih dana u povijesti Mercatora, Konzuma i Fortenova grupe”.

“Biti ovdje gdje smo sada ne bi bilo moguće bez naših ljudi, profesionalnog upravljanja, podrške i pomoći dobavljača te svih ostalih partnera i dionika kojima vjerujemo. Zajednički rad omogućit će nam da iskoristimo svoj puni potencijal na dobrobit naših kupaca”, rekao je Ganshorn.

Kao ključne dijelove strategije razvoja maloprodaje Fortenova grupe izdvojio je operativnu izvrsnost, jasnu diferencijaciju od konkurencije, kontinuirano poboljšanje pozicije i povećanje tržišnog udjela, fleksibilnost mikrolokacije te istinsko višekanalno iskustvo. A da to ostvare, ključna će biti razvijena strategija digitalne transformacije, pa će i značajne investicije biti u digitalni razvoj i e-trgovinu, kako bi poticali rast u svim državama, dodao je Ganshorn.

“Mercator danas nije samo trgovac već platforma koja povezuje zaposlene, kupce i dobavljače i koja je uspješno razvila brojne nove prodajne koncepte. Znanje, trud, iskustvo, sposobnost i osjećaj pripadnosti zaposlenika tvorci su Mercatorovog uspjeha. Kao tvrtka koja surađuje s više od 3.000 dobavljača i godišnje realizira 1,2 milijarde eura vrijednosti nabave od lokalnih i regionalnih partnera, ovo je spajanje izvrsna poslovna prilika za dugoročni razvoj njihovih robnih marki”, smatra Tomislav Čizmić, predsjednik Uprave Mercatora.

Po njegovim riječima, uz ubrzani nastavak digitalizacije i razvoj digitalnih višekanalnih platformi, prioriteti Mercatora u konsolidaciji maloprodaje Fortenova grupe su jačanje trgovinske mreže i razvoj moderne logističke infrastrukture.

„U protekle dvije godine, koliko je prošlo od implementacije nagodbe vjerovnika odnosno uspješnog financijskog restrukturiranja prezaduženog Agrokora, Fortenova grupa je postigla visoku operativnu uspješnost koja se očituje kroz povećanje dobiti iz operativnog poslovanja za oko sto milijuna eura u razdoblju 2017. do 2019., kao i kroz poboljšanje novčanog tijeka za gotovo sto milijuna eura tijekom 2020., unatoč negativnom utjecaju pandemije COVID – 19 na poslovanje”, kazao je Peruško.

Istaknuo je da je Fortenova grupa također ojačala kapitalnu strukturu i osnažila svoju financijsku poziciju, smanjivši omjer duga i dobiti iz operativnog poslovanja sa 7 na oko 4 puta, koliko se očekuje do kraja ove godine.

“Nakon dugog razdoblja neizvjesnosti, Fortenova grupa je danas financijski stabilna tvrtka koja je nesporno sposobna za rast i koja će razvojnom strategijom i ostvarivanjem svojih prioriteta ujedno čuvati i otvarati nova radna mjesta”, zaključio je Peruško.

Odgovarajući potom na upit slovenskih novinara o tome gdje će odsad biti sjedište Mercatora, Peruško je kazao da će sjedište Mercatora uvijek biti u Ljubljani, kao što će Konzuma biti u Zagrebu.

Na upit što će sada biti sa zaposlenicima Mercatora, predsjednik Uprave Čizmić kazao je da se ne planira smanjivanje broja radnih mjesta, nego je slovenski trgovački lanac dobio snažnog partnera koji će ulagati u razvoj i kreirati nova radna mjesta.

Na upit kako će konsolidacija trgovine i uključivanje Mercatora u Fortenovu utjecati na poslovanje Konzuma, Peruško kaže kako vidi dva velika plusa koja donosi ova integracija.

Po njegovim riječima, jedan plus odnosi se na to što dezinvestiranje grupe zamrznute hrane (Ledo i Frikom) omogućuje veća ulaganja u Konzum odnosno maloprodajnu mrežu u Hrvatskoj, koja je, kako je naveo, bila pothranjena u pogledu ulaganja od početka izvanredne uprave, a još prije toga imala je i puno problema oko likvidnosti. “Sada je konačno vrijeme kada moramo raščistiti te stvari”, poručio je Fabris.

Dodao je i da se drugi plus integracije Mercatora u Fortenovu odnosi na dodatno prelijevanje međusobnog znanja između dviju maloprodajnih kompanija.

Komentiraj