Mentalno zdravlje: ‘Grad pomaže zagrebačkim školarcima da prebole posljedice potresa i pandemije’

Gradska uprava je okupila vodeće zagrebačke stručnjake u Povjerenstvo za zaštitu mentalnog zdravlja djece i mladih

Tijekom idućih tjedana Grad Zagreb će, najavljeno je, u zagrebačkim osnovnim i srednjim školama provesti probir (screening) u području mentalnog zdravlja djece i mladih.
Kako navode na stranicama Grada, u ovoj o sada nezabilježenoj situaciji zdravstvene krize dodatno otežanoj potresima, ‘prioritet nam moraju biti potrebe djece, njihovo emocionalno osnaživanje te pružanje primjerene podrške i njima i njihovim roditeljima’.

“Reakcije djece i odraslih na pandemiju COVID-19 i potrese koji su nas pogodili mogu biti vrlo različite. Pojedina djeca i odrasli osjećaju manju uznemirenost i bez većih teškoća se suočavaju s dnevnim izazovima. Međutim, mnogi od nas mogu biti i dublje pogođeni, što nam pokazuju i brojna do sad provedena istraživanja. Upravo je to bio poticaj za osnivanje Povjerenstva za zaštitu mentalnog zdravlja djece i mladih Grada Zagreba, koje okuplja zagrebačke stručnjake mentalnog zdravlja, čije je djelovanje usmjereno na jačanje psihološke otpornosti djece osnaživanjem djece, mladih i odraslih koji o njima brinu na svim razinama, uključujući obitelj, vrtiće, školu te sustave zdravstvene i socijalne skrbi”, kazala je Gordana Buljan Flander, klinički psiholog i psihoterapeut, ravnateljica Poliklinike za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba i predsjednica Povjerenstva za zaštitu mentalnog zdravlja djece i mladih Grada Zagreba.

Jedan od ciljeva ovog opsežnog projekta, upravo je identifikacija najugroženije djece i adolescenata, usmjeravanje na izvore podrške u njihovoj okolini te osiguravanje stručnih intervencija prema potrebi. Probir će biti proveden putem posebno odabranih upitnika od strane roditelja, koji će od učitelja/razrednika svog djeteta dobiti poveznicu na upitnik koji ispunjavaju online.
Na temelju dobivenih rezultata roditeljima će neposredno po ispunjavanju upitnika biti dostavljena povratna informacija o potrebama njihovog djeteta, a ukupni rezultati ovog projekta planiraju se koristiti kako bi se osiguralo daljnje odgovore sustava zdravstva, obrazovanja i socijalne zaštite na potrebe djece i mladih.
“Zagreb investira i investirat će u zaštitu mentalnog zdravlja i dobrobiti djece i mladih kroz niz sistematičnih intervencija, kako bismo umanjili učinke okolnosti u kojima živimo i imali zdravu i sretnu djecu, osnaženu nositi se i sa stresnim vremenima u budućnosti. Možemo biti ponosni na izvrsne stručnjake mentalnog zdravlja koje imamo u sustavu zagrebačkog zdravstva, obrazovanja i socijalne zaštite, a koji su na našu inicijativu mobilizirani odmah nakon potresa u ožujku 2020. i zajedno su radili na razvoju zagrebačkog modela zaštite mentalnog zdravlja djece uslijed potresa i pandemije”, rekao je zagrebački gradonačelnik Milan Bandić.

Dodao je da su rezultati već tu. “Proveli smo niz aktivnosti osnaživanja stručnjaka, destigmatizacije traženja pomoći, kampanje za promicanje brige o sebi, izradili materijale i platformu znanja kao podršku djeci, mladima, roditeljima i onima koji brinu za njihovu dobrobit kroz edukaciju”, poručio je.

“Zagreb ovim projektom čini veliki iskorak, prvenstveno u normaliziranju brige za mentalno zdravlje djece i mladih, u vremenu kada je odrastanje ispunjeno brojnim izazovima. Zadnju godinu dana smo napore usmjerili na postizanje sveobuhvatnog modela za pružanje pomoći te kroz međusektorsku suradnju svih ustanova Grada Zagreba koje brinu o djeci značajno napredovali, prelazeći iz pretežno medicinskog pristupa mentalnom zdravlju u onaj koji teži uključivanju svih dionika sustava zaštite djece”, izjavio je pročelnik Gradskog ured za zdravstvo Vjekoslav Jeleč.
Dodao je da svi zajedno čine strukturu podrške djeci, roditeljima i obiteljima kako bi razvili i ojačali otpornost i pomogli našoj djeci i mladima da se bolje nose sa stresom.
Pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje Ivica Lovrić kazao je da su škole prirodno mjesto za promicanje psihološke otpornosti i prilika za učenje brige o sebi, jer većina naše djece najveći dio svoga dana provede u školama, što otvara prostor za prepoznavanje ranih indikatora poteškoća te pružanje pomoći.

“Prioritet nam je naučiti djecu i mlade brinuti se o vlastitom mentalnom zdravlju i uravnotežiti akademske ciljeve s postizanjem emocionalne dobrobiti djece, kako bi i izvan učionica bili spremni suočiti se s izazovima, gradeći njihovu otpornost i postavljajući temelje znanja i vještina upravljanja mentalnim zdravljem”, zaključio je Ivica Lovrić za Zagreb News.

Komentiraj