Mađarski MOL krši dioničarski ugovor s Hrvatskom vladom te ponižava i ismijava Plenkovića

Europska komisija službeno je objavila da je započela istraživati je li najavljeno MOL-ovo preuzimanje OMV-a u Sloveniji sukladno propisima koji na razini EU-a tretiraju takva poslovna povezivanja. Time je Europska komisija definitivno potvrdila otkriće i okolnosti koje je Nacional opisao još u travnju 2021.

Nacional je tada ekstenzivno pisao o tome kako namjerom kupnje 120 benzinskih postaja austrijskog OMV-a u Sloveniji, mađarski MOL krši dioničarski ugovor s Hrvatskom vladom i ponižava i ismijava hrvatskog premijera Andreja Plenkovića.

Ali to hrvatskom premijeru tada očito nije bilo važno, jer je Plenkovićeva vlada, štoviše, što zbog nemara, nekompetencije ili možda nekog drugog zlokobnijeg, zasad nepoznatog razloga, prošle godine pozdravila taj potez kao nešto pozitivno.

To je sukus manipulativno strukturirane transakcije kojom se u hrvatskoj javnosti pokušao stvoriti privid zajedničkog istupanja Ine i MOL-a na slovensko tržište. Ali po dioničarskom ugovoru između Vlade i MOL-a u Ini, ono može biti zajedničko jedino ako se to zajedništvo manifestira pod robnom markom Ine, a ne podijeljenom kupnjom Ine i MOL-a.

Zajednička kupnja 120 benzinskih crpki OMV-a u Sloveniji bit će tek igrokaz ako će raditi pod brendom MOL-a

I to zato što se sada definitivno pokazalo da OMV-ove benzinske postaje u susjednoj državi zapravo kupuje MOL, uz tek minorno i „manekensko“ sudjelovanje Ine, koja u stvarnosti, sa svojih 33 posto udjela u novoj tvrtki, neće imati utjecaja na poslovanje. Iako se na Ininim korporativnim stranicama još od 8. lipnja 2021. mogla pročitati službena objava po kojoj će „Ina s MOL-om steći dodatnih 92,25 posto udjela u OMV-u Slovenija” te da su “Ina i MOL postigli dogovor o stjecanju OMV-ova udjela”

Budućih 120 postaja, ali i značajan udio veleprodaje goriva, trebali bi poslovati pod brandom MOL-a, što je direktno kršenje odredbi dioničarskog ugovora iz 2003. godine koje nalažu da se širenje zajedničke kompanije u zemljama regije treba vršiti isključivo pod imenom i brendom Ine.

VIŠE PROČITAJTE U NOVOM BROJU NACIONALA

Komentiraj