LONDON: Zatvaranje škola slabo pomaže u suzbijanju širenja koronavirusa

Autor:

epa08340332 An empty classroom at the secondary school in Izel, Belgium, 03 April 2020. As the two weeks of Easter holidays (or officially spring holidays) approach, school have no plans to reopen after the holidays. Countries around the world are taking increased measures to stem the widespread of the SARS-CoV-2 coronavirus which causes the Covid-19 disease.  EPA/JULIEN WARNAND

HINA/ EPA/JULIEN WARNAND

Zatvaranje škola nije od velike pomoći u suzbijanju širenja novog koronavirusa te istodobno može imati dalekosežne društveno-ekonomske posljedice, tvrde britanski znanstvenici.

“Postojeći dokazi koji idu u prilog zatvaranju škola u borbi s covidom-19 vrlo su slabi”, objavili su znanstvenici s londonskog sveučilišta UCL (University College London).

“Iz ranijih studija znamo da zatvaranje škola ima najbolji učinak na viruse koji nisu visoko zarazni i koji češće napadaju djecu. To je suprotno od covida-19”, kazao je jedan od voditelja istraživanja, Russell Viner.

Modelirane studije covida-19 predvidjele su da će se zatvaranjem škola prevenirati samo dva do četiri posto smrti, “mnogo manje nego ostalim mjerama socijalnog distanciranja”, kažu znanstvenici.

“Ali zatvaranje škola može imati duboke ekonomske i društvene posljedice”, napisali su u članku objavljenom u časopisu The Lancet Child and Adolescent Health.

Donositelji odluka moraju biti svjesni toga da, kada razmatraju mogućnost zatvaranja škola zbog covida-19 posebno imaju u vidu kakve će posljedice ono imati na djecu, osobito na onu s poteškoćama u razvoju.

Milijuni djece u svijetu obuhvaćeni su zatvaranjem škola kao jednom od mjera u borbi s novim koronavirusom.

Kako bi analizirali njezin potencijalni učinak, znanstvenici UCL-a proučili su 16 postojećih studija, uključujući devet o zatvaranju škola tijekom epidemije SARS-a, respiratorne bolesti koju uzrokuje virus sličan ovome koji izaziva covid-19.

Podaci iz Kine, Hong Koga i Singapura upućuju na to da zatvaranje škola “nije pridonijelo kontroli epidemije”, napisali su u sažetku studije.

Stručnjaci koji u nju nisu bili uključeni kažu da istraživanje i rezultati potvrđuju ono u što su mnogi sumnjali. Korist od zatvaranja škola, kada je posrijedi javno zdravlje nije proporcionalna socijalnim i ekonomskim posljedicama po djecu i roditelje koji su mjerom obuhvaćeni.

“Ovaj rad ukazuje na to da bi se škole trebale i morale početi otvarati čim završi prvi val bolesti”, komentirao je Robert Dingwall, profesor sociologije na notingemskom sveučilištu Trent.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.