Lagane dijete doprinose zdravlju žena starijih od 50 godina

Tomislav Miletic/PIXSELL

Ženama starijim od 50 godina se preporučuju jednostavne i prilagođene dijete, koje nisu restriktivne, a moraju biti nutritivno uravnotežene, piše fitness.com.hr.

Izbor dijete mora biti prilagođen potrebama i osobnom zdravstvenom stanju. Proučite savjet za tri jednostavne dijete, jer one uz regulaciju tjelesne težine, doprinose boljem zdravlju i održavaju ravnotežu hormona.

1. Mediteranska dijeta

Pozitivan i preventivan utjecaj mediteranske prehrane na razvoj i ublažavanje simptoma brojnih bolesti povezan je uz zdravo funkcioniranje metabolizma i dugovječnost. Mediteranska dijeta je uvijek pri vrhu ljestvice najboljih dijeta, bazira se na povrću, mahunarkama, voću, orašastim plodovima, punozrnatim žitaricama i maslinovom ulju.

Mala količina ribe, jaja, mesa peradi i crvenog mesa te mliječnih proizvoda u ovom načinu prehrane organizmu daje energiju za dnevne napore.

2. Fleksitarijanska dijeta

Fleksitarijanska dijeta je poluvegetarijanska dijeta, koja se u rasporedu prehrane u najvećem dijelu sastoji od namirnica biljnoga porijekla. Preporučuje se onim osobama, koje žele smanjiti konzumaciju mesa. Važna stavka ove dijeti je dovoljni unos kalcija, koji je posebno važan ženama u periodu nakon menopauze.

3. Intuitivno hranjenje

Kronično provođenje restriktivnih dijeta može imati niz nuspojava: od slabljenja kvalitete kostiju, poremećaja u prehrani te oslabljene kvalitete života. Intuitivno hranjenje naglašava pozitivan odnos prema hrani, vlastitim potrebama i tijelu.

Intuitivno hranjenje uključuje 10 principa koji podrazumijevaju pozitivan odnos prema hrani, hranu kao doprinos zdravlju te razvijanju emocija bez sudjelovanja ili korištenja hrane u tu svrhu.

Deset principa intuitivnog hranjenja ima cilj naučiti osluškivati znakove i signale organizma uz isticanje pozitivnog učinka i osjećaja zadovoljstva.

Nekoliko je pravila, koja uvijek vrijede: prednost se daje nutritivno bogatoj, minimalno prerađenoj hrani bogatoj vitaminima, mineralima, vlaknima, zdravim mastima, čistim proteinima i antioksidansima.

Žene starije od 50 godina moraju obratiti pozornost na reguliran unos kalcija, vitamina D, proteina i vitamina B skupine. Prije početka provedbe bilo kojeg programa dijetne prehrane potrebno je savjetovati se s liječnikom ili nutricionistom.

Komentiraj