Laco: ‘Pokrećemo web-trgovinu u kojoj će biti svi hrvatski proizvodi’

Miro Laco, pročelnik Ureda gradonačelnika, za Zagreb News govori o novom projektu koji je izrastao iz ranije pokrenute uspješne aplikacije Online tržnice

U travnju prošle godine na službenoj internetskoj stranici Grada Zagreba počela je s radom aplikacija naziva Online tržnice. Pokrenuta je u jeku najstrožih epidemioloških mjera zbog sprečavanja širenja koronavirusa, kada su sve tržnice u Zagrebu bile zatvorene. Cilj pokretanja platforme bio je omogućiti građanima da unatoč zaključavanju dođu do svježe i domaće hrane, ali i omogućiti malim domaćim proizvođačima da prodaju svoje proizvode. Platforma danas ima više od 80.000 korisnika, a iz Grada su najavili njezino proširenje. O svemu tome za Zagreb News je govorio Miro Laco, pročelnik Ureda gradonačelnika koji stoji iza spomenutih projekata.

ZG News: Kakav je bio odaziv OPG-ova i građana kada ste lani pokrenuli Online tržnicu?

U travnju 2020. nakon zatvaranja tradicionalnih tržnica zbog epidemioloških mjera, pokrenuli smo tu platformu kako bismo pomogli domaćim proizvođačima hrane, ili kako ih mi zovemo OPG-ovima. U početku, prije nego što je pokrenuta aplikacija, OPG-ove smo podučavali kako se prijaviti, marketinški obraditi proizvode i komunicirati s potencijalnim kupcima. Cilj nam je bio omogućiti im da prodaju svoje proizvode koji su sezonskog karaktera i nemaju dugi rok trajanja. Odaziv svih s područja Zagreba, ali i šire okolice je bio odličan. Do sada imamo registrirano preko 80.000 pojedinačnih korisnika, neki od njih višekratno se pojavljuju ponovno, ali svejedno se radi o velikom broju ljudi. Na platformi za sada imamo oko 180 OPG-ova.

ZG News: Kako su se korisnici snašli s platformom?

Nije im bilo teško jer smo formirali tim mladih ljudi koji rade u Uredu gradonačelnika i koji su im cijelo vrijeme asistirali i pomagali. Vrlo brzo su sve svladali. U velikom broju slučajeva radi se o ljudima koji nisu bili vični radu na aplikacijama. Nekima je bilo izazovno kako staviti slike proizvoda, ali su bili stručno vođeni i stalno smo im pomagali. Mnoge smo morali naučiti kako da pohrane osnovne podatke o svojim proizvodima, kako da ih ažuriraju posebno u slučaju ako dio svojih proizvoda rasprodaju pa da kupcima ne šalju krive informacije. Iako mnogi od njih nisu bili vični trgovanju putem interneta, vrlo brzo su se naučili.

ZG News: Nedavno ste na platformu uključili i OPG-ove iz Banovine. Koliko njih i uspijevaju li plasirati svoje proizvode u Zagrebu?

Htjeli smo pomoći ljudima na Banovini koje je pogodio potres u prosincu prošle godine. Nadam se da je nama svima premisa da ako želimo pomoći tim ljudima, da ih trebamo zadržati na njihovom domicilnom terenu. Za sada je na našoj platformi 24 OPG-a iz Banovine. Radili smo s njima po istom principu kao i sa svim drugim OPG-ovima. Naši ljudi su ih nazivali, s njima obavili razgovor, pojasnili im što mogu očekivati, o kakvom kanalu prodaje se radi i koliko će to biti efikasno za njih. Nadamo se da će zahvaljujući tome što im je sada zagrebačko tržište dostupnije povećati prodaju, a posljedično i proizvodnju.

ZG News: Najavili ste da će Online tržnica nastaviti postojati i nakon završetka epidemije, imate li planove uključiti OPG-ove i iz drugih dijelova Hrvatske?

Već se uključuju. Za vrijeme zatvaranja zbog korona-krize ovo je bio jedini kanal koji je brojnim OPG-ovima omogućio da prodaju svoje proizvode i polučio je veliki uspjeh. Kad su vlasnici OPG-ova dobili svoje online kupce i sami su shvatili koliko im je ovaj kanal bitan. Naime, svi smo svjesni kamo svijet stremi i da se trgovina seli na internet. Mislim da na vrijeme navikavamo naše OPG-ove da će im ovakav način prodaje postajati sve više ustaljen.

ZG News: Može li Online tržnica postati ozbiljna konkurencija tradicionalnim tržnicama?

Ne u većoj mjeri. Većina ljudi koji imaju ritual odlaska na naše lokalne tržnice u Zagrebu i dalje će ih posjećivati jer su tako naučili i ne žele mijenjati navike. Svim onim OPG-ovima koji prodaju i na tržnicama Online tržnica samo pruža dodatan benefit jer dolaze do većeg broja potencijalnih kupaca. Jedino kome bi Online tržnica mogla konkurirati su veliki trgovački centri koji bi mogli prodavati manje svježih prehrambenih proizvoda.

ZG News: Najavili ste nedavno i da će se osim prehrambenih moći kupovati i drugi proizvodi, o čemu se radi?

Unutar Ureda gradonačelnika blizu smo početka pokretanja još jednog velikog projekta. Radi se o internetskoj trgovini koji će uključivati ne samo hranu, već sve proizvođače s područja cijele Hrvatske. No, isključivo će biti proizvođači, a ne oni koji preprodaju robu. Projekt je blizu finalizacije, uskoro ćemo ga početi testirati. Nakon toga nas čeka zahtjevan posao da pozovemo sve proizvođače da se uključe. Pritom ćemo morati provjeriti za svakoga radi li se o proizvođaču. Osnovna nam je premisa da pomognemo svima u Hrvatskoj koji nešto proizvode da dođu do većeg broja kupaca. Na taj način nadamo se da ćemo i pojačati svijest naših ljudi o važnosti kupovine domaćih proizvoda.

ZG News: Koji bi se proizvodi trebali naći na vašoj internetskoj trgovini i kakav očekujete odaziv korisnika?

Iznenadili biste se što sve ljudi proizvode u Hrvatskoj. Na našem web shopu bit će zastupljene sve kategorije proizvoda, od kozmetike, namještaja, pa sve do tehnike… Cilj nam je postići standard koji danas imamo na Online tržnici. Želimo da domaći čovjek stekne povjerenje u domaće proizvođače.

Komentiraj