KRALJICA RASIPNOSTI Prva dama ljetnog jet-seta

Objavljeno u Nacionalu br. 614, 2007-08-21

Snježana Mehun, 37-godišnja organizatorica modnih revija, privukla je pozornost medija iznajmivši jahtu za koju se dvotjedni najam plaća 63.000 eura

Povjeruje li se dojmu što ga ostavljaju nedavni novinski tekstovi o ljetnom provodu Snježane Mehun, ta je 37-godišnja Karlobažanka, koja se predstavlja kao stručnjak za marketing i organizaciju modnih revija i natječaja ljepote, postala prva dama ljetnog jet-seta u Hrvatskoj. Privukla je pozornost hrvatskih novina kad je početkom kolovoza unajmila luksuznu 35-metarsku jahtu Le Mirage, kojom je plovila Jadranom. Uplovila je i u hvarsku luku te na jahti priredila raskošnu zabavu za prijatelje. Jahtu je unajmila kako bi se odmorila s prijateljicama Vlatkom Pokos i Matijom Vujicom, ali zabavu u Hvaru već je oko ponoći zbog preglasne glazbe prekinula poliija. Otkrilo se da je Snježana Mehun za tjedni najam te jahte trebala platiti 35.000 eura, što si danas u Hrvatskoj doista malo tko može priuštiti. Štoviše, jahtu je unajmila na dva tjedna. Mogla je dobiti i popust od 5 posto, što znači da je za dvotjedni najam trebala platiti 63.000 eura.

Iako tvrtke s kojima je povezana Snježana Mehun nemaju prihode koji bi joj omogućili tako skup provod, ona je unajmila jednu od najluksuznijih jahti na Jadranu. Vlasnik Le Miragea bio je poduzetnik Radovan Volmut, koji je nedavno u 63. godini preminuo zbog srčanih tegoba. Volmut je u jahtu ugradio najsuvremeniju navigacijsku opremu i kompletno joj preuredio kuhinju u kojoj mu je poslastice spremao Ivo Bošnjak, kuhar s više od 20 godina iskustva na jahtama najvećih svjetskih bogataša. Putnicima se na jahti nude i vrhunski francuski šampanjci i najbolja hrvatska vina. Pribor za jelo je srebrn, a tanjuri od izvornog kineskog i engleskog porculana. Namještaj je od mahagonija, a kupaonice su popločene mramorom.

Klijentelu koja je spremna platiti boravak na ovoj 160 tona teškoj jahti Volmut je kanio nalaziti putem veza što ih je stekao sklapajući poslovne aranžmane s istočnoeuropskim milijarderima. Danas jahtu za iznajmljivanje nude i neke hrvatske turističke agencije, a prije desetak dana priuštila si ju je i Snježana Mehun. Ona je nije unajmila preko agencije, nego se, po svemu sudeći, izravno dogovarala s Danilom Volmutom, sinom Radovana Volmuta koji živi u Beču.

Snježana Mehun rodila se 24. prosinca 1970. U Zagrebu je završila Pedagošku akademiju, ali se nikad nije bavila provjetnim radom, nego se u prvoj polovici 90-ih posvetila marketingu. Počela je raditi u marketingu Radija 101 u Zagrebu još dok je na čelu radija bio pokojni Igor Čopo. Nakon Čopine smrti počela je raditi u marketingu kazališta Gavella, a zatim u tada popularnom zagrebačkom diskoklubu The Best, gdje je upoznala niz osoba povezanih s hrvatskom estradom. Ni ondje se nije dugo zadržala. Povezala se s estradnim menedžerom Zoranom Škugorom i počela se baviti marketingom u njegovoj agenciji ZG Zoe Music. Sredinom 90-ih pokrenula je vlastitu marketinšku agenciju “Mehun“. Govorila je kako mnoge ideje koje je tada imala nisu prolazile na mjestima na kojima je dotad radila. “Nastojala sam spojiti ono što sam dotad radila, čisti marketing i show business“, izjavila je svojedobno za Nacional.

U vlastitu tvrtku 1995. uložila je i sav dotad stečeni kapital. Podaci dostupni u sudskom registru pokazuju da je temeljni kapital te tvrtke od 18. prosinca 1995. godine 32.400 kuna.

Do kraja 90-ih Snježana Mehun sudjelovala je u raznih projektima. U suradnji s Otvorenom televizijom, diskoklubom The Best i Zoranom Škugorom radila je Tuborg party koji je vodila Tanja Tušek. Potom je radila medijske planove za Nike, promovirala časopis Jet-set. Klijenti su joj bili Panonska pivovara, a već je tada počela organizirati i modne revije, kao i popratni program za ATP turnir u Umagu. Potkraj 90-ih zbližila se s Rikardom Gumzejom, koji je bio vlasnik licence izbora za Kraljicu Hrvatske, a 1999. od njega je tu licenciju preuzela.

Preuzimanje te licencije donijelo joj je prvi veći publicitet, jer su natjecanja ljepote 90-ih bila vrlo gledani TV program. Djelomice je bilo tako jer su tih godina Branka Bebić i Anica Martinović, kao nositeljice titule Miss Hrvatske, postigle velik uspjeh na natjecanjima za Miss svijeta, pa su i svi slični izbori privlačili interes televizije, a ovaj sponzore. Ona je tako mogla i dobro zaraditi, ali i upoznati manekenke koje su, ovisno o uspjehu na natjecanjima, poslije privlačile pozornost medija. Uglavnom je bilo tako zbog njihove ljepote i spremnosti da se slikaju u bikinijima, nešto manje zbog njihovih uspješnih međunarodnih manekenskih karijera, a dijelom i zbog njihovih čestih ljubavnih veza s drugim poznatim osobama. Snježana Mehun s većinom njih imala je odlične odnose, a poslije ih je angažirala na modnim revijama.

U tom dijelu društvene scene puno je taštine i ispraznih prepucavanja, što također privlači pozornost novinara koji prate ta zbivanja. Snježana Mehun dobro je shvatila kako mediji funkcioniraju, pa se i sama često nalazila usred raznih prepucavanja. Među ostalim, već godinu dana nakon preuzimanja licence Izbora za Kraljicu Hrvatske oštro se sukobila sa Rikardom Gumzejom, koji je zadržao svojevrsne inspekcijske ovlasti nad tim natjecanjem. Optužila ga je da je tražio da mu djevojke dolaze na razgovor u kupaćim kostimima, da je neprofesionalno sastavio ugovor o njihovoj suradnji, te otklonila svu odgovornost za brojne propuste na natjecanju koje je ona organizirala.

Bio je to zatvoreni krug u kojem su mediji pratili takva zbivanja najčešće zbog poznatih manekenki koje su bile u njihovu središtu, a medijski interes stvorio bi ozračje zanimljivo sponzorima pa bi ti projekti bili i financijski isplativi. Međutim, kad su Snježanu Mehun 2000. upitali je li istina da je na lokalnim izborima za Kraljicu Hrvatske zaradila 50.000 njemačkih maraka, ona je to demantirala ovako: “Zar mislite da bi mi Gumzej prepustio toliku zaradu?“

S brojnim sponzorima projekata u kojima je sudjelovala razvijala je dobre odnose, pa je došla na glas kao sposobna poslovna žena. S nekima od njih razvila je i prisnije odnose, pa se počelo prepričavati i da su neki od njih izdašno preplaćivali projekte u kojima je sudjelovala, zapravo financirajući njen rasipan životni stil. Zahvaljujući novinama, koje su njezin život smatrale zanimljivim, doznalo se i da vozi crveni Porsche, da u obitelji imaju još i Mercedes ML jeep, te da vozi i žuti Hummer. Zbog Porschea u svom voznom parku postala je 2004. i dopredsjednica Porsche Cluba Croatia. Nitko je nikad nije pitao kako si je nakon desetak godina poslovne karijere uspjela priuštiti takav vozni park, jer su joj izjave o zaradi bile oprečne. U vrijeme sukoba s Gumzejom o 50.000 maraka pričala je kao o velikom novcu, sav stečeni kapital koji je uložila u pokretanje vlastite tvrtke iznosio joj je oko 30.000 kuna, a teško je pretpostaviti da joj je danas već bivši suprug mogao toliko zaraditi od ugradnje alarmnih i audio sustava u automobile.

Svoju prvu tvrtku, Mehun, Snježana Mehun preimenovala je 2002. u Mehun-Media. Osim temeljnog kapitala od 32.400 kuna, prema podacima Poslovne Hrvatske, ta je tvrtka 2005. imala prihode od oko 200.000 eura, dobit između 10 i 20 tisuća eura i ukupnu knjigovodstvenu imovinu koja se procjenjivala na oko 180.000 eura. Lani u rujnu prihodi tvrtke pali su na oko 80.000 eura, a procjenjivalo se da je tvrtka radila s gubitkom od oko 40.000 eura. Snježana Mehun je 2003. osnovala i tvrtku Bagus za kupoprodaju robe, trgovačko posredovanje, zastupanje stranih tvrtki i prijevoz putnika. Tvrtka je 2005. imala prihode procijenjene na 60.000 eura i dobit manju od tisuću eura. U rujnu 2006. poslovanje je procijenjeno negativno, odnosno s gubitkom od oko 3000 eura. Ukupna knjigovodstvena imovina te tvrtke procjenjuje se na oko 90.000 eura.

Sve to pokazuje da joj projekti u kojima je sudjelovala kao organizatorica nisu donijeli veliku zaradu. Među ostalim, organizirala je izbor Model Elite Look. Na kakvoj je organizacijskoj razini bio taj projekt, najbolje pokazuje njezin sukob s pjevačem Borisom Novkovićem. Ona mu je u ljeto 2003. zaprijetila sudskom tužbom, jer on u televizijskom prijenosu na HTV-u nije htio otpjevati svoju pjesmu zato što mu nije bio postavljen stalak za mikrofon. Ona je rekla da je zbog toga pretrpjela znatnu financijsku štetu i dodala da će tužiti Novkovićeva menadžera zbog prijetnji fizičkim nasiljem. Novković joj je na to odgovorio da s njom nije potpisao nikakav ugovor te da ga ona nema na temelju čega tužiti.

Usporedo s pričama o njezinoj poslovnoj uspješnosti, zaredale su i priče o njezinoj velikoj rasipnosti bez pokrića. Nekim sponzorima, s kojima se zbližila, znala se povjeriti i da ima problema s dugovima, a često se znala hvaliti i dobrim odnosima s nekima od vodećih hrvatskih kamatara. Njezini poznanici kažu da su joj neki prijatelji poduzetnici kupili i poslovne prostore u središtu Zagreba, ali unatoč tomu prepričavalo se i kako je Snježana Mehun na rubu bankrota. Ona je to demantirala, pazeći da se u javnosti ne naruši njezin imidž uspješne poslovne žene i brižne majke, koja je tužna zbog razvoda braka, ali i sretna jer se razvela civilizirano, bez puno javnih prepucavanja.

Snježana Mehun je i idejna začetnica natjecanja Hrvatski modni Oscar, što ga je prenosila nacionalna televizija. Zanimljivo je da su među nagrađenima bili i Nikolina Pišek i Ivica Kovačević, dvoje novinara s kojima je vrlo bliska prijateljica. Prigovaralo joj se da je upravo ona izmišljala neke kategorije za dodjelu tih nagrada, kako bi se odužila prijateljima koji joj u emisijama što ih uređuju često rade poslovne usluge, dajući prostor događajima koje ona organizira. I sama je Snježana Mehun česta gošća tih emisija, a dio medijskog prostora osigurala si je i pokrivajući putne troškove televizijskim ekipama koje je prate na inozemna putovanja i snimaju reportaže o njenim shopping pustolovinama.

Upravo televizijski sadržaji poput emisije “Schpitza“ na Hrvatskoj televiziji Snježanu Mehun gurnuli su u središte miljea tzv. hrvatskog jet-seta. Nedavno se našla u središtu pozornosti i kad je privremeno udomila pjevačicu i voditeljicu Vlatku Pokos, koju je suprug Josip Radeljak izbacio iz stana. Ta situacija medijski je bila praćena iz dana u dan a Snježanu Mehun sve to vrijeme novine su opisivale ne kao stručnjaka za marketing, nego kao autohtonu pripadnicu hrvatskog jet-seta. Njoj takvo atribuiranje očito godi.

Unatoč svemu nitko od novinara, koji su pisali o njezinoj ljetnoj avanturi na luksuznoj 35-metarskoj jahti, nije se zapitao kako si je ona to ljetovanje priuštitila. Jahtu La Mirage ovog su ljeta u najam nudile i neke turističke agencije a Danilo Volmut je cijenu tjednog najma snizio s 50 na 35 tisuća eura. Stručnjaci za iznajmljivanje jahti tvrde da je to vrlo visoka cijena za jahtu takvih svojstava, da je to brod namijenjen bogatim, ali diskretnim gostima. Isti krugovi navode da ta jahta zbog velikog tjednog najma ove godine gotovo i nije bila iznamljivana, a brod najviše košta kad prazan stoji u luci. Zato stručnjaci za iznajmljivanje jahti misle da nije isključeno kako je Snježana Mehun jahtu dobila i jeftinije, ili čak besplatno. Cilj takvog aranžmana bio bi dovesti jahtu u središte pozornosti medija. Međutim, o jahti se najvjerojatnije počelo pisati nakon što je Snježana Mehun došapnula novinarima da će na njoj ugostiti svoje poznate prijatelje, uključujući i Vlatku Pokos. Ako je to bio prethodno dogovoren marketinški aranžman Snježane Mehun i Danila Volmuta, bilo bi poštenije da je Snježana Mehun tu akciju tako i prikazala novinarima. U protivnom, trebala bi objasniti javnosti otkud joj 63.000 eura što ih je potrošila na dvotjedno ljetovanje.

Komentiraj