Koliko god da to često može biti neizmjerno teško treba pokušati odvojiti sve one egzistencijalne potrebe i probleme te ih staviti na stranu, ne dopuštajući sebi da one utječu na prosudbu jer odluka koju će te ubrzo donijeti uveliko će kreirati vašu osobnu sreću  i neposredno utjecati na vaše bližnje, piše portal Glas obespravljenih.
Žuriti u odluci o izboru poslodavca ili ponude prihvaćati nestrpljivo “pošto poto” često znaći ići  “s konja na magarca” prije nego krenuti u željenom pravcu na bolje.
Kako biste to izbjegli, prije same prijave za posao, dobro je provjeriti svakog poslodavca svim sredstvima koja su nama dostupna.
Prije svega, provjerite oglas neovisno o tome nalazili se on na pouzdanoj stranici kao što je HZZ ili na jednoj od onih manje pouzdanih komercijalnih kao npr. Oglasnik ili Njuškalo jer gotovo svatko danas može objaviti oglas da traži radnike.
Kako biste to učinili, objavili oglas za posao, negdje je potrebno osobno ispuniti formular uz potpis i pečat tvrtke, a negdje se to radi samo popunjavanjem web obrasca na osobnu odgovornost ispunitelja bez ikakve realne provjere.
Naš je savjet kako je prvo potrebno utvrditi postoji li uopće tvrtka koja je objavila svoju potrebu za novim radnicima te kako posluje. Takve informacije možete dobiti putem internet stranice Ministarstva pravosuđa Republike Hrvatske – Sudski registar(https://sudreg.pravosudje.hr).
Nakon toga, pošto ste utvrdili kako ta tvrtka nije fiktivna već da ima realno poslovanje  dobro je provjeriti i reputaciju izabrane tvrtke te samog poslodavca. Na primjer, veže li se uz tu tvrtku ili ime vlasnika kakva malverzacija, dugovanje, neisplata plaće te izbacuje li Google kakve forume na kojemu bivši radnici pišu o svojim iskustvima.
Naravno, dobro se i usmeno raspitati u krugu prijatelja koji su u istom ili sličnom poslu jesu li imali kakvih iskustva s tvrtkom ili je li im taj poslodavac otprije poznat pa iz prve ruke čuti mišljenje.
Kada ste sve to prethodno obavili i odlučili ste se ipak prijaviti za posao. Sada je bitno kroz komunikaciju voditi računa s kim razgovarate o svome budućem poslu.
Vodite li Vaš razgovor direktno s vlasnikom, managerom, poslovođom ili nekim tko je zadužen za ljudske resurse te je potrebno svoju komunikaciju prilagoditi na primjerenu razinu.
Važno je biti svjestan postojanja vertikalne hijerarhije u strukturi poslovanja svake tvrtke i je li osoba s kojom dogovarate posao upravo ta koja može realizirati sve ono što je obečala i što  ste dogovorili u razgovoru za posao.
Jako je važno u komunikaciji ne oklijevati puno s direktnim pitanjima koja Vas interesiraju poput uvjeta rada i plaće.
Ozbiljne tvrtke obično same naznače već u oglasu sve potrebne informacije poput naziva tvrtke, dućana, ugostiteljskog objekta, adrese, radnog vremena, potrebnu struku, plaću, stimulaciju i sl. jer na takav način ujedno naprave i predselekciju kandidat koji će se javiti na natječaj za posao.
Ako poslodavac ne otkriva te podatke, dalje u razgovoru navodi kako je plaća sve stvar njegovog dogovora sa svakim radnikom posebno ili ističe kako će se o plaći razgovarati nakon probnog roka, a bez da navodi koliko će trajati probni rok i kolika će plaća biti, tada je dobro u daljem razgovoru pristupat s dozom opreza ili razgovor čak odmah prekinuti.
Kada se posao vodi transparentno i kada je poslodavac ozbiljan onda tu nije tajna, i ne smije biti, koliko određeni prodavač, konobar, majstor, pekar, vozač ili neko od sl. zanimanje može imati plaću. U ovom slučaju ne radi se dogovoru o ekskluzivnom managerskom ugovoru već o plaći primjerenoj za to zanimanje te eventualno kojem dodatku na plaću poput naknade za prijevoz i sl.
Iz našeg iskustva kada poslodavac ne daje direktne i jasne odgovore na prvu, izbjegava teme ili kada daje puno obećanja i nerealne (predobre) ponude to je znak za uzbunu i oprez, a može biti čak i dobar razlog za trajni prekid bilo kakve dalje komunikacije po pitanju posla.
Dobar posao i dobar poslodavac znatno će doprinijeti boljitku Vašeg života, a loša i brzopleta odluka isto tako može narušiti vašu sadašnju kvalitetu života. Zato je važno ovoj odluci pristupiti odgovorno i uzeti sve potrebno vrijeme prije konačne odluke.

Komentiraj