Kazalište otvorilo pitanje smije li Hitler biti smiješan

Autor:

Ines Novković

Satirom ‘Open on’ Adolf Hitler dolazi na pozornicu Komedije, a nakon 17 godina u kazalište se vraća i monokomedija ‘Eva Braun’. Važnost humora i ismijavanja u prikazivanju zločinaca i političkih režima, za Nacional analiziraju hrvatski glumci, redatelji i teatrolozi

Često se kaže da je smijeh najbolji lijek i da se sve lakše prebrodi ako se u nesreći nađe nešto duhovito, ma o kakvom se užasu radilo. Vođeni upravo time u zagrebačkom Gradskom kazalištu Komedija 9. ožujka premijerno će, u režiji Marka Jurage, postaviti tekst njemačkog autora Timura Vermesa “Opet on” koji radnju smješta u Berlin 2011. godine, u kojem se nakon 70 godina kome budi Adolf Hitler i pomalo postaje medijska zvijezda. Zanimljiv, drugačiji, čovjek koji tako podsjeća na Hitlera, ali nikako ne može biti on, ili ipak može? Satira je to modernog vremena koja savršeno prikazuje licemjerstvo suvremenog svijeta, u kojem se trivijalnost ističe kao najviša kategorija, a time u središte pozornosti dolaze i mediokriteti i ridikuli. U isto vrijeme u Teatru Exit, nakon premijere 2001., obnavlja se predstava “Eva Braun” redatelja Edvina Liverića koja u prvi plan stavlja ženu koja je bila Hitlerova životna suputnica i na samom kraju i supruga koja si je život skončala popivši otrov s Hitlerom, jednim od najvećih zločinaca u povijesti, čovjekom koji je stvorio Holokaust.

Nacional je s umjetnicima uključenima u oba projekta i teatrolozima istražio je li ovakav kazališni odgovor adekvatan na porast fašizma, zašto je humor pravi način za bavljenje ovakvim temama i kako je kazališna ‘’borba’’ izgledala u vrijeme NDH i Jugoslavije…

Pročitajte više u digitalnom izdanju tjednika Nacional…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.