KAOS U ZAGREBU Marušić: ‘Loše stanje je postalo još gore; nestručne odluke, autogol na više razina’

Autor:

07.05.2012., Zagreb - Pojavom kise doslo je do prometnih guzvi diljem grada. rPhoto: Borna Filic/PIXSELL

Borna Filic/PIXSELL

Posljednjih mjeseci, a posebno od ljeta, prometne gužve postale su problem broj jedan za građane Zagreba. O tome su za HRT govorili prometni stručnjak Željko Marušić i gradski zastupnik Mosta Trpimir Goluža.

Prometni stručnjak Željko Marušić smatra kako se loše stanje napravilo još gorim.

Najbrže rješenje bilo bi da se zaustavi blokovska strategija parkiranja koja će otežati stanje u gradu, jer će smanjiti cirkulaciju parkirnih mjesta. Treba hitno vratiti stanje od Deželićeve, Masarykove do Tesline na staro stanje i otvoriti staru Vlašku koja je paralizirala onaj već potkapacitirani sjeverni pravac. I treba intenzivirati izgradnju Jarunskog mosta“, rekao je.

Smatra i kako su se konzultirale krive osobe kada su se odredile prometne točke gdje će se raditi radovi.

Donesene su nestručne odluke. Napravljen je autogol u više razina, ali vrijeme je da se stvari počnu poboljšavati. Treba gledati kako poboljšati zagrebački promet na način da smanjimo broj vozila u gradu”, istaknuo je.

“To je taj Stockholmski sindrom gdje se čovjek navikne na svog zlostavljača i počne ga na neki način uvažavati. Mi smo se već navikli na nefunkcioniranje odvoženja otpada, navikli smo se na nefunkcioniranje javnog gradskog prijevoza. Zadnja tri mjeseca došlo je i do eskalacije problema prometnih gužvi koje su nesnosne, koje nikad nisu bile takve u gradu Zagrebu“, smatra Trpimir Goluža gradski zastupnik u zagrebačkoj skupštini (MOST).

“Ja vjerujem da će građani grada Zagreba 18. svibnja 2025. jako dobro prosuditi kome će dati svoj glas, jer ovako kako ne funkcionira grad Zagreb, to je potpuno zabrinjavajuće i bojim se da bi još jedan mandat Možemo! grad Zagreb doveo u potpuni kolaps, dodao je.

ŽELJKO MARUŠIĆ: Uvođenje blokovskog parkiranja u Zagrebu te naplata do ponoći i vikendom su kontraproduktivni, štetni i nepošteni

Rekonstrukcija Voćarske

Osvrnuo se i na odluku da se kreće u rekonstrukciji Voćarske ulice.

“Kad praktički cijeli grad Zagreb ide na groblje posjećivati svoje pokojnike, gradska vlast donijela je odluku da kreće u rekonstrukciju Voćarske ulice, koja je jedna od glavnih pristupnih cesti prema najvećem zagrebačkom groblju”, kaže.

Vi da to donesete morate uistinu biti posvađani sa zdravom pameti. Zbog čega je to bilo nužno donijeti tjedan dana prije Dana mrtvih i zašto bi se to sad trebalo obnavljati? To su nevjerojatne stvari“, govori Goluža.

Ističe da grad Zagreb vodi ekipa potpuno nesposobnih ljudi, koji nemaju potrebna iskustva, niti znanja za vođenje ovako velikog sustava.

“Međutim, to nije najveći problem. Najveći problem je što oni ne žele konzultirati ljude koji znaju rješenje potencijalnih problema. Oni su otvorili deset gradilišta u gradu Zagrebu gdje se paralelno radilo na samo tri ili četiri. I zato je to produžilo radove”, kaže.

“Ovi radovi su trebali biti gotovi prije dva mjeseca i tada ne bi došlo do ovako kolapsa”, rekao je, te istaknuo kako on nije prometni stručnjak, ali da je čovjek koji priznaje važnost struke.

“Nikad se ne bi upustio u ovako rješavanje bez konzultacija s ljudima za koje bi pouzdano utvrdio da to mogu riješiti. Ovo što se događa u gradu Zagrebu je jedan eksperiment nad građanima grada Zagreba što se tiče prometa. Taj eksperiment vodi magistar psihologije“, kaže.

To je očito jedan unaprijed smišljeni pokušaj stvaranja prometnog kaosa. Nije problem što on vodi ured za promet, nego je problem zato što se ne konzultira sa ljudima koji znaju i koji mogu ponuditi rješenje”, rekao je Goluža.

PROMETNA PATROLA Ulaganje u automatsku regulaciju prometa prije rješavanja prometnica kontraproduktivno je i štetno

40.000 više registriranih vozila

Osvrnuo se i na argument Možemo! da se povećao broj automobila, te da je u Zagrebu 40.000 više registriranih vozila.

Vjerojatno građani grada Zagreba ne bi smjeli kupovati automobile, nego samo bicikle i romobile prema ovoj gradskoj upravi. To su smiješni razlozi. Oni traže razloge da bi sebe ekskulpirali odgovornosti. Prvo im je bila kriva kiša, klima, rast trave, Milan Bandić… a sad su zločesti Zagrepčani koji kupuju automobile“, naglašava Goluža.

Marušić ističe da podatak da je 40.000 vozila više treba uvjetno promatrati.

“Prvo, to je u protekle četiri godine, ali 40.000 više registriranih vozila ne znači 40.000 više vozila na cestama. Zato što imate veći standard više vozila u obitelji, ali se isti broj vozila vozi. Iduće se raspodjeljuje, dakle, više vozila je parkirano”, govori.

“To pokazuje koliko je važno rješavati problem u mirovanju. Problem parkiranja treba rješavati izgradnjom novih parkirališta, iskorištavati postojeći prostor izgradnjom novim tehnologijama rotacijskim garažama”, kaže Marušić.

Bicikli i biciklističke staze

Jesu li biciklisti profitirali novim zelenim prometnim rješenjima?

“Kad nekontrolirano širite biciklističke staze, to može biti kontraproduktivno. Imamo apsurd da su preko pješačkih zebri iscrtane staze za bicikle. To je jedan dualizam u propisima, na to sam ukazivao”, kaže.

“Ova cijela euforija zatekla je i policiju i to treba u zakonu o sigurnosti promijeniti, jer temeljni propis je na zebri. Ne možete vi na zebri mijenjati propise. Na svim pješačkim prelazima biciklisti i romobilisti moraju sići sa svojih vozila“, rekao je Marušić.

PROMETNA PATROLA: Kažnjavati zaustavljanje vozila s 4 upaljena žmigavca, a dostavu ograničiti od 22 do 5 sati

Sve više terenih vozila na gradskim cestama

Marušić se osvrnuo i na sve više teretnih vozila na gradskim cestama.

Savjetovao bi gradske vlasti da analiziraju kako je gospodarski promet riješen u Rimskom carstvu. Kako su oni organizirali dostave tijekom noći. To treba biti organizirano pametno tijekom noći, a ne da dostavna vozila na Zelenom valu uredno staju sa četiri žmigavca i ovaj zagušeni promet dodatno zagušuju”, govori.

“Promet gospodarski treba rješavati i prometnim gospodarskim mjerama, ali to mora funkcionirati tijekom noći. Ne može se dogoditi da u isto vrijeme imate ovaj vršni promet i gospodarski promet“, kaže Marušić .

Drama u osnovnoj školi

Goluža se osvrnuo i na dramu koja se odvija u jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi.

“Radi se o talačkoj krizi, ali kompletnog društva. Ovo je pokazatelj potpunog institucionalnog nefunkcioniranja. Ovaj problem ne traje 2-3 mjeseca, to traje godinu i pol. Institucije su se pokazale krajnje nesposobne da riješe taj problem”, istaknuo je.

“Postavlja se pitanje, što taj očito bolestan učenik, koji ne može normalno pohađati nastavu, mora napraviti da se napokon riješi taj problem. Je li nužna neka tragedija širih razmjera pa da se institucije u ovoj državi počnu ozbiljno baviti rješavanjem problema?”, upitao je i dodao kako se nada da se to neće dogoditi.

Pozvao je sve nadležne institucije da naprave sve i da se to riješi u roku od tjedan dana.

“To je moguće riješiti, samo ljudi koji rješavaju te probleme moraju biti ozbiljni”, naglasio je Goluža za HRT.

PROBLEMATIČNI DJEČAK Roditelji i institucije ne mogu pronaći zajednički jezik, djeca ni u petak neće na nastavu

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

mrkomir

prije 1 mjesec

Jok tebi ćemo dati glas...dovoljno je proguglati povijest Goluže iz doba dok je bio šef HLK Pazi ekipu...oni bi da se ne obnavlja ceste. Svi ćemo radije malo istpriti nego da nam se amortizeri razvale. 85% prometnih problema u Gradu Zagrebu čini država sa svojim institucijama i državnim poduzećima tj 85%,problema je na državi da ih riješi a nekih 15% otpada na Grad Zagreb i to ono što je Bandić davno mogao napraviti( most preko Jaruna npr).. Ne tako davno histerični jutarnji navede da su uočili kako srijedom baš i nema gužve jer državni službenici tada najčešće biraju rad od kuće. Genijalci su onda odmah zaključiti zašto imamo gužvu ostalim danima. Pa zato što osim srijede državni službenici ostalim danima idu na posao. Onda im je moglo sinuti i da su državne institucije načičkane u centar grada te da bi izmještanje istih preko Save riješilo gužve jer u te institucije dolaze raditi i ljudi iz drugih županija .I još kada bi se bolnice izmjestile tamo gdje je planirano već prije skoro 40 godina imali bi totalno protočnost. Kaže mi jedan tehničar s Rebra koji dodatno radi kao taksist da je ogroman promet na dnevnoj bazi prema Zagrebu radi bolnica koje su na pozicijama u Gradu prikladnim za 19to stoljeće ali ne za moderno doba. To je država davno trebala riješiti. Taj tehničar i taksist mi kaže da bi samo to bilo dovoljno da se riješe gužve a kamoli kada bi izmjestili hrpetinu državnih institucija preko Save. A da ne govorim koliko bi HŽ trebalo unaprijediti. No za mnoge tzv stručnjaka ko da Zagreb nije dio države RH.

mrkomir

prije 1 mjesec

Rimsko carstvo je bila imperija, ali i to Rimsko carstvo nije gradilo stanove prema Bandić/Lovrić GUP-ovima što je uzrokuje veliki dio današnjeg problema u mnogim komunalnim djelatnostima. Gledam što su oko mene napravili i to mi je dovoljno. Marušiću 60% Zagreba je divlja gradnja ( i to je ova gradska vlast dobila u amanet) i ti uspoređuješ ovo sa vrhunskim djelima iz rimskog doba.. Ovo ti pamtim uz dosadašnja dva bisera ( prvi je da se produži period zimskih guma zbog klimatskih promjena iako klimatske promjene skraćuju zimu, drugi biser ti je da novo parkiranje tj nova pravila zakidaju i turiste koji dolaze u Zagreb automobilim iako nitko od turista ne ide automobilom u Zagreb). Gradnja i obnova su pozitivne a ne negativne ,a kašnjenja postoje no nisu velika...Pogotovo nisu velika u odnosu na ono što se dešava na državnoj razini . Nakon 18 godina HAC puta u pogon 50 km autoceste ZG Sisak...Započeto 2006.g. A autocesta ZG ST napravljena od 2000 do 2005 g.. U što se naša građevinska operativa pretvorila . Masu toga nam danas rade koncesionari. Još prije 20 godina smo sami bili u stanju napraviti 80% poslova, a sada smo podizvođači podizvođača Pogledajte koliko se radi pruga Dugo Selo Križevci I brze ceste u tom kraju pa i oko Bjelovara, Koprivnice Oni tamo te ceste zovu čežnja A Branko Bačić je i obnovu prolongirao do 2030 No barem nije ko u zdravstvu gdje su proglasili CEZIH funkcionalnim. Bolnice svih ovih 35 godina nisu izmjestili iz grada Zagreba a o državnim institucijama u Novom Zagrebu umjesto u centru grada niti ne razmišljaju..No baš nas briga Zato je HŽ totalno u banani. Eto malo sažetka kako to izgleda na državnoj razini , a taj HDZ koji drma državom je od 2015 do 2021 bio u vlasti i u Zagrebu. Tada su kontrolirali gradski i državni proračun. Nemate Vas dvoijca nikakvo rješenje za građevinsku operativu. Naše firme su se srozale, zapošljavaju priučene i nejake Nepalce, fušavaju itd tako da je to novo normalno...