Kako zaštititi motocikl od krađe? Teško od “profesionalnog lopova”, ali moguće je

Autor:

YouTube Screenshot

Motociklisti zimi odmaraju, ali njihovi strojevi nisu nimalo sigurni. Kradu ih cijele godine. Pogledajte učinkovitost čak pet različitih razina zaštite

Motocikl je vrlo osjetljiv na krađu. Radi se o njihovoj maloj veličini. Dovoljan je za dva robusna lopova koji, umjesto da pokrenu i ostave dvokotač, mogu ga jednostavno premjestiti na osamljeno mjesto ili sakriti u kombi ili na stražnji dio kamioneta. Tek kasnije se bave uklanjanjem zaštita ili rastavljanjem u dijelove (sklopove) radi prodaje na crnom tržištu. Iz tog razloga, motocikl nikada nije potpuno siguran, čak ni kada je pohranjen u podzemnom parkiralištu ili garaži. Iz istih je razloga osiguranje od krađe motocikla iznimno skupo.

Je li moguće učinkovito zaštititi svoj voljeni stroj od nestanka? Istražila je to ekipa YouTube kanala “Bikes and Beards”. Kako su to uspjeli? Na ulicu stavili jedan od najčešće kradenih motocikala Suzuki GSX-R 600. Usput, kopija motocikla iz filma zapravo je ukraden u prošlosti, uništio ga je lopov u bijegu, pronašla ju je policija i konačno je popravljena u radionici.

Zašto lopovi vole sportske motocikle? Prvo, to je popularan izbor za mnoge odmetnike. Ako ne vjerujete, pogledajte ove gangsterske glazbene spotove. Sportski motocikli su neudobni i zamorni, ali ostavljaju odličan dojam na druge i na vlasnike koji imaju jedinstven osjećaj vožnje opreme ravno s trkaće staze. Osim toga, imaju skupe obloge koje se uništavaju odmah nakon susreta s asfaltom.

Stoga su takvi rezervni dijelovi za sportske motocikle u velikoj potražnji na sekundarnom tržištu. Zato se takvi strojevi najčešće kradu radi “doniranja organa”, rastavljaju u garažama, a njihovi dijelovi prodaju na internetu i burzama automobila. Potražnja stvara ponudu.
Filmaši su odlučili jednu po jednu isprobati pet popularnih sigurnosnih značajki. Ne želeći strpljivo čekati lopova, zamolili su prijatelja da lažira krađu, ali su za svaki slučaj kameru stavili na obližnji kombi.

U redu, taj ovaj element nije baš autentičan, jer je riječ o “namještenoj priči” ali razjasnio je nekoliko nedoumica. Prije svega, koliko je vremena potrebno da se neutraliziraju pojedinačne sigurnosne značajke. Osim toga, možete vidjeti kako lokalni prolaznici reagiraju na pokušaj krađe. Nažalost, zaključci nisu ohrabrujući za vlasnike motocikala. Prvo, nijedna blokada nije dovoljna prepreka za vještog negativca.

Drugo, nitko u blizini ne mari za njegove postupke, čak i ako reže debeli lanac akumulatorskom brusilicom uz zvuk alarma. Nije sve. Čak ni bučni agregat nikome nije izazvao sumnju, što je bilo posebno šokantno. Međutim, postoji način da učinkovito obeshrabrite lopova. Nažalost, to je i zamorno za vlasnika. Potrebno je koristiti više brava istovremeno s učinkovitošću primjerenom vrijednosti motocikla. To, naravno, ne znači da je tako osiguran bicikl nemoguće ukrasti.

Više se radi o tome da lopov podnese ostavku nakon procjene rizika. Ako krađa traje predugo, rizik postaje prevelik i bolje je pronaći lakši plijen. Problem je što je slika s dva lica. Nošenje i ugradnja nekoliko teških brava i alarma obično je toliko opterećujuće za vlasnika da će prije ili kasnije prestati s tim, pogotovo kada je njegova budnost uspavana.

A da prilika čini lopova, odavno je poznato. Pogledajte video. Za ohrabrenje ću dodati da se jedna od testiranih sigurnosnih mjera pokazala izuzetno učinkovitom i bila je težak orah za lažnog lopova. Osim toga, završna scena filma može se tretirati kao šlag na torti. Uvjerite se i sami…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.