Do kraja godine u prodaji će se pojaviti dvije važne kompilacije koje se bave slabo poznatim i zaboravljenim disco, funk i soul pjesmama nastalima u Jugoslaviji. Njih su pronašli kopači ili diggeri koji svojim istraživanjem pokušavaju vratiti izgubljeni sjaj nekim pjesmama ili izvođačima

Žanrovska glazba nikada nije imala primjeren tretman u medijskom prostoru. Kako svojevremeno u Jugoslaviji, tako u posljednjih 27 godina i u Hrvatskoj. Bez obzira na globalnu glazbenu pop-scenu koja gotovo svako desetljeće kreira po dva do tri nova glazbena žanra. Tako su disco i funk ostali u sjeni prošlosti. Te se teme dotaknuo početkom ove godine Marko Zubak iz Hrvatskog instituta za povijest u svom doktoratu “Omladinski tisak u SFRJ (1968-1980): Alternativni medij komunizma”, ali i kroz izložbu “Ostati živ: Socijalistička disko kultura” 2015. u zagrebačkoj Galeriji SC i beogradskom Domu omladine. Discu kao glazbenom žanru i novoj društvenoj pojavi 70-ih s posebnom pažnjom pristupio je iste godine i Željko Luketić kroz izložbu “Druga strana groznice subotnje večeri: Socijalistička disco kultura 1977-1983”, kao i nastavkom izložbe “Vizualni jezik disca” za koju je interes tada pokazao i britanski teoretičar dizajna Rick Poynor. Istovremeno je to bio i nastavak višegodišnje potrage za rijetkim i nepoznatim diskografskim izdanjima Luketića i Višeslava Laboša koji su prije nekoliko godina, nakon kopanja po arhivu nekadašnjeg Jugotona,, sastavili i za Croatiu Records objavili također žanrovsku kompilaciju “Electronic Jugoton – Synthetic Music From Yugoslavia 1964-1989”, dajući prikladan tretman elektroničkoj glazbi nastaloj na tlu Jugoslavije, ali na žalost samo izvođačima koji su snimali za tadašnji Jugoton…

Pročitajte više u novom broju Nacionala…

Komentiraj

PREKOTomislav Čuveljak
Podijeli objavu
Prethodni članakIz pritvora izašla riječka pročelnica koja je pijana izazvala tešku nesreću
Sljedeći članakIstra do prve pobjede u Zaprešiću
Slobodni novinar, urednik, promotor i pisac. Dvadeset godina iskustva u organizaciji rock koncerata (preko 500 koncerata hrvatskih i inozemnih izvođača), press konferencija, izložaba i modnih revija. Jedan od osnivača Hrvatske novinarske rock nagrade Crni mačak i član Savjetodavnog tijela nagrade (Predsjednik Savjetodavnog tijela 1998.). Dugogodišnji radijski urednik i voditelj (Radio 101, Radio 1, Plavi radio), te rock kritičar (Radio 101, Plavi radio, Slobodna Dalmacija, Vip Music, Tportal.hr, Rolling Stone). Redovan član Hrvatskog Novinarskog Društva. Prvi roman (Dolce Vita) objavila je nakladnička kuća Fraktura u ožujku 2004. 2005. kao autor i redatelj potpisujem dokumentarni tv film "Kad muzičari šokiraju" u produkciji nezavisne producentske tvrtke Trezor idea. 2010. od HGF-a (Hrvatski glazbeni festival) primam nagradu za životni doprinos razvoju i unaprjeđenju demo scene i dugogodišnji kontinuirani rad na promicanju urbane i alternativne glazbene kulture. U svibnju 2103. pokreće web portal www.spotdepo.hr.