Kako je hrvatski jazz postao važan na inozemnom glazbenom tržištu

Autor:

PRIVATNA ARHIVA

Jazz scena u Hrvatskoj već dugo nije bila ovako jaka, sadržajna, raznolika i uzbudljiva. Nacional je istražio što se to događa na hrvatskoj jazz sceni i tko su nove zvijezde jazza – nakon već etabliranih Tamare Obrovac i Matije Dedića – koje svojim nastupima i glazbenim suradnjama privlače sve više publike i sve su uspješniji u inozemstvu

Među ljubiteljima dobrog zvuka, prije svega vrhunskog jazza, šire se dobre vijesti o novim hrvatskim jazz bendovima, odličnim jazz koncertima, albumima i novim jazz klubovima. Grupa Chui je sa svojim prethodnim albumom “Third Sun from the Stone” u godišnjoj anketi tjednika Nacional 2015. godine, u kojoj je sudjelovalo 30-ak glazbenih kritičara, podijelila prvo mjesto s albumom “Mostovi” Darka Rundeka. Štoviše, svojim modernim jazzom u fuziji s klupskim ritmovima pridobili su novu publiku i napunili klubove. Svojevrsni vrhunac dosadašnjeg djelovanja na sceni doživjeli su osvojivši nedavno nagradu Porin za Najbolji jazz album “Chui ovu glazbu” koji je nastao u suradnji s Jazz orkestrom HRT-a te je istovremeno bio nominiran i za Album godine. Porinom je nagrađen i album “Gravity” bubnjara Janka Novoselića, čiji se projekt Kozmodrum svidio domaćim kritičarima zbog sjajne kombinacije jazza s klupskim ritmovima kao što su techno, house, lounge, dubstep… Pobijedili su u kategoriji Najboljeg albuma alternativne i klupske glazbe, iako je zapravo riječ o novom pristupu jazzu. Mladi vibrafonist Šimun Matišić (22) predstavio se albumom “Fortune Smiles” koji je realizirao s Matijom Dedićem. Matišić, kojem je glazbeni mentor jedan od najboljih vibrafonista na svijetu Gary Barton, trenutno radi na autorskom albumu s Dedićem, Levačićem, Križićem, Šestakom i Bočićem…

Pročitajte više u novom broju Nacionala…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.