Kako direktna prodaja pruža mogućnosti ženama da ostvare poduzetnički potencijal

Autor:

Analiza poslovanja industrije direktne prodaje pokazuje stabilan rast na svjetskoj razini na osnovi poslovnih rezultata u prošloj godini. Vrijednost prodaje koja se u EU ostvarila u 2016. u direktnoj prodaji iznosila je 29,1 bilijun eura čime je ostvaren rast za 3,3% u odnosu na prethodnu godinu. U EU se direktnom prodajom bavi 6,6 milijuna ljudi, na 5 top tržišta u Njemačkoj, Francuskoj, UK, Italiji i Poljskoj. Istraživanje u 54 zemlje pokazuje izrazit strah od neuspjeha u poduzetništvu kod ispitanika iznad 40 godina, dok jedino mlađe generacije pokazuju manji strah od neuspjeha i imaju znatno pozitivniji stav prema poduzetništvu. Mladi su globalno više zainteresirani za poduzetništvo, a ne uredski posao, te budućnost leži u samozapošljavanju, istaknula je Tamuna Gabilaia, izvršna direktorica Svjetskog udruženja udruga direktne prodaje (WFDSA), na prošlotjednoj međunarodnoj konferenciji ‘Mogućnosti poduzetništva u direktnoj prodaji’.

„Poduzetništvo se odgaja i obrazuje. U njemu leži uspjeh gospodarstva država i na njegovom je razvoju potrebno sustavno raditi“, istaknula je Candan Corbacioglu, regionalna direktorica korporativnih poslova Amway, predsjednica Vijeća slovenske udruge direktne prodaje i počasni konzul Hrvatske u Izmiru. Trend se kod mladih vidi i u promjeni koju vide i tijekom obrazovanja kada je nekad osnovna želja mladih na kraju studija bila postati menadžer, dok je danas njihova želja postati poduzetnik.

Nina Šebečić Crnolatac, predsjednica Vijeća Hrvatske udruge direktne prodaje i direktorica Herbalife Nutrition za Jugoistočnu Europu, istaknula je da kompanije direktne prodaje u udrugama u Hrvatskoj, Sloveniji i globalno imaju samoregulaciju zaštite potrošača kroz Etički kodeks, te uz zakonsku regulativu svake države time dodatno brinu o zaštiti potrošača. One kupcima omogućuju pravovremeno informiranje o proizvodima, uvjetima prodaje, pravu odustajanja od ugovora, mogućnost povrata proizvoda, bez navođenja razloga te mogućnost prigovora na tri razine.

„Jedna od važnih uloga Udruga direktne prodaje je zaštita ugleda te tržišne djelatnosti nekompromisnom provedbom Etičkog kodeksa kompanija članica ukazivanjem na eventualne nepravilnosti pojedinaca i tvrtki koje svojim djelovanjem ne rade u korist potrošača i time štete ugledu te djelatnosti“, naglasila je Nina Šebečić Crnolatac.

Kao predstavnica Hrvatske gospodarske komore, Ema Culi, direktorica Sektora za trgovinu HGK naglasila je da je Hrvatska donijela zakon o zaštiti potrošača još 2003., te ga ulaskom u EU uskladila s europskom zakonima. Također pri HGK postoji Sud časti koji rješava sporove potrošača i trgovaca izvan suda, te je za potrošača taj postupak besplatan.

Tamuna Gabilaia naglasila je da svaka kompanija direktne prodaje, da bi postala članicom WFDSA, mora prihvatiti Etički kodeks. Sudionice panela Kim Drabnik, predstavnica WFDSA, Anja Žagar iz Organizacije ženskog poduzetništva „Vjeruj u sebe“, Sanela Dropulić, predsjednica Virtualnog ženskog poduzetničkog centra, Marijana Šarolić Robić, predsjednica organizacije Professional Women’s Network Hrvatska te Marie Lacroix, direktorica unutarnjih poslova Europskog udruženja direktne prodaje (SELDIA) zaključile su kako direktna prodaja pruža mogućnosti ženama da ostvare svoj poduzetnički potencijal.

Sanela Dropulić je naglasila kako danas žene u poduzetništvo ulaze iz nužde jer su ostale bez posla ili zbog majčinstva ne mogu izdržati zahtjeve rada u korporacijama. Potrebno ih je educirati o poduzetništvu od školske dobi, kako bi ono bilo njihov izbor, a ne nužda, dok je gđa. Lacroix naglasila da je direktna prodaja poduzetnička prilika koja ženama daje mogućnost za ravnotežu između privatnog i poslovnog života.

U Europi je pitanje žena u gospodarstvu i ženskog poduzetništva sve važnije za makroekonomiste. Europska istraživanja pokazuju da je primjerice u Mađarskoj najveći udio žena poduzetnika, ali imaju mali utjecaj na gospodarstvo zemlje, dok u Švedskoj postoji malo žena u gospodarstvu, manje ih je i u poduzetništvu, ali je utjecaj žena na nacionalno gospodarstvo vrlo velik. Isti pokazatelj vrlo je nizak i u Sloveniji. Trebamo djelovati tako da pomognemo ženama u poduzetništvu, otvoriti im mogućnosti zajedničkog tržišta, te kroz sustavno obrazovanje i uvođenje digitalne ekonomije pomoći da ostvare poduzetnički potencijal.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.