Kako će HR glazbeni kreativci profitirati u borbi protiv divova

Autor:

MARC SETH

Nedavno donesena Direktiva o autorskim pravima znači korak naprijed prema pravednom plaćanju naknada europskim autorima u odnosu na velike servise. Nacional otkriva što Direktiva EU-a znači za Hrvatsku diskografsku udrugu i diskografe u Hrvatskoj

Internet je uvelike promijenio navike poslovanja, no trebale su godine da se stvari poslože i sjednu na svoje mjesto. Zapravo, trebat će još godine, no prvi potez je napravljen. Barem od Europske unije koja se napokon probudila, dobro protrljala oči i shvatila da je već izgubila milijarde u proteklim godinama. Tijekom posljednjih mjeseci vodio se bespoštedni rat između velikih američkih kompanija, takozvanih tehnoloških divova, i desetaka tisuća kreativaca koji su na sve moguće načine ukazivali na nepravednu raspodjelu prihoda i pokušavali utjecati na zastupnike u Europarlamentu da daju svoj glas za European Copyright Directive, odnosno Direktivu o autorskim pravima. Prije usvajanja nove direktive čak je 40 tisuća europskih kreativaca potpisalo peticiju kojom Europarlamentu poručuju da je to ključni trenutak za europsku kulturu, naglašavajući da već godinama europski kreativci gube rat protiv globalnih kompanija, uglavnom stacioniranih u SAD-u, koje uzimaju najveći dio prihoda koji su ostvarili kreativci iz svih područja umjetnosti i kulture, prvenstveno upirući prstom u YouTube, Facebook i Google. U Europskoj uniji preko 12 milijuna radnih mjesta pripada ljudima iz kreativnog i kulturnog sektora pa stoga ne čudi što je Direktiva Europske unije dočekana uz veliko odobravanje upravo djelatnika kreativne industrije, pa tako i glazbenika. No osim na glazbenike, odnosi se i na sve ljude koji se bave glazbenim biznisom, poput skladatelja, pjevača, redatelja glazbenih spotova, glazbenih novinara, tekstopisaca itd…

Pročitajte više u novom broju Nacionala…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.