Jurgen Resch – križar protiv dizela koji je uzdrmao Njemačku

Autor:

epa06552803 (FILE) - A protestor wears a mask reading 'Diesel-Abgase toeten! (Diesel emissions kill), and holds a traffic sign meaning, 'passage for cars forbidden' in front of the Ministry of Transport, in Berlin, Germany, 02 August 2017 (reissued on 22 February 2018). The German Federal Administrative Court, or 'Bundesverwaltungsgericht', the supreme administrative court in the Federal Republic of Germany which is located in Leipzig will decide on a ban for Diesel engine powered vehicles in cities on 22 February.  EPA/CLEMENS BILAN

Bitkom za zabranu prometa vozilima s dizel motorima u središtima njemačkih gradova, šef udruge Njemačka pomoć okolišu (DUH) Jurgen Resch, napravio je pravi podvig: protiv sebe je ujedinio moćne proizvođače automobila i veliku većinu političke elite, piše agencija France presse.

“To je jedan običan građanin, bez mandata, ali imao je snage izazvati najveće kompanije u državi”, pisao je još prošle godine dnevni list Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).

Misionar za jedne, gnjavator za druge, taj borbeni 57- godišnji aktivist mudro izgleda – sijeda kosa, jasan pogled, kravata i moderne naočale, a u medijima je prisutan kao i u sudnici, gdje je poveo bitku za čišći zrak.

Savezni upravni sud u Leipzigu u utorak je načelno gradovima dopustio uvođenje zabrane prometa vozilima s dizel motorima u svrhu smanjenja štetnih čestica i plinova u središtima njemačkih gradova, zaključivši kako nema pravnih prepreka za zabranu dizelaša, ali da je gradovi moraju uvesti postupno te da moraju postojati i izuzeci npr. za male poduzetnike.

“To je slučaj koji bi mogao promijeniti zemlju, njezinu mobilnost i industriju”, zaključuje Suddeutsche Zeitung.

Resch poručuje da “nije neprijatelj dizela već prijatelj čistog zraka”, osudivši upotrebu “kriminalne energije” od strane automobilskih giganata i popustljivost “teledirigirane” politike.

Jurgen Resch je rođeni aktivist kojeg je ščepao ekološki militarizam tinejdžera do te mjere da nikada nije završio studij javne uprave. Na čelu DUH-a nalazi se već 30 godina. Taj južnjak, koji se skrasio na desnoj obali Bodenskog jezera na raskrižju Njemačke, Austrije i Švicarske, veliki je ljubitelj životinja, posebice ptica.

Svoju prvu pobjedu odnio je početkom 80-ih zabranom Endrina, snažnog insekticida protiv voluharica koji se pokazao pogubnim i za brojne ptičje vrste.

No, tek je s otkrićem skandala u jesen 2015., kada je Američka agencija za zaštitu okoliša  (EPA) utvrdila da su Volkswagen i Audi sofisticiranim metodama varali prilikom ekološkog testiranja skoro 500.000 novih vozila, Jurgen Resch postao poznat.

Njegovi kritičari ga optužuju za nezainteresiranost za posljedice zabrane dizela, kako za korisnike tako i za zaposlenike njemačke autoindustrije. Iz tih krugova stižu teške riječi kojima ga se ocrnjuje kao “lažnog Robin Hooda, bez ikakvog zazora i makjavelistički nastrojenog”.

No, tu su i optužbe glede financiranja njegove udruge. S 80 stalno zaposlenih i godišnjim budžetom od osam milijuna eura, DUH jednu trećinu prihoda povlači iz sudskih postupaka povezanih sa “zaštitom potrošača”, pretvarajući svoj pravni aktivizam u ekonomski model.

Udruga također prima donacije od ostalih tvrtki pa tako japanska Toyota, veliki konkurent Volkswagena, unazad 20 godina DUH-u godišnje isplaćuje desetke tisuća eura.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.