Jokić: “Moramo učiniti sve da škole ostanu otvorene”

Autor:

6.11.2020.Zagreb, Boris Jokić, psiholog s doktoratom na području pedagoških znanosti, jedan od glavnih autora projekta tzv. Kurikularne reforme- portret
Photo: Tomislav Cuveljak/NFoto/PIXSELL

Tomislav Čuveljak/Nfoto

Ravnatelj Instituta za društvena istraživanja Boris Jokić izjavio je za HTV kako treba učiniti sve da škole ostanu otvorene.

“Najvažnije je da se ide u školu i to zbog više razloga: jedan je odgojno-obrazovni, a drugi je psihosocijalni, kako za učenike tako i za odgojno obrazovne radnike. Istraživanje je pokazalo da su učinci pandemije negativni za psihičko zdravlje srednjoškolaca, za tjelesno zdravlje osnovnoškolaca, za ravnotežu između profesionalnog i osobnog života nastavnika, i trebamo učiniti sve što je u našoj moći da vrata škola ostanu otvorena, a da učenici i nastavnici budu ondje”, kazao je Jokić.

“Znam za sebe i svoje kolege, nas je ponekad trebalo natjerati u školu. Današnje generacije, slijedom pandemije, shvatile su da je škola odlično okružje, gdje se uči zanimljivije, razumljivije, sadržajnije, bolja je povratna informacija. To je mjesto i gdje se druže. Za mlade ljude socijalni kontakti su najvažniji za strukturu njihovih života. Učinimo sve da ta škola bude što dulje ovakva kakva je bila danas – sretna, otvorena i za dobrobit svih”, dodao je Jokić.

Zbog tri manjkava polugodišta postoje rupe u znanju, a Jokić kaže da se one razlikuju s obzirom na dob učenika i predmete. “U razrednoj nastavi ona je relativno najmanja, što idete gore u obrazovnoj vertikali ona se povećava. Ponajveća je u STEM predmetima, matematici i stranim jezicima, što je bilo za očekivati. Dijagnoza je odlična stvar. Nevjerojatno je da je Hrvatska uspjela imati dijagnozu što se događa u školama, mnoge europske zemlje nisu. Međutim, osim dijagnoze, ona nam omogućuje da sada djelujemo”, rekao je Jokić i uputio apel Ministarstvu znanosti i obrazovanja: “Dati razdoblje nastavnicima da odmjere i adresiraju te nedostatke, imamo dopunsku i dodatnu nastavu, one se trebaju delimitirati, treba se platiti nastavnicima da dodatno rade u školama, a nakon toga ovisno što smo dobili treba adresirati ovu školsku godinu reducirajući sadržaje, izdvajajući glavne sadržaje koje treba dubinski obraditi i na taj način pokrpati nedostatke i omogućiti adekvatan razvoj mlade osobe”, poručio je Jokić.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.