Jokić: “Djeca ne moraju slušati tuđe izborne predmete dok traje nastava”

 

Boris Jokić s Instituta za društvena istraživanja gostovao je u srijedu u ‘Novom danu’ N1 televizije, gdje je komentirao početak školske godine usred pandemije koronavirusa.

Jokić je rekao da je jasno da će sustav morati biti fleksibilan i da će se neki razredi uslijed pandemije morati prebaciti u druge načine odgoja i obrazovanja, misleći pritom na hibridnu ili nastavu online. “Nije za očekivati da se to neće dogoditi i na to trebamo biti spremni”, rekao je Jokić.

Dodao je da nije dobro da se djeci koja nisu izabrala određeni izborni predmet, nameće odluka da da ne smiju napuštati razred tijekom nastave iz tih predmeta, odnosno da i oni moraju biti prisutni. “ad govorimo o katoličkom vjeronauku, to nije dobro ni za učenike koji nisu izabrali taj predmet, ali nije dobro ni za sam predmet, jer oni ne žele da ih se pretvori u nekoga tko djecu sili da uče njihov predmet. Moj je apel obrazovnim vlastima da hitno riješe tu situaciju, da djeca ne moraju prisilno slušati izborne predmete drugih dok traje nastava”, poručio je Jokić.

Smatra i da je i kvaliteta nastave na kraju prošle školske godine bila znatno lošija, a da će novonastala situacija svakako utjecati i na kvalitetu nastave u tekućoj školskoj godini. “Sigurno možemo reći da je došlo do smanjenja usvojenih znanja i vještina učenika, a povećanja uspjeha. To za ovu zemlju, za generacije učenika stvara određeni problem. Važno je da se primjerena pažnja posveti upravo odgojno-obrazovnoj komponenti, praćenju vrednovanja ocjenjivanja, kako bismo iz ove situacije izašli jači, a ne slabiji”, istaknuo je.

Jokić kaže da se do lipnja vrijeme treba iskoristiti kako bi se usavršili modeli hibridne i online nastave, jer će nam trebati. Jokić je istaknuo i da su u odnosu prošle školske godine i ranijih godina ocjene učenika izrazito povećane, a usvojeno znanje znatno manje. “Ta je situacija potencijalno dugoročno vrlo opasna za Hrvatsku, da s manje truda postižete više. Imamo problem, prvo je objektivnost ocjenjivanja, drugo je kvaliteta ocjenjivanja koja je ostala u šezdesetim godinama, a treće neadekvatna kombinacija vanjskoj i unutarnjeg vrednovanja. Sve to će doći na vidjelo kao posljedica covida”, rekao je Jokić.

Komentiraj