JOKIĆ ‘Cjelovita kurikularna reforma je mrtva’

Autor:

23.09.2016., Rovinj - 9. Weekend Media Festival 2016. Panel diskusija Obrazovanje i buducnost. Boris Jokic. 
Photo: Luka Stanzl/PIXSELL

Bivši voditelj kurikularne reforme Boris Jokić u intervjuu za N1 televiziju komentirao je kurikularnu reformu, političke stranke u Hrvatskoj te je obrazložio zašto je odbio sudjelovati na konferenciji u Srbiji.

“Kada sam vidio da konferenciju treba otvoriti Aleksandar Vučić, odustao sam od toga. To je moja osobna odluka, poštujem legitimitet srpskih vlasti, ali nemam namjeru govoriti pred ljudima koji pripadnike druge nacije i rase nazivaju ružnim imenima. Nema potrebe da se Hrvatsku uspoređuje s nacistima niti da se u Hrvatskoj Srbe naziva genocidnim narodom ili muslimane bilo kako negativno. Nemam što raditi u društvu takvih ljudi.”, tvrdi Jokić.

Za najveće hrvatske stranke, HDZ i SDP Jokić tvrdi da se od devedesetih nisu uspjele reformirati ni ideološki definirati te da “ne usmjeravaju društvo prema pozitivnim stremljenjima”.

“Vide to građani. Najbolji lakmus je apstinencija na izborima, biranje manjeg zla i odlazak ljudi iz Hrvatske”, smatra Jokić.

Bivši voditelj kurikularne reforme smatra da je to reforma propali projekt.

“Cjelovita kurikularna reforma je projekt koji je umro. To je možda i dobro. Škola za život je nešto drugo, želim projektu sreću, ali imam kao roditelj i stručnjak neke primjedbe na to. Cjelovita kurikularna reforma je mrtva. Bit će je teško oživjeti, to ovisi o političkim akterima. Način na koji je bila vođena, produkti, njih će biti teško ponovno uspostaviti. To je jedinstven projekt koji je išao iz same baze – vrtića, škola fakulteta”, izjavio je Jokić.

“Cjelovita kurikularna reforma je bila sveobuhvatna, obuhvaćala je sve razine obrazovanja, zdravlje, poduzetništvo, osobni i socijalni razvoj … napravljena je i u aspektu pripreme odgojno-obrazovnih radnika kako bi mogli promijeniti način poučavanja, kako se uči, gdje, s kime se uči, s kojim materijalima … Iz onoga prije nedostaje mnoge stvari poput izbornosti smjena, načina rada s darovitim učenicima i učenicima s poteškoćama – individualizirano … u nekim predmetima kao što je informatika navodilo se eksplicitno da ne bi sjelo biti više od 15 učenika i da svaki ima računalo, kao i u slučaju tehničke kulture, inovacije u samom načinu organizaranja nastave gdje ostavljeno školama da same izaberu … nije se adekvatno pripremilo one koji trebaju provoditi proces – ne možete preko noći doći i reći sad će se raditi na drugi način. Za bilo koju sustavnu promjenu potrebna je adekvatna priprema. Iznevjerena su bez nje ne sam oočekivanja javnosti, nego i onih koji je trebaju provesti. Nije jasno ni što će se događati sljedeće godine. Preko noći se stvari ne rade”, zaključio je Jokić.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.