“Izazivač: Le Mans ’66” – nevjerojatna istinita priča krije se iza ovog filma

Kad se umjetnici takvog kalibra kao što su Matt Damon, Christian Bale i redatelj James Mangold udruže kako bi prikazali povijesno rivalstvo, znate da je na djelu nešto posebno.

„Izazivač: Le Mans ’66“ priča priču o dvojici muškaraca koji pokušavaju Fordu omogućiti prednost nad trkačkim prvakom Ferrarijem tijekom utrke 24 sata Le Mansa u Francuskoj. Zato je zanimljivo što se zapravo događalo u stvarnom životu i što je to što je dovelo do njihove bitke na automobilističkim utrkama.  Puno je loše krvi bilo između automobilskih divova, što je na kraju dovelo do tog obračuna.

Zanimljivo je da je sve to započelo tijekom Drugog svjetskog rata. Kad je rat započeo, talijanski režim je Ferarriju naredio da izgradi ratne avione. To dovodi do toga da će zrakoplovi savezničkih snaga – pogonjeni motorima i avionima poput B-24 kojeg je izgradio Ford – bombardirati tvornicu Ferrari. Dvaput.

Prebacimo se u 1963. godinu. Henry Ford II pokušao je preuzeti cjelokupni Ferrarijev brend. Ford je odlučio kupiti Ferrari zbog njihovog uspjeha na utrkama u Le Mansu. Ferrarijev direktor, Enzo Ferrari, također je pokazao veliko zanimanje za taj dogovor. Henry Ford II otputovao je u Italiju i potrošio nekoliko milijuna dolara provodeći reviziju Ferrarija. Kada je Enzo Ferrari u posljednjem trenutku otkazao dogovor, Amerikanac je pobijesnio i zatražio da njegov tim stvori automobil koji će talijansku zvijezdu obrisati s lica trkačkog svijeta. Štoviše, Ford je to želio postići na najtežoj moto utrci na svijetu: Le Mansu.

Nisu uspjeli ni  ’64 ni ’65. Upravo je tada američki proizvođač automobila zatražio pomoć vozača Kena Milesa (Bale) i inžinjera Carrolla Shelby (Damon). “Ovo je borba Golijata protiv Golijata”, rekao je Bale, koji glumi ekscentričnog engleskog vozača. U nedavnom je intervjuu dodao: “Imate industrijskog Golijata s Fordom i karizmatičnog Golijata s reputacijom  Ferrarija, a zatim istinitu priču o pobjedi odmetnika.”

Vozilo, GT 40, koje je stvorila Shelbyjeva četa – pobijedilo je u utrci „24 sata Le Mansa“ četiri godine zaredom, od 1966. do 1969. Ipak, svjesni su ljubitelji utrka, izdanje iz 1966. godine prepuno je kontroverzi.  Bez obzira na to, ovaj film nije samo utrka i rivalstvo. “Ovo je mnogo više film o ljudskim odnosima, a manje povijesni dokument”, zaključuje Mangold dok je Bale objasnio kako je ovo film o dvojici prijatelja koji pokušavaju dokučiti kako se nositi sa šupčinama u odijelima koji ne znaju ništa o utrkama“. Naime, odnos inžinjera Carrolla Shelbya koji je stvorio automobil GT40 i Henryja Forda II nije bio ni malo idiličan, a u tom njihovom odnosu Ford nije bio baš pozitivac.

Prvi puta se snimanje ovog filma spomenulo prije šest godina, kada se scenarij trebao temeljiti na knjizi “Go Like Hell: Ford, Ferrari and Their Battle for Speed and Glory at Le Mans”.  Isprva ga je trebao režirati Michael Mann, pa Joseph Kosinski, a glavne uloge trebale su pripasti Bradu Pittu i Tomu Cruiseu. Kompletna ideja je propala, te se krenulo iznova s novom ekipom i novim autorima scenarija. Kompanija 20th Century Fox za redatelja je odabrala Jamesa Mangolda nakon što je ovaj ostvario nevjerojatne uspjehe s filmovima „Wolverine“ i „Logan“ sa Hughom Jackmanom u glavnoj ulozi. Rezultat je takav da su ljudi iz kompanije 20th Century Foxa izjavili kako je ovaj film primjer onoga što se događa kada sanjaš nemoguće, a onda se to ipak ostvari. Još ako se ostvare i snovi o Oscaru, onda će nemoguće doista postati moguće.

Film se u hrvatskim kinima prikazuje od 14. studenoga, dok se pretpremijerno može pogledati u srijedu, 13. studenoga.

Komentiraj