Italija priprema prodaju ITA Airwaysa, vjerojatno Lufthansi

Autor:

05.05.2018., Zadar - U zracnu luku Zadar jutros je svecano sletio prvi zrakoplov Lufthanse iz Frankfurta. Airbus A-319 docekan je atraktivnim „krstenjem“ vodenim topovima vatrogasne postrojbe Zracne luke Zadar, a uruceni su i prigodni darovi za putnike u dolasku i odlasku. Nakon linije za Munchen, rijec je o drugoj liniji ove kompanije prema Zracnoj luci Zadar i ukupno devetom odredistu Lufthansa Grupe. Zadar ce dva puta tjedno biti povezan s jednim od najvecih europskih zrakoplovnih cvorišta Frankfurtom, zrakoplovima Airbus A319, i to subotom i nedjeljom. rPhoto: Dino Stanin/PIXSELL

Photo: Dino Stanin/PIXSELL

Talijanska premijerka Giorgia Meloni službeno je odobrila prodaju početnog manjinskog udjela u ITA Airwaysu, u nastojanju da olakša punu privatizaciju državnog zračnog prijevoznika.

Nacrtom uredbe kojeg je Reuters imao na uvid propisuje se da zračni prijevoznik koji kupuje mora posjedovati većinski udio u ITA-i nakon završetka procesa privatizacije, jasno dajući na znanje da vlada ne želi da fondovi kupuju zrakoplovnu kompaniju.

Ponuđačima se također omogućuje kupnja udjela kroz jedno ili više povećanja kapitala.

Lufthansa je glavni kandidat, priopćili su izvori. Podsjećaju da je njemački zračni prijevoznik objavio da u neposrednoj budućnosti želi manjinski udio u talijanskoj aviokompaniji.

Lufthansa i ITA su odbile komentirati vladin potez, ali je izvršni direktor ITA-e Fabio Lazzerini u srijedu objavio da su razgovori s njemačkom tvrtkom “vrlo suradnički”.

Kako bi se ubrzao proces prodaje dekretom je uklonjena obveza Ministarstva financija da odmah proda većinski udio u prijevozniku, kako je početkom godine odredila bivša Draghijeva vlada.

Također se navodi da Ministarstvo financija mora imati pravo glasa o svim novim dioničarima tijekom procesa prodaje.

Privatizacija avioprijevoznika koji je 2021. službeno zamijenio Alitaliju koja je poslovala s gubitkom, pokazala se glavoboljom za talijansku državnu riznicu.

Prema sporazumu s Europskom unijom, Italija bi još uvijek mogla prije kraja 2023. ubrizgati oko 250 milijuna eura u ITA-u.

Izvori iz industrije procjenjuju da ITA, koja je prošle godine bilježila operativni gubitak od 170 milijuna eura, ukupno vrijedi oko 500 milijuna eura.

Razdoblje ekskluzivnosti pregovora s američkim fondom privatnog kapitala Certares, Air France KLM-a i Delte završilo je u listopadu bez ikakvog dogovora, što je pokrenulo ponovno otvaranje procesa.

Lufthansa je u početku bila partner s brodarskom grupom MSC u nadmetanju za ITA-u, ali grupa je u studenom objavila da više nije zainteresirana za tu transakciju.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.