ISTRAŽIVANJE Treba ulagati u nadogradnju i rekonstrukciju županijskih i lokalnih cesta

Autor:

Zagreb, 15.10.2014. -Sveukupna glavnica kreditnog duga Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka - Zagreb (ARZ) iznosi 4,3 milijarde eura, pokazuju podaci o planu dospijeæa i otplate dugova HAC-a i ARZ-a, a njegova monetizacija predstavljala bi racionalno kreditno rastereæenje, kazao je u utorak premijer Zoran Milanoviæ . Arhivska fotografija od dana 23.08.2005. godine prikazuje autocestu Zagreb - Split kod Jastrebarskog. 
foto HINA/ Dario GRZELJ/ mm

Rezultati projekta EuroRAP 2016. pokazali su da ako se u nadogradnju i rekonstrukciju promatranih 150 km dionica županijskih i lokalnih cesta na području Ličko-senjske, Zadarske i Šibensko-kninske županije uloži oko 42 milijuna kuna tijekom idućih 20 godina na njima će se spriječiti ukupno 359 prometnih nesreća sa smrtnim posljedicama i teškim ozljedama, pokazali su u četvrtak predstavljeni rezultati istraživanja po EuroRap metodologiji.

Rezultate istraživanja u Hrvatskom autoklubu (HAK) predstavio je Marko Ševrović sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti (FPZ). Istraživanjem, provedenom u suradnji HAK-a i FPZ-a, obuhvaćeno je ukupno 150 km cestovne infrastrukture državnih i županijskih cesta u te tri županije koje su imale visok broj stradalih u prometu tijekom 2014. godine.

Predstavljajući rezultate istraživanja Ševrović je upozorio kako je atvrđivanje razina rizika na 19 županijskih i 11 lokalnih cesta na području Ličko-senjske, Zadarske i Šibensko-kninske županije pokazalo da se u njih hitno treba ulagati jer su u teškom stanju s gledišta sigurnosti, a stijene, provalije, betonske ograde i drveće samo su dio opasnosti koje prijete vozačima i putnicima.

Na području Ličko-senjske županije niti jedan segment županijskih i lokalnih cesta nije ocjenjen ocijenom od pet ili četiri zvjezdice (nisko i nisko-srednja ocjena rizika), a ocijenom tri zvjezdice (srednja razina rizika) ocjenjeno je samo jedan do dva posto promatranih dionica. Čak 91 posto dionica za vozače i putnike u osobnim automobilima ocjenjeno je najnižom ocjenom od jedne zvjezdice (visoka razina rizika). Oko osam posto dionica ocjenjeno je ocjenom od dvije zvijezdice (srednje-visoka razina rizika).

Najvišom ocjenom od pet zvjezdica nije ocjenjen niti jedan segment lokalnih ili županijskih cesta u Zadarskoj županiji dok je ocjenu od četiri zvjezdice dobilo njih jedan do dva posto. Minimalno prihvatljivu ocjenu od tri zvjezdice dobilo je od 13 do 22 posto promatranih lokalnih i županijskih cesta, ovisno o kategoriji cestovnog korisnika. Najnižu ocjenu od jedne zvjezdice za vozače i putnike u osobnom automobilu dobilo je oko 53 posto promatranih  dionica lokalnih i županijskih cesta, oko 24 posto dionica dobilo je dvije zvjezdice dok ih je oko 22 posto ocjenjeno s minimalno prihvatljivih tri zvjezdice.

Istraživanje, kojim su osim vozača osobnih automobila obuhvaćeni motociklisti, biciklisti i pješaci, pokazalo je da u Zadarskoj županiji oko 77 do 81 posto promatranih dionica ne udovoljava minimalnim sigurnosnim standardima definiranim prema iRAP protokolu. Slične rezultate pokazali su i istraživanja u Šibensko-kninskoj županiji gdje od 78 do 81 posto promatranih dionica ne odgovara tom protokolu. Ševrović je rekao kako i u Šibensko-kninskoj županiji niti jedan segment lokalnih i županijskih cesta nije dobio ocijenu od pet zvjezdica, dok ih je četiri zvjezdice dobilo samo njih dva do šest posto, ovisno o promatranoj  kategoriji cestovnog korisnika.

Ocijena od tri zvjezdice utvrđena je na od 11 do 17 posto promatranih lokalnih i županijskih cesta štoovisi o kategoriji cestovnog korisnika. Oko 63 posto promatranih dionica za vozače osobnih automobila je ocjenjeno najnižom ocjenom od jedne zvjezdice. Oko 15 posto dionica ocjenjeno je s dvije zvjezdice, a 17 posto njih s tri zvjezdice. Četiri zvjezdice dobilo je pet posto dionica.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)