Uvriježeno je mišljenje kako dugi san doprinosi zdravlju, oporavku, no svatko ima svoje navike i svoj bioritam. Na pitanje koliko sati sna je optimalno za potrebe svakog odraslog čovjeka, odgovara BBC.

Znanstvenik, doktor Franco Cappuccio sa Sveučilišta Warwick prije dvije godine analizirao je podatke iz šesnaest provedenih istraživanja. U istraživanjima su zabilježene navike spavanja više od milijun osoba, kroz određeno vrijeme. Istraživanja su izrađena u razdoblju od deset godina.

Profesor epidemiologije i kardiovaskularne medicine svrstao je ljude iz istraživanja u tri osnovne skupine, oni koji su rekli kako spavaju manje od šest sati kroz noć, oni koji spavaju između šest i osam sati te oni koji spavaju više od osam sati kroz noć.

Analiza podataka iz tri osnovne skupine, pokazala su kako je 12 posto onih koji spavaju kraće od šest sati umrlo brže od onih koji spavaju između šest i osam sati.

Treća grupa, oni koji spavaju više od osam sati kroz noć, imala je 30 posto veću smrtnost od srednje grupe, onih koji spavaju između šest i osam sati.

Utvrđeno je kako je smrtnost veća za one koji spavaju izvan ‘okvira – šest do osam sati sna’. Rizik je takav da ga možemo usporediti s ovisnošću o alkoholu, ovisnost o cigaretama daleko je opasnija što se tiče smrtnosti.

Franco Cappuccio uzeo je u obzir činjenicu kako su ljudi koji spavaju dulje depresivni ili uzimaju neku vrstu tableta. Svijestan je te činjenice, no uspio je pronaći poveznicu. Prema njegovoj teoriji, ljudi koji spavaju dulje od osam sati imaju skriveni zdravstveni problem ili bolest, koja se u prvom stadiju, od simptoma prikazuje i u duljem spavanju.

Profesor Shawn Youngstedt s Državnog sveučilišta Arizona proveo je istraživanje nad 14 mladih odraslih osoba, nagovorio ih je da ostanu u krevetu dva sata dulje po noći u roku od tri tjedna.

Ispitanici su izjavili kako su za vrijeme istraživanja patili “od pojačanih depresivnih stanja”, upala…

U krvi su im pronađene veće koncentracije proteina IL-6, koji je povezan s upalama.

Žalili su se i na tužna raspoloženja i bolove u leđima. Profesor Shawn Youngstedt je zaključio kako predugo spavanje rapidno pojačava i neaktivnost.

Dosta činjenica iz ovog članka vam je već poznato, sami si odredite koliko ćete spavati, ali budite aktivni, bavite se sportom i brinite o svom bio-ritmu, zdravlju te prehrani.

Komentiraj