Vladimir Đurić

Na predstojećem drugom zagrebačkom hip hop festivalu Drito iz Tvornice nastupit će i sve popularnija beogradska rap zvijezda Mimi Mercedez koja se publici uspjela nametnuti karakterističnim stilom i stavom

Koncem siječnja, točnije 27. i 28. siječnja sljedeće godine, u Tvornici kulture održat će se drugo izdanje festivala Drito iz Tvornice koji nudi odličan uvid u aktualnu hrvatsku i regionalnu hip hop scenu, predstavljajući istovremeno neke nove izvođače koji sve više privlače pažnju. Tako će se među najavljenim imenima kao što su Edo Maajka, Bad Copy, Oni, Kendi, Krankšvester, Sajsi MC, Dječaci, Kiša metaka, Furio Đunta, Krešo i Žuvi High5 i Kuku$, pojaviti i sve traženija beogradska rap zvijezda poznata pod umjetničkim/uličnim nadimkom Mimi Mercedez. Ta 24-godišnja beogradska reperica svoju glazbenu karijeru započela je devedesetih s beogradskim hip hop kolektivom Bombe, da bi samostalno istupila s EP-om ‘’Napaljene uličarke’’ te svakim sljedećim singlom na neki način provocirala javnost, ali istovremeno dobivala sve više poklonika. Njezin prvi album ‘’Našminkam se i pravim haos’’ objavljen 2015. postao je nezaobilazna glazbena podloga nove generacije ljubitelja hip hopa. Na svojim nastupima i promovirajući singlove, često koristi druga imena pa je tako poznaju i kao Gudu iz Huda, Sestru Drugaricu, Kabasti Koblenc, Jovanku Oroz itd. Njezin jezik nije pristojan, već ulični, a stihovi su sirovi i grubi, no njezina popularnost istovremeno je sve veća. Spot za najnoviji singl ‘’Ne možeš da sediš sa nama’’ na kojem gostuje srpska pjevačica Katarina Ostojić Kaya, u tri mjeseca je na YouTubeu već pogledan preko šest milijuna puta. U razgovoru za Nacional, Milena Janković je otkrila tko su Bombe devedesetih, smatra li se pripadnicom dizel kulture, zašto ne priznaje autocenzuru, ne voli kapitalizam i na sebi ima tetovirane simbole sa zastave Mozambika te zašto smatra da je jedini rat u interesu naroda klasni rat.

NACIONAL: Krajem siječnja nastupate na festivalu ‘’Drito iz Tvornice’’ koji predstavlja, kako organizatori najavljuju festival, ‘’najbolji line up na ovim prostorima’’. Vi ste relativno kratko na sceni, ali ste vrlo brzo postali vrlo popularni i to istovremeno u Beogradu i Zagrebu. S obzirom na to da vas nema u hrvatskim medijima, kako objašnjavate svoju sve veću popularnost i u Zagrebu?

Mislim da mediji (TV, novine, radio…) ubrzano postaju sve manje bitni u odnosu na mnogo slobodniji medij YouTube. Sve manje je moguće diktirati ljudima muzički ukus pa je tako i moja muzika našla svoj put do naroda bez pomoći i srpskih medija (u početku) i hrvatskih sada. Osim toga, imam i podršku najpopularnijih hrvatskih repera…

Kupite digitalno izdanje Nacionala i pročitajte više, a platite manje

Komentiraj


FOTO:Vladimir Đurić
PODIJELI
Slobodni novinar, urednik, promotor i pisac. Dvadeset godina iskustva u organizaciji rock koncerata (preko 500 koncerata hrvatskih i inozemnih izvođača), press konferencija, izložaba i modnih revija. Jedan od osnivača Hrvatske novinarske rock nagrade Crni mačak i član Savjetodavnog tijela nagrade (Predsjednik Savjetodavnog tijela 1998.). Dugogodišnji radijski urednik i voditelj (Radio 101, Radio 1, Plavi radio), te rock kritičar (Radio 101, Plavi radio, Slobodna Dalmacija, Vip Music, Tportal.hr, Rolling Stone). Redovan član Hrvatskog Novinarskog Društva. Prvi roman (Dolce Vita) objavila je nakladnička kuća Fraktura u ožujku 2004. 2005. kao autor i redatelj potpisujem dokumentarni tv film "Kad muzičari šokiraju" u produkciji nezavisne producentske tvrtke Trezor idea. 2010. od HGF-a (Hrvatski glazbeni festival) primam nagradu za životni doprinos razvoju i unaprjeđenju demo scene i dugogodišnji kontinuirani rad na promicanju urbane i alternativne glazbene kulture. U svibnju 2103. pokreće web portal www.spotdepo.hr.