Internet pomaže u učenju i razvoju kreativnosti

Autor:

Dicta Youtubers

“Utjecaj digitalne tehnologije na djecu višestruko je porastao, sve više se govori o tome je li internet blagodat za čovječanstvo, posebice za nadolazeće generacije, jer nudi neograničene prilike za komunikaciju, učenje i slobodno izražavanje ili je prijetnja dosadašnjem načinu života te potkopava tkivo društva, tradicionalno poimanje obitelji i prijeti našoj civilizacijskoj dobrobiti”, navodi se u izvještaju UNICEF-a iz 2017. godine o utjecaju rastućih digitalnih tehnologija na djecu.

Jedan od tri korisnika interneta je ili dijete ili adolescent mlađi od 18 godina, djeca pristupaju internetu u sve ranijoj dobi, a digitalne tehnologije djeci donose mnoge nove mogućnosti za učenje i obrazovanje te pristup informacijama o pitanjima koja utječu na njihove zajednice i mogu im pomoći pri rješavanju tih pitanja, kroz obilje tema (povijesnih, ekonomskih, poduzetničkih, političkih, turističkih, modnih…).

Više od sto zagrebačkih mališana, predvođenih inicijatoricom projekta mr. Tihanom Jagić, direktoricom Dicte, škole stranih jezika specijalizirane za poduku djece predškolske i školske dobi te odraslih, provelo je protekle mjesece radeći na projektu ‘Dicta Youtubers’. Njihov cilj bio je pokazati kako nove digitalne tehnologije i njihovi sadržaji mogu utjecati pozitivno, konstruktivno i inspirirajuće na odrastanje djece, njihovo učenje i napredak. Film je snimio i montirao Marino Čačić.

“Ovim projektom željeli smo pokazati da internet može biti vrlo koristan i zabavan izvor informacija. Potrebno je samo odabrati pravi sadržaj. Ovakvim interaktivnim projektom pospješuje se i promiče učenje stranih jezika. Snimili smo ukupno 17 filmova. Djeca su oduševljeno prihvatila ovaj filmski projekt. Bili su aktivni sudionici. Predlagali su teme, pomagali redatelju, scenografu. Djeca su pokazala da se jezici mogu učiti na inovativan, kreativan i drugačiji način, uz zabavu i druženje”, izjavila je Jagić.

Uz stotinjak djece, svestranu pomoć na izradi filmova pomoć, znanje i iskustvo pružili su i odrasli – u prvom redu profesori stranih jezika.

Počeli smo s temama koje su bliske našim đacima u dobi od 10 do 12 godina i došli na ideju da jedan film snimimo u formatu reality showa, a da drugi bude inspiriran nezaobilaznom upotrebom društvenih mreža. Htjeli smo da se đaci prema odabranom materijalu za film odnose kritički; da promisle o tome je li vrijedno sudjelovati u reality showu; jesu li svi reality showovi jednako kvalitetni te možemo li nešto iz njih i naučiti. Isto smo tako preispitivali ovisnost o vlastitim profilima na najpoznatijim društvenim mrežama. Djeca su zbog visoke razine motiviranosti bez prevelike muke svladavala tekst scenarija i svoje su uloge iznijeli kao pravi veliki glumci”, ocijenila je profesorica Sanja Vukina.

Prema podacima UN-a, 96 posto mladih u Europi ima pristup internetu, a taj se čimbenik ne može izostaviti iz svih sadašnjih i budućih trendova učenja koje nudimo mladima. Stoga su djeca u školi Dicta, snimanjem YouTube filmova, iskoristila nove tehnologije kako bi ubrzali svoje učenje i stavili svoja informacijska i komunikacijska znanja u službu obrazovanja.

U izradi filma sudjelovala su djeca školskog uzrasta od drugog do osmog razreda. Premijera edukativno-informativnih filmova ‘Dicta YouTubers’ će se održati 9. lipnja od 10 do 12.30 sati u kinu Tuškanac u Zagrebu, uz slobodan ulaz.

“Mislim da film na engleskom pomaže, jer naučimo puno novih riječi. Trebalo bi snimati dva filma jer je i zabavno i učimo”, izjava je Matije Rodika, učenika 4. razreda, koji je radio film ‘Odjel za otmicu vanzemaljaca’ u kojem je imao i ulogu.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.