INSIDER OUTSIDER Amazonov Cannes

Autor:

Roy Price je prije godinu dana krenuo U JAČANJE KOMPANIJE AMAZON STUDIOS. Za 20 milijuna dolara kupio je prava na novi film Woodyja Allena

Svake godine, nakon što se objavi lista filmova koji će se prikazati u Cannesu, počinju rasprave među ljubiteljima i analitičarima filma koje to nove trendove donosi taj najznačajniji filmski festival. Naravno, bilo je godina koje nisu donosile ništa bitnoga, ali ova godina bit će zasigurno upamćena po tome što će biti prikazano čak pet filmova u vlasništvu kompanije Amazon Studios. Radi se o filmsko-televizijskom ogranku poznate kompanije Amazon, ujedno najvećeg konkurenta Netflixu koji od 2010. godine producira i kupuje serije i filmove za svoj streaming kanal. Veliki filmski festivali, pogotovo onaj u Cannesu, ne preferiraju one filmove koje njihovi vlasnici ne namjeravaju prvo distribuirati u kinima, a zatim emitirati na svom televizijskom kanalu. Ove godine čelnici festivala u Cannesu su popustili. Em se radi o filmovima fenomenalnih autora, em imaju obećanje da će Amazon sve te filmove prvo distribuirati u kinima (naći će ili su već našli kino-distributerskog partnera), em im je jasno da se događaju ogromne promjene u filmskoj industriji koje oni ne mogu zaobići.

“CAFE SOCIETY” WOODYJA ALLENA, “The Neon Demon” Nicolasa Winding Refna, “Paterson” i “Gimme Danger” Jima Jarmuscha te “The Handmaiden” Chan-wook Parka pet je naslova u vlasništvu Amazon Studios koji će biti prikazani u Cannesu, od koji se četiri natječu za Zlatnu palmu, film Woodyja Allena otvara festival, dok će dokumentarac o Iggyju Popu “Gimme Danger” biti prikazan izvan konkurencije. Festival u Cannesu ovime slijedi festival u Veneciji koji je prošle godine prikazao film “Beasts of no Nation” u vlasništvu Netflixa, dok je festival u Berlinu ove godine prikazao film “Chi-Raq” Spikea Leeja u vlasništvu Amazon Studios. Osim obećanja da će filmovi Amazona biti prvo prikazani u kinima, čelnici Cannesa bili su oduševljeni selekcijom filmova koje je Amazon kupio. Radi se o nezavisnim filmovima koji nisu komercijalni i neće donijeti Amazonu desetke milijuna dolara zarade, ali će im donijeti ugled.

Čelnik Amazon Studios je Roy Price, čiji je otac Frank u osamdesetima bio predsjednik kompanije Universal Studios. Price je prije godinu dana odlučio krenuti u jačanje Amazon Studios, angažirao je poznatog filmskog producenta Teda Hopea i marketinškog maga Boba Berneya, prvenstveno kako bi se suprotstavili Netflixu. Hope je poznat kao producent filmova kao što su “Ledena oluja” Anga Leeja, “Sreća” Todda Solondza i “21 gram” Alejandra G. Inarritua, odreda kultnih filmova nezavisne produkcije. Novca ne manjka, pa je tako početkom ove godine Amazon Studios za 20 milijuna dolara kupio američka prava na Allenov film “Cafe Society”, što je toliko velik iznos da ga nije mogao pratiti dosadašnji redateljev američki partner, kompanija Sony Classics. Ubrzo se pokazalo da Allenov film nije iznimka, jer su za 10 milijuna dolara kupili američka prava za film “Manchester by the Sea”, ovogodišnju senzaciju filmskog festivala u Sundanceu. Ako se tome dodaju filmovi Jarmuscha, Refna i Parka, a sva trojica su svojim prethodnim filmovima osvajali nagrade u Cannesu, bilo je jasno da ovaj festival nije mogao ove godine reći – ne želimo filmove kompanije koja misli samo na televizijsku distribuciju.

A DA AMAZON STUDIOS ne misli samo na televizijsku distribuciju svojih filmova i da se po tome razlikuju od Netflixa, dokazali su prošlog mjeseca kada su se njihovi čelnici pojavili na CinemaConu u Las Vegasu, godišnjem okupljanju američkih filmskih distributera i vlasnika kina. Obećali su da će filmove distribuirati u kinima i da će poštovati razmak od 90 dana od premijere u kinima do premijere na televiziji. Naravno, nije da Amazon Studios nije pokušao igrati drugačije. Naime, film “Chi-Raq” Spikea Leeja mogao se pogledati na TV kanalu Amazon Prime 60 dana nakon američke kino-premijere. Kada je to objavljeno, vlasnici više od 300 kino-dvorana u Americi odbili su prikazivati taj film, tražeći da se poštuje 90-dnevni razmak. To je bila lekcija koju su ljudi iz Amazon Studios naučili i sada su objavili kako je kino-distribucija ključna za svaki film, što će oni potpuno poštovati.

Hope je izjavio da je bio iznenađen kada ga je nazvao Price, ponudio mu mjesto šefa produkcije filmova u Amazonu i rekao mu kako je njihov cilj stvaranje ambicioznih filmova. “Mislio sam da su ta vremena prošla”, odgovorio mu je Hope, ali i prihvatio posao. Za početak, Amazon Studios plasirat će ove godine 15 filmova u američkim kinima, što je za početnika velik broj. Ako će se držati obećanja o stvaranju ambicioznih filmova, onda bi Amazon Studios doista mogla postati iznimno važna producentska i distributerska filmska kompanija, a ne samo konkurent Netflixu u borbi za televizijsko tržište.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)