IKEA

Kako bi proslavila važnost igranja u svakodnevnom životu, IKEA poziva građane da do 25. prosinca posjete robnu kuću IKEA Zagreb i zaigraju različite igre u izložbenim prostorima.

IKEA i zaklada IKEA Foundation u središte svoje kampanje ‘Igrom do promjena’ stavile su igru kako bi potaknule ljude na više igre za bolji svakodnevni život.

Novi IKEA ‘Izvještaj o igri’ pokazao je, naime, kako ljudi diljem svijeta smatraju da suvremena svakodnevica podcjenjuje igranje i prisiljava ih da se fokusiraju na “važnije” stvari.

U sklopu kampanje ‘Igrom do promjena’, koja podržava dječje pravo na igru, zaklada IKEA Foundation donirat će 45 milijuna eura organizacijama Handicap International, Save the Children, Special Olympics, Room to Read, UNICEF i War Child kako bi za neke od najranjivijih skupina djece diljem svijeta stvorila sigurno mjesto za igru te im tako pomogla da razviju svoj puni potencijal.

“Svako dijete ima pravo na igru. Stimulacija uz pomoć igre važan je dio razvoja mozga djeteta i njegove emocionalne dobrobiti. Nažalost, na svijetu ima mnogo mjesta na kojima poražavajuće okolnosti sprječavaju djecu da jednostavno budu ‘djeca’. Kampanjom ‘Igrom do promjena’ želimo ublažiti prepreke igranju i razvoju u nekima od najranjivijih svjetskih zajednica te pritom pomoći izgradnji globalnog pokreta za igru“, istaknuo je Per Heggenes, direktor zaklade IKEA Foundation.

Svi koji to žele, do 25. prosinca mogu doprinijeti pozitivnim promjenama kupnjom plišanih igračaka iz ograničene SAGOSKATT 2017 kolekcije u robnoj kući IKEA Zagreb, koju su dizajnirala djeca za djecu. Sav prikupljeni prihod IKEA Hrvatska će donirati za projekt ‘Udomitelji zajedno’, koji provodi UNICEF Hrvatska, i tako pomoći u opremanju lokalnih udruga udomitelja.

“U tvrtki IKEA znamo da se dobre stvari događaju kada bi svatko, djeca i odrasli, rekli ‘da’ za više igranja. Igra potiče razvoj, čini nas kreativnijima, uči nas timskom radu i potiče znatiželju. Naše nas je istraživanje osnažilo u uvjerenju da je igra važna za bolji svakodnevni život kod kuće. Rezultate istraživanja sada koristimo kako bismo omogućili što više igrom obojanih dana u našim životima”, izjavila je Darija Kuljić, direktorica robne kuće IKEA Zagreb.

IKEA će igrom u robnim kućama obilježiti Međunarodni dan djeteta 20. studenog, a robna kuća IKEA Zagreb pridružit će se ovoj aktivnosti lutkarskom predstavom i kreativnom radionicom namijenjenima djeci bez odgovarajuće roditeljske skrbi iz Dječjeg doma Laduč.

Djeca članova IKEA FAMILY programa i ove će godine moći nacrtati omiljene plišane igračke, a najbolji među njima postat će dio ograničene SAGOSKATT kolekcije sljedeće godine i ranjivim skupinama djece diljem svijeta pružiti mogućnost za bolji život. Natječaj u crtanju ‘Mašta može svašta’ provest će se od 06. do 19. studenog. Svoje crteže mališani mogu tijekom tjedna predati u Småland igraonici od 10 do 21 sat, a vikendima (11. i 12.11. te 18. i 19.11.) organizirano je crtanje u IKEA Restoranu (FAMILY dio) od 10 do 14 sati.

Rezultati IKEA Izvještaja o igri 2017

Tijekom godina, IKEA je stekla ekstenzivno znanje o ulozi igre. IKEA je 2009. godine provela 10 000 intervjua s roditeljima i djecom diljem 25 zemalja o dječjem razvoju i igri. Tijekom 2014. godine provedeni su dodatni intervjui s gotovo 30.000 roditelja i djece u 12 zemalja o istim temama kao i 2009. godine, ali je uključena i percepcija tinejdžera o obiteljskom životu kod kuće.

Tijekom 2017. godine, nastavili smo istraživati svijet igre istražujući važnost igre za odrasle, kao i za djecu. IKEA Izvještaj o igri 2017. namijenjen je razumijevanju koju ulogu igra ima te koju bi potencijalno mogla imati u omogućavanju boljeg svakodnevnog života za odrasle, kao i za djecu. Izvještaj istražuje važnost igre u različitim kontekstima (primjerice, kod kuće, vani, na poslu) s različitim ljudima (s obitelji, prijateljima, kolegama…).

Kvalitativna studija više od 300 ispitanika diljem Kine, Njemačke i Sjedinjenih Američkih Država u IKEA Izvještaju o igri 2017. provedena je kombinacijom posjeta domovima, kontinuirane sedmomjesečne ankete s online zajednicom te radionice s IKEA zaposlenicima zaduženima za dizajn proizvoda te potrošačima kako bi se otkrile navike, uvjerenja i ponašanja ljudi o igri.

Studija je polučila i definiciju igre, kako ju vide ispitanici: ”Igra ili biti zaigran/a znači uključiti se u spontanu i bezbrižnu aktivnost koja nas čini zadovoljnima.”

Studija, koja je uključila različitu skupinu ljudi između dvije i 90 godina, identificirala je pet univerzalnih motivatora koji nas potiču na igru – povezivanje, samoizražavanje, istraživanje, opuštanje (mentalni i fizički oporavak) te kao bijeg od svakodnevnih obveza te mentalne i emocionalne prednosti povezane s njima. Također je otkrila ključne inhibitore koji sprječavaju igru, kao što je percepcija da je igra aktivnost (za djecu) radije no sklop misli koji može unijeti radost u svakodnevni život, ili uvjerenje da je društveno neprihvatljivo prigrliti zaigrani sklop razmišljanja.

https://www.ikeafoundation.org/campaigns/lets-play/

Komentiraj