Hyundai i40: Best Buy srednje klase

Autor:

Neven Roginić

Prostrani i praktični Hyundai i40 u svojoj klasi nudi najbolji omjer uloženog i dobivenog. Najviša razina opreme, automatski mjenjač i pouzdan motor od 141 KS, za cijenu nižu od osnovnog dizelskog Passata.

Kupci modela i40 nemaju na izbor mnogo opcija, jer je na domaćem tržištu dostupan samo s odličnim 1.7 CRDi turbodizelskim agregatom. Kupcu je ponuđena vrsta mjenjača, karoserijska izvedba sedan ili karavan te dva paketa opreme Classic ili Comfort. Konkurenti u ovom pogledu nude mnogo više opcija, ali i značajnije višu cijenu.

Atraktivan izgled, prostrana unutrašnjost, bogata oprema i petogodišnje jamstvo ističu Hyundai i40 iz mnoštva.

Motor, performanse i vožnja

Hyundai je s modelom i40 napravio veliki napredak po pitanju mehaničkih osobina, dok je dizajn ostao gotovo identičan ranijem modelu. Tu odluku svakako podržavamo, jer je dizajn i nakon 5 godina od predstavljanja modela i40 još uvijek svjež, moderan i atraktivan. Dizelski agregat je daleko uglađeniji i značajno mu je poboljšana učinkovitost. Mišljenja smo da je novi sedmostupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom bio upravo ono što je predstavljalo najslabiju kariku prijašnje generacije. U bilo kojem trenutku brzine se mogu mijenjati i putem polugica na kolu upravljača, što je zgodno za kočenje u gradu i usporavanje brzine vožnje bez doticanja kočnice. Novi 7DCT mjenjač je brz, a promjene brzina su neprimjetne i fluidne. Pored agregata poboljšan je i ovjes koji donosi bolje držanje ceste i veću udobnost.

Iako Hyundai nije najsnažniji automobil kojeg smo vozili, njegovih 380 Nm okretnog momenta je više nego dovoljno i za dinamičniju vožnju. Drugim riječima, Hyundai i40 može pružiti mnoštvo zabave na cesti.

Potrošnja

Hyundai i40 nas je oduševio po pitanju potrošnje. Od limuzine tih gabarita s automatskim mjenjačem očekivali smo višu potrošnju. Iznenadio nas je rezultat od nepunih 6 litara na otvorenoj cesti, ali i svega 7 litara u gradu. Spremnik modela i40 ima 70 litara i s njim smo uspjeli prijeći gotovo 1000 kilometara.

Dizajn, interijer i tehnologija

Hyundai i40 je po gabaritima (4.75 m) prava limuzina srednje klase, a niska silueta mu daje coupeovsku liniju koja će se pogotovo svidjeti mlađim vozačina. Hyundai je već odavno napredovao od jeftinog vozila do vozila kojeg kupci žele, tako da je i unutrašnjost oblikovana sa pažnjom i stilom, a plastične komponente nisu više jeftine i nekvalitetne. Vanjska LED svjetla dodatno oplemenjuju eksterijer.

Comfort razina opreme donosi pored automatskog mjenjača prednje i stražnje senzore, kameru za vožnju unatrag, navigaciju sa 7-inčnim LCD ekranom, elektroničko podešavanje sjedala vozača, radio CD MP3 uređaj sa šet zvučnika te DAB prijamnik, elektroničko podesive i preklopive vanjske retrovizore, Bluetooth, tempomat i još poneku sitnicu na eksterijeru i interijeru.

Na vanjskom izgledu ističe se agresivni prednji dio sa šesterokutnom maskom hladnjaka i dinamičnim svjetlima te LED svjetlima za maglu. Stražnji kraj odiše sportskim karakterom kojem doprinose LED kombinirana svjetla te dva ispuha. Na boku do izražaja dolazi istaknuta linija koja povezuje kromirane ručice (kvake) i završava na stražnjem svjetlu.

U interijeru pronalazimo dinamičnost i valovit dizajn kokpita, plavo osvjetljenje prekidača, velike okretomjer i brzinomjer, moderne tehnologije, udobna sjedala i prostranost kakvu i očekujemo od D-segmenta. Sjedala su ugodna i udobna za duže vožnje, vozačko se sjedalo električno podešava u svim smjerovima, u svim se smjerovima podešava i nešto mekši, kožom obložen upravljač. Interijer je sastavljen od mekog na dodir materijala, kvalitetan je, po kabini se nalaze plastične lajsne koje izgledaju kao da su od brušenog aluminija, u središnjem dijelu nalaze se klavirski piano detalji.

Prtljažnik obujma 525 litara (karavan 553 litre odnosno 1719 litara sa spuštenim sjedalima) otvara se i pritiskom na ključ.

Zaključak

Ovo je bez sumnje jedna od najboljih kupnji u srednjoj klasi i jedan od rijetkih korejskih automobila koji su još osjetno jeftiniji od konkurenata.

TVORNIČKI PODACI

masa: 1590 kg
dimenzije: 478x182x147 cm
obujam: 1685 ccm
snaga: 104 kW/141 KS
ubrzanje (0-100km/h): 11 s
najveća brzina: 200 km/h
potrošnja: 5,1 l /100 km

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)