HUOJ i HND: Angažman komunikacijskih savjetnika u izbornoj kampanji mora biti transparentan

Autor:

29.01.2016., Zagreb, Novinarski dom - Hrvatsko novinarsko drustvo, Hrvatski PEN centar i Platforma 112 organizirali su konferenciju za medije na temu Kamo ides Hrvatska. Nadezda Cacinovic, Sasa Lekovic, Sanja Sarnavka. 
Photo: Igor Kralj/PIXSELL

Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) i Hrvatsko novinarsko društvo (HND) u utorak su ustvrdili da angažman komunikacijskih savjetnika u predstojećoj izbornoj kampanji mora biti transparentan.

“Ključna odrednica te transparentnosti jest javnost podataka o tome za koju stranku, političara ili nezavisnoga kandidata komunikacijski savjetnik ili agencija rade. Javno iskazivanje angažmana u predizbornim kampanjama od presudne je važnosti kad komunikacijski savjetnici nastupaju u medijima kao analitičari političkih i komunikacijskih događanja i procesa. Medijski istupi su, uz jasno navođenje političkih izbornih kampanja u kojima se sudjeluje, u cijelosti prihvatljivi”, stoji u zajedničkom priopćenju HUOJ-a i HND-a.

Dodaju da angažman u političkoj kampanji nije razlog da komunikacijski stručnjaci ne nastupaju kao medijski sugovornici, no njihov angažman pri tome mora biti jasno iskazan. Jedino će tako, smatraju, uloge i interesi biti transparentni.

HUOJ je stoga pozvao sve stručnjake za odnose s javnošću koje su angažirali političari ili stranke na javno očitovanje o njihovu angažmanu putem medija te objavu referencija na vlastitim mrežnim stranicama. Javno očitovanje o angažmanu podjednako je važno za samostalne komunikacijske stručnjake, za zaposlenike agencija za odnose s javnošću i za stručnjake koji sudjeluju u pro bono angažmanima, smatra udruga.

HND je pozvalo novinare da od komunikacijskih stručnjaka koje intervjuiraju traže da navedu u čijoj su izbornoj kampanji angažirani. HND također od urednika očekuje da te podatke objave.

HND i HUOJ pozivaju medije, a posebno javnu televiziju, da donesu uređivačke politike koje će na transparentan način, među ostalim, definirati odnose između stručnjaka za odnose s javnošću i novinara, urednika i redakcija te propisati kriterije za sudjelovanje u emisijama, stoji u priopćenju.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)