VODITELJ PROJEKTA SREBRNJAK: ‘Evakuacijsko stubište pogrešno je isprojektirano i nalazi se na kritičnom putu, upozorili smo na to još lani. I nije istina da zatrpavamo jamu i odvozimo plaćeni materijal’

Autor:

Saša Zinajua/NFOTO, Zeljko Hladika/PIXSELL

Situacija oko nastavka gradnje 432 milijuna kuna vrijednog Centra za translacijsku medicinu Dječje bolnice Srebrnjak, koji se najvećim dijelom financira iz EU fondova, zakomplicirala se do te mjere da bi projekt mogao definitivno propasti. Tvrtka Kamgrad, izvođač radova, raskinula je ugovor jer vlasnik tvrtke Dragutin Kamenski tvrdi da ih je investitor doveo “pred zid” budući da nisu riješili određene tehničke preduvjete da bi se projekt mogao nastaviti, a u međuvremenu su voditelj projekta i glavni nadzorni inženjer bolnice optužili Kamgrad da zatrpava građevinsku jamu i odvozi s gradilišta već plaćeni materijal.

Vlasnik Kamgrada Dragutin Kamenski i njegov voditelj projekta Hrvoje Patekar tvrde da je za sve kriva bolnica, koja nije željela uvažiti njihov zahtjev za tehničkim preinakama bez kojih nije bilo moguće izvesti projekt.

“Javnost ne razumije kako i da mi nismo raskinuli ugovor, projekt bi i dalje stajao jer bez tih preinaka nije moguće izvoditi radove”, tvrdi Kamenski.

Nova drama na Srebrnjaku: Bageri omiljenog Bandićevog građevinara zatrpavaju gradilište, a radnici odnose plaćeni materijal

Kamenski smatra da se u javnosti lažnim optužbama na njihov račun pokušala stvoriti percepcija da Kamgrad nešto namjerno opstruira, što odlučno odbacuje te kaže:

“Evo vam mog voditelja projekta, radio je i uspješno završio naše najveće projekte – KBC Rijeka, splitski aerodrom, dubrovački aerodrom… Pa koji bi bio naš interes da ne završimo projekt? Međutim, bili smo prisiljeni raskinuti ugovor i sanirati gradilište da ne nabijamo dalje troškove. I potpuna je laž da smo odvozili bilo kakav plaćeni materijal ili da smo zatrpavali građevinsku jamu. Mi smo najavili, s obzirom na to da je došlo do raskida ugovora, demobilizaciju gradilišta, pripremali smo demontažu krana, ali ne da nismo zatrpavali jamu, nego smo ulaz u građevinsku jamu proširivali izvan građevinske jame da bi se moglo u jamu ući kamionima. Znači, nije zatrpana jama, nego je ispred jame proširena rampa za ulaz u jamu, a zatrpan je dio prema jednom potpornom zidu u okolišu koji se po projektu ionako zatrpava. Znači, ni gram materijala nije doveden u jamu.”

Voditelj projekta Hrvoje Patekar objasnio je oko čega je nastao glavni tehnički problem zbog kojeg je projekt zapeo:

“Mi smo od samog početka upozoravali na određene manjkavosti glavnog projekta i detektirali smo pogreške i neke nedostatke tog glavnog projekta. Evo, na primjer, to jedno evakuacijsko stubište koje je bilo predviđeno glavnim projektom, upozorili smo da se tako kako je projektirano fizički to ne može izvesti jer dimenzijski ne odgovara. Znači da je greška u projektu i da je potrebno napraviti izmjenu i dopunu. To nije velika stavka, ali je ona tehnološki na kritičnom putu i praktički dok se ne izvede, ne može se izvoditi cijeli projekt.”

Patekar tvrdi da je Kamgrad na problematiku tog stubišta upozorio još 27. svibnja 2021. kad su poslali pisani Zahtjev za informacijom u kojem su upozorili na to da tehničko rješenje dano glavnim projektom (koje je dio građevinske dozvole odnosno rješenja za građenje) nije ispravno projektirano jer su dimenzije i pozicija stubišta predviđeni glavnim projektom pogrešni, to jest tehnički neizvedivi, te je nužno napraviti i dostaviti izmjenu i dopunu glavnog projekta.

Više pročitajte u novom broju Nacionala.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.