HSLS: ‘Od novog modela naplate otpada profitirat će samo oni u velikim stanovima’

Zagrebački HSLS ocijenio je u srijedu da će novi model naplate odvoza otpada u Zagrebu, najavljen za 1. listopad, značiti poskupljenje te komunalne usluge, posebice za one koji žive u malim stanovima, a također ne očekuju da će on povećati stopu razvrstavanja otpada.

Zastupnik HSLS-a u Gradskoj skupštini Kristijan Jelić i predsjednik gradskog ogranka Darko Klasić rekli su na konferenciji za medije kako novi model naplate odvoza otpada uključuje kupovinu specijaliziranih vrećica u trgovinama, ali to je mali dio u cjelokupnom programu gospodarenja otpadom u Zagrebu te ujedno najlakši i najjeftiniji za realizaciju.

No, zbog njega građani neće imati manje račune, i to je loša vijest u uvjetima rasta inflacije i poskupljenja energenata, istaknuli su.

“Profitirat će oni koji žive u velikim stanovima, a najugroženiji su oni koji žive najmanjim stambenim prostorima. Na primjer, osoba koja živi u 40 kvadrata sada plaća 37 kn mjesečno, a ubuduće će plaćati 45 kuna plus vrećice u trgovini”, izjavio je Klasić.

Dodao je kako će građani sami financirati boksove koji se trebaju postaviti umjesto kanti, što stoji minimalno 20 tisuća kuna, dok Jelić smatra da će novi model biti još jedan promašaj gradske vlasti ako se ne riješe pitanja kompostane i centra za gospodarenje otpadom.

“Bojim se da će biti raznih diverzija, odlaganje otpada po deponijima, odlaganje komunalnog otpada u vrećice koje se ne naplaćuju poput onih za biootpad ili odlaganje u susjedni smetlarnik”, kazao je Jelić.

Zagrebački HSLS-ovci ne vjeruju da će građani Zagreba od ove jeseni u većem broju razvrstavati otpad, jer, kako ističu, otpad na sumnjivi način završava na odlagalištu na Jakuševcu, što je vrlo demotivirajuće za one koji uredno odvajamo otpad u kućanstvu

“Imamo podatke za proteklu godinu koji pokazuju da je u padu odvojeno prikupljanje otpada, a bojim se da će se takav trend nastaviti”, poručuje Jelić.

Kao dodatni problem naglašena je edukacija, iako je za nju i reklamnu kampanju izdvojeno 1,8 milijuna kuna.

Gradskoj vlasti HSLS je uputio kritike i zbog nedostatka transparentnosti u Zagrebačkom Holdingu te zbog stanja u javnom prijevozu, dodavši da u njemu ima važnijih prioriteta od postavljanja info panela u tramvaje, kao što je uspostavljanje redovitog i točnog voznog reda.

Komentiraj