HRFF – Milat: ovogodišnji Festival odlično odjeknuo među publikom i kritikom

Autor:

Zagreb, 4.12.2017 - Projekcijom čileanskog filma "Jedna čudesna žena" Sebastiana Lelia otvoren je 15. Human Rights Film Festival koji će publici ponuditi četrdesetak igranih i dokumentarnih filmova recentne svjetske nezavisne produkcije. 
foto HINA/ Tomislav PAVLEK /tp

Projekcijom filma prigodnog naziva “Sedmog dana” istaknutog indie-redatelja Jima McKaya u nedjelju završava ovogodišnji, 15. Human Rights Film Festivala (HRFF), za koji direktor tog festivala kaže da je na najbolji mogući način odjeknuo među publikom, stručnom kritikom i u medijima.

Milat je na otvorenju Festivala pozvao na ustrajnost u različitosti i podjelama, s obzirom da su, kako je ustvrdio, današnjem društvu razaranja u velikoj mjeri doprinijeli upravo pozivi na zbijanje redova i iluzorna obećanja jedinstva.

“Važno nam je da je i aktivistički dio Festivala dobro primljen i da je prepoznat naš poziv da izdržimo sve ono što se sada događa, da se ne prepustimo malodušnosti i zamislimo stvari boljima nego što jesu. To je bila naša nit vodilja koja je naišla na jako dobar prijem”, istaknuo je Milat u razgovoru za Hinu.

Po njegovim riječima, ovogodišnja najveća novina, suradnja s Booksom i njihovom Revijom malih književnosti, donijela je uistinu nešto novo i nepoznato što je posjetiteljima bilo zanimljivo – pogled na zbivanja na Bliskom istoku i tamošnje kulturne proizvode, no odlično je prihvaćeni bio i filmski program fokusiran na američki nezavisni film.

“Upravo u ovom trenutku sastavljaju se popisi najboljih filmova iz protekle godine, a među njih prvi desetak barem su tri ili četiri prikazani na HRFF-u u Zagrebu i Rijeci”, naglasio je Milat.

“Ponovno smo pogodili sa selekcijom i omogućili hrvatskoj publici da na samom kraju godine vidi filmove koje možda u nekom drugačijem okviru ne bi imala priliku pogledati”, dodao je.

Milat kaže kako im je osobito drago kada vide emocionalnu reakciju publike, kao što je bilo na projekciji filma otvorenja “Jedna čudesna žena” Sebastiana Lelioa o problemima transrodnih osoba. “Osjećaj solidarnosti jako nam je važan ako ga uspijemo ostvariti u onom kratkom segmentu prikazivanja filma”, ustvrdio je.

Za iduću godinu HRFF nemaju zadanu temu, Milat kaže da će si ostaviti slobodu da se usklade s aktualnim događanjima, no već je sigurno da će nastaviti suradnju s Revijom malih književnosti, koja je ove godine rezultirala obostranom većom vidljivošću.

“Bila je to prilika da u Zagrebu, Rijeci, Osijeku, Vukovaru predstavimo umjetnike s područja o kojima možemo saznati samo iz medija, ali ne i iz prve ruke, od njih samih”, napomenuo je.

U tom segmentu programa HRFF će se i dalje tematizirati prostore južnog Mediterana -iduće godine bavit će se Magrebom, a potom i Egiptom.

 

Festival nakon sedam dana završava filmom “Sedmog dana”

 

U proteklih sedam dana na Festivalu je prikazano četrdesetak dokumentarnih, igranih i eksperimentalnih filmova koji, u skladu s misijom Festivala, nastoje potaknuti publiku na razmišljanje i angažman.

Film “Sedmoga dana” Jima McKaya, producenta poznatog po televizijskim serijama koji se filmu vratio nakon desetogodišnje stanke, kroz priču o meksičkim emigrantima razapetima između želje za ostvarenje američkog sna i svakodnevnog teškog rada, propituje treba li ‘sedmog dana’ u tjednu, nedjeljom, raditi ili se odmarati.

McKay, kao dugogodišnji Brooklynac, priču donosi iznutra, “ne pretvarajući se da pripada siromašnoj etničkoj demimondi koju prikazuje, već utkivajući njihove živote u film s iskrenom empatijom”, najavljeno je.

Prije toga u kinu Europa se prikazuje i film “Pitaš li se tko je pucao?” Travisa Wilkersona, u kojemu redatelj istražuje korijene vlastite obitelji koju nije mimoišao rasizam.

Za jednog od njegovih pradjedova pretpostavlja se da je 1946. ustrijelio Billa Spanna, obojenog čovjeka, pa Wilkersonov film traži odgovor na pitanje “Tko je pucao?”. Redatelj forenzički ispituje prošlost i suočava gledatelje s rasizmom u samoj srži američkog društva.

U nedjeljnim poslijepodnevnim satima prikazat će se i film Radua Judea “Mrtvi narod”, u kojemu taj istaknuti rumunjski redatelj jukstaponira niz statičnih, crno-bijelih slika pronađenih u arhivima jednog rumunjskog fotografskog studija sa zvučnim isječcima iz dnevnika židovskog doktora Emila Doriana, koji se isprepleću s različitim propagandnim materijalima.

“Riječi su slike koje nedostaju iz arhiva, potresna dokumentacija užasa nacističkih kolaboracionista, zastrašujuće naličje idile zabilježene na emulziji. Mrtvi narod imenuje odsutnost usred arhiva”, napominje se u najavi.

U MM-centru prikazat će se film “Sretno” Bena Russella, dokumentarni portret marginaliziranih, nevidljivih radnika, s fokusom na njihove patnje i nade u doba kasnog kapitalizma.

Kroz priče s dva kraja svijeta – iz rudnika bakra u srpskom Boru te s tropskih vrućina Surinama film otkriva zajednička iskustva radnika, kroz koja se iščitava Russellova kritika kapitalizma.

“Polarno različite priče i životne uvjete povezuje univerzalnost iskustva teškog rada te osjećaj radikalne izoliranosti i otuđenosti koji ga prati”, ističe se.

Ulaz na sve projekcije je besplatan.

Human Rights Film Festival, pokrenut 2002. s ciljem promicanja kulture ljudskih prava, ove se godine održao u kinu Europa i MM centru Studentskog centra u Zagrebu te u riječkom Art-kinu Croatia.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.