HNS O PORUKAMA BISKUPA: “Snažno osuđujemo pokušaje miješanja Crkve u nadležnosti sekularne države”

Autor:

04.05.2019. Zagreb - HNS predstavio kandidate za izbore za EU parlament. Ivan Vrdoljak i Blazenka Divjak   Photo: Josip Regovic/PIXSELL

Josip Regovic/PIXSELL

Nakon što su hrvatski biskupi za vrijeme propovjedi na Veliku Gospu komentirali i kritizirali obrazovnu reformu i Školu za život, u subotu se, nakon resorne ministrice Blaženke Divjak, oglasio i sam HNS.

“Povodom neobjašnjivih i krajnje nekorektnih poruka pojedinih biskupa koji su si, u posljednjih nekoliko dana, uzeli za pravo miješati se u reformske procese u obrazovanju, za koje nemaju baš nikakve nadležnosti, HNS kao liberalna stranka, snažno osuđuje pokušaje miješanja Crkve u nadležnosti sekularne države.

Zadaća je javnog školskog sustava da bude neutralan i uravnotežen te da djeci osigura dotok informacija ili sadržaja utemeljenih na suvremenim znanstvenim i obrazovnim standardima.

Očekujemo da se u Hrvatskoj konačno svatko drži svojeg posla i svojih nadležnosti te da svatko preuzme svoj dio odgovornosti za izgradnju modernog, progresivnog, otvorenog i tolerantnog društva”, priopćili su iz HNS-a.

Divjak: “Ministar i biskup imaju različite nadležnosti i trebaju ih se držati”

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak na društvenoj mreži Facebooku odgovorila je sisačkom biskupu Vladi Košiću. On je, podsjetimo, na misi za blagdan Velike Gospe u propovijedi kritizirao projekt Škola za život i uvođenje informatičkih pomagala u nastavu.

S obzirom na objave vezane uz odgojnu ulogu škole te ulogu moderne tehnologije u obrazovanju valja se podsjetiti da prema hrvatskim zakonima i međunarodnim konvencijama svako dijete ima pravo na obrazovanje. Djeca imaju pravo na dotok informacija ili sadržaja utemeljenih na suvremenim znanstvenim i obrazovnim standardima važnim za potpun i skladan razvoj njihove osobnosti, a koje se prenose na objektivan, kritički i pluralistički način. Zadaća je javnog školskog sustava da bude neutralan i uravnotežen te da omogući djetetu ostvarivanje tog prava.

U pripremi kurikularne reforme vodili smo se spomenutim načelima, a svi su dokumenti pripremljeni u skladu sa Zakonom i temeljem širokih konzultacija sa stručnom i općom javnošću.

Osnovni ciljevi kurikularne reforme su osposobiti učenike za bolje suočavanje sa zahtjevima 21. stoljeća u profesionalnom, društvenom i osobnom životu što podrazumijeva da je učenik sposoban rješavati kompleksne probleme i kritički promišljati, učiti i biti inovativan i kreativan, ali i učiti i raditi u zdravoj suradnji s drugima. Cilj je, također, pružiti jednake prilike za kvalitetno obrazovanje svim učenicima u Hrvatskoj.

U kontekstu osposobljenosti za život i rad u 21. stoljeću provodi se i digitalna transformacija škola, koja podrazumijeva digitalizaciju koja je u službi zdravog pedagoškog pristupa i u suglasju s dobi učenika. Bez digitalnih kompetencija, naša djeca neće imati šanse na tržištu rada, a neće imati niti jednake mogućnosti sudjelovanja u društvenom životu 21. stoljeća jer već sada se za većinu servisa predviđa online upotreba.

To pravo na jednake prilike nitko nema pravo djeci oduzeti. Javni školski sustav mora odgajati i obrazovati učenike u skladu s općim kulturnim i civilizacijskim vrijednostima, ljudskim pravima i pravima djece, osposobiti ih za življenje u multikulturalnom svijetu, za poštivanje različitosti i toleranciju te za aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskom razvoju društva.

Škola i Crkva ne trebaju se u svemu slagati, jer svatko ima svoj zasebni resor, kao što ministar i biskup imaju različite nadležnosti i trebaju ih se držati. Naime, zadaća je javnog školstva da svim učenicima osigura jednake prilike za obrazovanje, a samim time i za kvalitetan život u suvremenom svijetu. Međutim, da bi učenici u tome uspjeli moraju naučiti rješavati probleme, kritički misliti, uvažavati druge i drugačije te o domoljublju učiti kroz djela, a ne kroz riječi”, napisala je Divjak na Facebooku.

OZNAKE:

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.