HGK: Novi režim teretnog prometa sa Slovenijom štedi milijune našim prijevoznicima

Autor:

25.04.2017., Bregana - Tegljaci cekaju u koloni za prijelaz slovenske granice. 
Photo: Tomislav Miletic/PIXSELL

Tomislav Miletic/PIXSELL

Novi režim teretnog prometa sa Slovenijom našim prijevoznicima štedi milijune, komentiraju u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) jučerašnji dogovor hrvatske i slovenske strane oko režima teretnog prometa na međudržavnoj granici.

“Nakon dva mjeseca pregovora postignut je kompromis o modelu prometovanja teretnih vozila preko graničnih prijelaza sa Slovenijom. Novi režim će se početi primjenjivati od 1. kolovoza i znatno će olakšati život domaćim prijevoznicima, posebice u dalmatinskim županijama”, navodi se u priopćenju HGK.

Podsjetimo, nakon dugotrajnih pregovora dviju strana odlučeno je da će granične prijelaze Rupa i Pasjak moći koristiti teretna vozila mase preko 7,5 tona registrirana isključivo u Istarskoj, Primorsko-goranskoj, Ličko-senjskoj te u dalmatinskim županijama – Zadarskoj, Šibensko-kninskoj, Splitsko-dalmatinskoj i Dubrovačko-neretvanskoj.

Granični prijelaz Dubrava Križovljanska, Trnovec i Mursko Središće moći će koristiti teretna vozila mase preko 7,5 tona registrirana isključivo u Međimurskoj i Varaždinskoj županiji, a Lupinjak i Razvor ona registrirana u Krapinsko-zagorskoj županiji.

Potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj, koja je u pregovorima sudjelovala od samih početaka kao članica mješovite radne komisije, ističe da je nakon dugih pregovora pronađeno prijelazno rješenje za ljeto, ali i da slijedi nastavak razgovora kako bi se odnosi do kraja uredili.

“Ovo jako puno znači svim našim prijevoznicima, a posebno onima u Zadarskoj i Šibenskoj-kninskoj županiji, koji u ovim mjesecima izvoze velike količine ribe“, istaknula je Čagalj.

Naglašava da je intencija ministarstava obje države bila na tome da se većina teretnog prometa, zbog sigurnosti,  prebaci na autoceste, ali da je to prijevoznicima iz naših južnih županija iznimno velik trošak. Primjerice, tvrtka koja posjeduje deset kamiona  godišnje bi, zbog dužih ruta, imala 9 milijuna kuna ekstra troškova.

“Zato smo morali pronaći kompromisno rješenje i ubuduće ćemo raditi na tome da teretni promet bude što sigurniji, ali ne nauštrb opstanka naših poduzetnika”, poručila je Čagalj.

Slovenija je, podsjetimo, početkom lipnja na nekim od svojih najvažnijih prometnica i graničnih prijelaza ograničila tranzitni teretni promet vozilima iznad 7,5 tona najveće dopuštene mase. To je hrvatskim prijevoznicima iz Dalmacije, Podravine i Slavonije donijelo ozbiljno povećanje troškova kroz gorivo i cestarine.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.