Haribo slavi stoljeće postojanja, koriste isti slogan već 85 godina

Poznata marka slatkiša Haribo u subotu slavi stotu obljetnicu od osnutka. Obiteljska tvrtka, koja je počela od nule, izrasla je u carstvo slatkiša poznato diljem svijeta.

Tvrtku za proizvodnju slatkiša osnovao je Hans Riegel 13. prosinca 1920. godine u gradu Bonnu na obali Rajne, zajedno sa svojom suprugom Gertrud. Samo ime tvrtke označava ime osnivača i grad u kojem je tvrtka nastala – Ha(ns)Ri(egel)Bo(nn).

Riegelov početni kapital sastojao se od vrećice šećera, bakrenog lonca, mramornog stola, stolice, štednjaka i kotura. Dvije godine nakon osnutka Riegel je landirao novi proizvod, koji je od tada postao legendaran. Riječ je, naravno, o gumenim bombonima u obliku medvjedića. Današnja verzija ovih slastica mekše su od originalnih, jer ih je Riegel nekada radio s arapskom gumom, a ne želatinom.

Dan-Cristian Pădureț/Unsplash

Reigel je 1925. godine povećao svoj asortiman na proizvode na bazi sladića. Diljem Njemačke u to se vrijeme organizirala i distribucijska mreža za te proizvode, a slava malih gumenih medvjdića počela je rasti.

Tvrtka je 1935. godine osmislila slogan, koji se koristi i 85 godina kasnije – ‘Haribo macht Kinder froh’ (Haribo usrećuje djecu). Kasnije je na kraj slogana dodano ‘und Erwchhsene’ (i odrasle).

PHOTO: EPA/HARIBO

Tvrtka je izgubila svoj sjaj za vrijeme Drugog svjetskog rata. Prije dvadeset godina čelnici tvrtke su se našli na optuženičkoj klupi zbog optužbe da su zapošljavali strance koji su radili u robovskim uvjetima. Tvrtka je to oduvijek negirala.

Hans Riegel umro je iznenada u ožujku 1945. godine, u 51. godini života. Njegova supruga preuzela je vođenje tvrtke, prije nego što su se njena dva sina, koja su bila u ratnom zatočeništvu, vratila kušći i zauzela njeno mjesto. Hans Riegel Junior ostat će na čelu obiteljske tvrtke 67 godina, do svoje smrti u 90-oj godini 2013. godine, što je rekord. Tvrtku je potom preuzela treća generacija obitelji.

PHOTO: Pixabay

Poslijeratno razdoblje i njemačko gospodarsko čudo pogodovali su širenju Hariba. Tvrtka koja je 1946. godine imala svega trideset zaposlenika, četiri godine kasnije zapošljava nevjerojatnih tisuću ljudi. Sada ih u 25 zemalja ima više od sedam tisuća.

Obiteljska tvrtka, procjenjuje se, ima godišnji promet od čak tri milijarde eura. U svijetu ima 16 proizvodnih pogona, iz kojih svakog dana izlazi oko 160 milijuna gumenih medvjedića.

U SAD-u se gradi i tvornica, koja bi im trebala pomoći oko prisutnosti na tom tržištu, a planiraju se razvijati i na azijskom tržištu. Asortiman proizvoda tvrtke Haribo danas čini više od tisuću proizvoda, ali gumeni medvjedići i dalje su vodeći proizvod ove marke.

PHOTO: EPA/SASCHA STEINBACH

Komentiraj