Benzinska crpka na šibenskoj rivi vraćena je u Generalni urbanistički plan (GUP) jer je u četvrtak 14 vijećnika na izvanrednoj sjednici Gradskog vijeća uz jedan suzdržani glas prihvatilo odluku o njezinu vraćanju u taj plan, donesen prije tri mjeseca, u kojemu je, kako je objašnjeno, nije bilo zbog tehničke pogreške.

Riječ je Ininoj crpki na šibenskoj rivi kod gata Krke, gdje investitori iz tvrtke “Riva Sunca” namjeravaju izgraditi ekskluzivni gradski hotel, a najavljivali su da će od toga odustati ako na tome mjestu ostane benzinska crpka , zaključeno je na sjednici GV-a u ponedjeljak

Prekosutra, 14. siječnja istječe rok za davanje koncesije za tu benzinsku crpku.

SDP-ovi vijećnici napustili su Gradsko vijeće jer, kako je rekao jedan od njih Ivan Rajić, nisu željeli sudjelovati u glasovanju o nečemu što graniči sa sivom zonom.   U raspravi oporba je napadala vladajuće, ističući kako nije riječ o tehničkoj pogrešci u GUP-u te da nije poštovan temeljni dokument, a to je Strategija razvoja grada Šibenika.

Vladajući HDZ, posebice pročelnica gradskog Upravnog odjela za prostorno planiranje i zaštitu okoliša Madlena Dulibić isticala je da je benzinska crpka dio GUP-a, ali pogreškom u nj nije ucrtana.

U medijima se pojavljuju informacije, a posebice ih plasira investitor hotela, koji je privatno i izravno zainteresiran, da tehničkih pogrešaka nema te da se planovi mijenjaju jedino izmjenama i dopunama GUP-a, rekla je, ističući kako to nije točno jer o tome već imaju tri mišljenja mjerodavnog ministarstva. “Većina gradova u Hrvatskoj imala je pogreške u GUP-ovima, evo Pula ima nekoliko stranica tehničkih pogrešaka. Ta pogreška je na razini tipfelera u novinama i pumpa na rivi u GUP-u postoji”, istaknula je Roša Dulibić.

Predstavnica tvrtke “Urbing”, koja je autor GUP-a, Ljiljana Doležal rekla je da se pogreške događaju zbog mnoštva podataka i tehnologije izrade plana.

Na pitanje bivšega gradonačelnika Ante Županovića (SDP) zašto se nije pratila Strategija razvoja grada Šibenika Doležal mu je odgovorila da ona vrijedi 20 godina, a GUP se donosi za otprilike pet godina te se može naknadno izmijeniti.

“Nije nama nestao simbol pumpe na rivi, nego su nestali simboli svih pumpi u gradu”, objasnila je pogrešku Doležal.

Rajić je ponovio kako se GUP nije donosio u skladu sa Strategijom razvoja grada Šibenika. Istaknuo je kako “ne postoji ispravak tehničke pogreške u slučaju pumpe na rivi, već se mora ići u izmjenu i dopunu GUP-a”, prije čega se mora provesti javna rasprava.

Izrada GUP-a temelji se na raznim dokumentima. Kako je GUP provedbeni dokument, on je odraz trenutka i ne znači da mora sadržavati sve elemente strategije, odgovorila je autorica GUP-a koji je izglasovalo Gradsko vijeće.

Petar Baranović iz Narodne stranke – reformista upitao je hoće li autori GUP-a iz tvrtke “Urbing” na temelju propusta platiti za pogrešku ako investitori odluče podići tužbu. Misli da Grad na višim sudskim instancama ne bi prošao dobro.

“Ako je pumpa bila u GUP-u, uzmite marker i nacrtajte simbol pumpe ako je samo u tome bio problem”, poručio je Baranović.

Ivan Rajić zatražio je na kraju da se saborskom zastupniku i čelniku šibenskoga SDP-a Franku Vidoviću kao gostu da riječ, što je predsjednik Gradskog vijeća Ante Rakić odbio.

Vidović je ipak u stranačkim prostorijama rekao novinarima da je današnja rasprava podvala gradonačelnika i gradskih službi.

“Vidljiva je politička volja gradonačelnika da jednu investiciju pretpostavi drugoj i da 35 zaposlenih ljudi pretpostavi troje zaposlenih ljudi. Ne vidim nikakav dobar razlog zbog čega pumpa ostaje. Ovdje se radi o podzemnim igrama jer – kako smo uopće došli do toga da pumpa konačno dolazi u GUP. Moji vijećnici neće sudjelovati dalje u ovoj farsi jer ovo ulazi u sivu zonu”, zaključio je Vidović.

“Šibenik neće i ne smije ostati bez pumpe na obali”, poručio je gradonačelnik Željko Burić. “Benzinska crpka ostaje na tom mjestu do daljnjega. Dok sam ja gradonačelnik, neću dopustiti da Šibenik ostane bez benzinske crpke na obalnom području. Podržavao sam izgradnju hotela, podržavam je i dalje, investitori su do sada imali moju veliku pomoć i imat će je i ubuduće”, istaknuo je gradonačelnik Burić i dodao da rješenje u vezi s premještanjem benzinske crpke s obale treba tražiti u sklopu uređenje prostora bivše Tvornice elektroda i ferolegura (TEF).

Na sjednici GV-a 19. prosinca gradonačelnik Burić se pozivao na ugovor koji je Grad potpisao s Inom u vezi s rješavanjem duga Tvornice elektroda i ferolegura (TEF).  Naime travnja 2014. Ina je sklopila nagodbu sa Šibenikom i TEF-om u vezi s dugom TEF-a koji je bio u vlasništvu grada. U skladu s nagodbom Šibenik, koji je Vladinom odlukom iz 1998. obvezan podmiriti tražbine Ine od TEF-a, Ini će isplatiti 13 milijuna kuna u dvije rate do kraja 2015. Također, Ina će u Šibeniku dobiti novu lokaciju za benzinsku postaju ili novčanu naknadu nakon pet godina ako se ne pronađe zadovoljavajuća lokacija, čime će se Gradu omogućiti nastavak planiranog investicijskog ulaganja na imovini TEF-a,  stoji u tom ugovoru.  Kako je u prosincu rekao gradonačelnik, Šibenika  u ugovoru je bilo određeno da će se ta beninska postaja na rivi ukloniti i da će Grad nastojati iznaći rezervnu lokaciju, a ako to ne uspije da je obvezan  platiti četiri milijuna kuna.

Komentiraj