Globalno privatno bogatstvo dodatno je poraslo tijekom 2016. godine, ali privatni bankari morat će se dodatno potruditi kako bi svoje klijente uvjerili da ne odu konkurentima i zadržali njihovu vjernost te stabilizirali prihode i stopu rasta dobiti”, piše u novom izvješću The Boston Consulting Groupe.

Godišnje istraživanje ‘Global Wealth 2017: Transforming the Client Experience’ analizira razvoj privatnog bogatstva iz globalne i regionalne perspektive, bavi se ključnim trendovima u industriji i posebno naglašava mogućnosti digitalne tehnologije u upravljanju bogatstvom i razvoju poslovnih modela koje privatni bankari i ostali koji upravljaju bogatstvom pojedinaca mogu iskoristiti kako bi povećali zadovoljstvo svojih klijenata.

“Digitalne inicijative u industriji su usredotočene prije svega na to da klijentima daju osnovne funkcionalnosti upravljanja portfeljem i mogućnost izvršenja standardnih transakcija i plaćanja. Potrebno je iznova promisliti, dizajnirati i uvesti usluge i sučelja koja će klijentima iskustvo korištenja usluga upravljanja bogatstvom učiniti naprednim i ugodnim“, tumači Brent Beardsley, stariji partner u BCG, voditelj segmenta za upravljanje bogatstvom i imovinom.

Prema izvještaju, globalno privatno financijsko bogatstvo je prošle godine poraslo 5,3 posto na 166,5 bilijuna dolara, zahvaljujući prije svega ubrzanom ekonomskom rastu i snažnoj izvedbi velikog broja dioničkih tržišta diljem svijeta.

Rast je bio veći, nego 2015. godine, tijekom koje je globalno privatno bogatstvo poraslo 4,4 posto. Sve su svjetske regije doživjele rast bogatstva, s tim da je azijsko-tihooceanska regija ponovno zabilježila najveću stopu rasta, čak 9,5 posto. Zapadna Europa rasla je skromno, 3,2 posto, djelomice zbog nesigurnosti koju je izazvao Brexit. Do kraja 2017. godine, razina privatnog bogatstva pojedinaca u azijsko-pacifičkoj regiji trebala bi premašiti bogatstvo u zapadnoj Europi, dok bi do 2019. godini, ukupno privatno bogatstvo u Japanu i azijsko-pacifičkoj regiji moglo nadmašiti Sjevernu Ameriku.

Izvještaj govori kako je offshore bogatstvo raslo po 3,7 posto nižoj stopi, nego ono koje nije bilo u poreznim oazama, a koje je raslo 5,4 posto u 2016. godini. Prošle je godine Švicarska zadržala titulu svjetskog offshore centra s 24 postotnim udjelom ukupnog offshore spremanja novca, ali se očekuje da bi taj udjel mogao pasti do 2021. godine. Hong Kong i Singapur i dalje su najbrže rastuća offshore središta, prije svega kao omiljena destinacija za offshore ulaganja investitora u azijsko-pacifičkoj regiji, kojoj se predviđa daljnji rast. Dugoročno se očekuje ekspanzija, ali kratkoročno će je usporiti kineska ograničenja na izvlačenje kapitala iz zemlje.

“Offshore nije u opasnostiU bud, ućnosti, unatoč sve većem približavanju offshore i tzv. ‘onshore’ centara za plasman bogatstva, offshore će nuditi prilike za rast, posebno za segment najbogatije klijentele. U situaciji tržišnih i političkih nestabilnosti diljem svijeta, offshore će biti sigurna luka za investitore, s vrhunskom kvalitetom raznolike usluge“, zaključuje Anna Zakrzewski, partnerica u BCG-u i suautorica izvještaja.

Privatni bankari su, u velikom broju regija i biznisa, u proteklih desetak godina suočeni s osjetnim padom marži i padom povrata ulaganja u imovinu. Iako je određeni broj banaka rezao troškove kako bi se oduprli negativnim trendovima, premali ih je broj uložio u razvoj digitalnih kapaciteta kako bi se prilagodili novom digitalnom okruženju. Tijekom prošle godine BCG je primijetio kako se dogodio trenutak infleksije, u kojem mnogi privatni bankari i upravitelji bogatstvom štede na troškovima kako bi povećali strateška ulaganja. Pomiču fokus s kratkoročnog povećanja profitabilnosti na dugoročnu transformaciju poslovanja i definiranje novog poslovnog modela budućnosti.

Prema izvještaju, kako bi pretekli konkurente, privatni bankari morali bi promijeniti svoj pristup digitalnim tehnologijama i dizajnirati napredna korisnička iskustva, što uključuje besprijekorno korištenje sučelja, front, middle i back officea i svih korisničkih službi da bi se dobila prava usluga u pravo vrijeme.

“Kako bi se stvorilo novo korisničko iskustvo, tzv. korisničko iskustvo 2.0, svi procesi, kanali i točke kontakta moraju biti postavljeni tako da klijenta stave u centar, kroz korištenje digitalnih tehnologija. Korištenje digitalnih tehnologija omogućava veću efikasnost i robusnost procesa, smanjuje operativne rizike i klijentu pruža iskustvo koje je intuitivnije, integrirano i individualizirano“, tumači Daniel Kessler, partner u BCG-u i suautor izvještaja.

Komentiraj