Globalni tjedan poduzetništva je svjetska inicijativa sa svrhom promicanja poduzetništva i poduzetničkog načina razmišljanja kod mladih, ali i ostalih dobnih skupina. Održava se svake godine u cijelom svijetu u mjesecu studenom.

Zadnje istraživanje koje je prevelo GfK za kompaniju Amway u sklopu svog Global Entrepreneurship Reporta, koji se provodi već devet godina u 44 zemlje pokazao je snažan porast poželjnosti poduzetničkog potencijala u Hrvatskoj, posebice među muškom populacijom kao i generalno u dobnim skupinama od 18 do 35 te od 35 do 49 godina.

Kao razlog ovog rezultata nameće se zaključak da je gospodarska recesija prethodnih godina uzrokovala iseljavanje hrvatske radne snage u EU i druge države te diljem svijeta (npr. SAD, Kanadu, Australiju).

Oni koji su ostali iskusili su gospodarsku depresiju i nemogućnost pronalaska posla nakon završetka fakulteta. Hrvatska je radna snaga imala najveću stopu nezaposlenosti mladih i osoba koje su nedavno diplomirale u Europi. Sada su te osobe nešto starije i shvaćaju da se moraju pobrinuti za svoju sudbinu i pronaći alternativne načine za ostvarivanje dohotka koji ne uključuju oslanjanje na Vladu koja će im pronaći radna mjesta.

Štoviše, percepcija prosječnog hrvatskog radnika je da ih nadređeni i tvrtka iskorištavaju, a da sustav ne može učiniti mnogo za njih. Stoga je neovisnost od poslodavaca primarni razlog za pokretanje vlastitog poslovanja.

Bitno je istaknuti da je istraživanje pokazalo i da žene i muškarci podjednako pokazuju pozitivan stav prema poduzetništvu, međutim 42% muškaraca će se odlučiti za poduzetništvo, dok će to učiniti tek 28% žena.

Ukupno, rezultati pokazuju da se pozitivan stav prema poduzetništvu povećao za 9% u odnosu na istraživanje provedeno prethodnu godinu, a poduzetnički potencijal pokazuje povećanje od 10% što znači da 35% ispitanika u Hrvatskoj može zamisliti pokretanje vlastitog posla. Zanimljivo je također da je pozitivan poduzetnički potencijal uočen kod 85% ispitanika sa završenim fakultetom.

Rezultati istraživanja, provedenog na uzorku od 1 000 ljudi u dobi od 15+. Tema ovogodišnjeg istraživanja bila je ‘Poduzetništvo u promjenjivom radnom okruženju zemalja sudionica’.

Komentiraj