GLAZBENE RECENZIJE: Zoran Majstorović & Dunja Knebl, Mostar Sevdah Reunion

Geenger Records, Snail Records

Zoran Majstorović & Dunja Knebl „Sonce“ (Geenger Records): Impresivno glazbeno djelo

Nije prvi put da Dunja Knebl u svojoj interpretaciji tradicijskih narodnih pjesama surađuje s drugim muzičarima, no sudeći po ovom albumu, koji je jedno od njezinih najboljih ostvarenja, suradnja sa Zoranom Majstorovićem dobitna je kombinacija. Na albumu „Sonce“, naslovljenim po čestom motivu tradicijskih pjesama, jer svaki dan u prirodi počinje i završava Suncem, deset je narodnih pjesama iz kontinentalne Hrvatske koje su zajedno odabrali Zoran Majstorović i Dunja Knebl, dok je sve aranžmane napravio Majstorović, koji je ujedno i glazbeni producent. Poznati izričaj, odnosno, prepoznatljivi vrhunski vokal Dunje Knebl obogatio je glazbom gudačkog kvarteta Delta i brojnim žičanim instrumentima kojima savršeno barata, a to su gitara, oud, saz, kora, ukulele, bisernica i mandolina. Majstorović je produkt tog eksperimenta nazvao komornom folk glazbom i tako odlično definirao žanr i specifičnost ovog albuma. Svojim doista drugačijim pristupom aranžiranju dao je izvedbi Dunje Knebl jedan suvremeni world music zvuk koji bi mogao zainteresirati publiku širom svijeta. U neobičnom, ali prekrasnom spoju klasičnog gudačkog kvarteta i tradicijskih pjesama nije se izgubilo ništa od izvorne snage i poetike, već naprotiv, pjesme su dobile jednu novu, izuzetno privlačnu dimenziju koja je jedinstvena u hrvatskim, ali i globalnim razmjerima. Album „Sonce“ hrabar je iskorak Dunje Knebl i još jedan odličan, izuzetno maštovit i kreativan podvig neumornog Zorana Majstorovića.

Mostar Sevdah Reunion „Lady Sings the Balkan Blues“ (Snail Records 2022.): Lijep, topao i divan album

Kada je ekipa iz Mostar Sevdah Reuniona, pod vodstvom Dragija Šestića, čula glas Milutina Sretenovića Srete te je ubrzo potom on postao njihov pjevač, započelo je novo razdoblje u karijeri te svjetski proslavljene grupe koja čuva i prenosi duh sevdaha. Zahvaljujući sjajnoj kombinaciji Sretina hrapavog glasa i njihove maestralne svirke, pogotovo na albumu „The Balkan Autumn“ iz 2018. godine, postali su cijenjeni i rado viđeni gosti world music festivala. No u kolovozu 2021. godine Sreta iznenada umire u svojoj 74. godini. Karijera Mostar Sevdah Reuniona nije zbog toga stala, već su otkrili mladu pjevačicu iz Kupresa Antoniju Batinić i s njom krajem prošle godine snimili „Lady Sings the Balkan Blues“, još jedan album na koji mogu i te kako biti ponosni i koji će bez sumnje oduševiti njihovu brojnu publiku i poklonike balkanskog bluesa. Antonija Batinić jedna je od onih pjevačica čiji glas kroz pjesmu jednostavno klizi, teče nekim svojim prirodnim tokom, kao da se rodila s pjesmom na usnama. Svirka benda i dalje je maestralna te originalno spaja sevdah i naglašene blues jazz motive. Lady Batinić otpjevala je 10 uglavnom tradicionalnih pjesama, sevdaha i sevdalinki, u sjajnoj produkciji spiritus movensa MSR-a Dragija Šestića, a album zatvara pjesma „Kad muzika stane“ u kojoj se posljednji put čuje Milutin Sretenović Sreta, ali s Antonijom Batinić, kao svojevrsni oproštaj i posveta Sreti. Lijep, topao i divan novi album Mostar Sevdah Reuniona otkrio je ponovo novo veliko vokalno ime, koje će uz svesrdnu pomoć glazbenika i na zadovoljstvo brojne publike, nastaviti svijetom prenositi balkanski blues poznat kao sevdah.