GLAZBENE RECENZIJE Zmaj, Majke, Krakenhaus

01. ZMAJ ‘SVAKI KRAJ NOVI JE POČETAK’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Hrabro, intrigantno, zanimljivo i uzbudljivo

Kao uvod u slušanje albuma, odnosno EP-a grupe Zmaj, s obzirom na to da je riječ o šest pjesama, odlično služi prva rečenica opisa ovog glazbenog projekta: ‘’Glazba ima ulogu nositelja priče koja pokušava slušatelja odvesti na nezaboravno glazbeno putovanje različitim atmosferama, žanrovima i karakterom’’. I doista, žanrovski je teško odrediti ovaj projekt jer je gotovo svaka od šest pjesama nekog drugog glazbenog žanra, iako ih sve povezuje odnos u vezama i emocije na vrlo specifičan način. Nakon prvog slušanja jasno je da su ovo djelo stvorili glazbenici koji su prvo pomno razradili koncept, a potom stvorili izuzetno zanimljivu zvučnu sliku. Album otvara skladba ‘’Početak’’ koja neskriveno priziva glazbenu poetiku islandske grupe Sigur Ros, dok već u drugoj ‘’Zmaj’’ instrumental nadopunjuje svojevrsni dubstep, ali uz govorne momente koji na trećoj skladbi prelaze u semplirane replike aktera poznatog hrvatskog igranog filma ‘’Rondo’’ Zvonimira Berkovića iz 1966., potvrđujući da je album sjajno razrađeno konceptualno-glazbeno djelo kojem se gotovo ništa ne može zamjeriti. Hrabro, intrigantno, zanimljivo i uzbudljivo djelo na kojem je sudjelovalo desetak glazbenika, a dio ih je svirao u grupi ON.

02. MAJKE ‘VRIJEME JE DA SE KRENE’ (DANCING BEAR – VINIL + 3X CD BOX SET): Kapitalno izdanje u čast Majkama

Osim što je riječ o vinilnom izdanju albuma ‘’Vrijeme je da se krene’’ s originalnim završnim miksom Denisa Mujadžića Denykena koji je ponovo masteriran, ovaj odličan box set sadržava još i tri CD-a na kojima se nalazi originalna verzija albuma, reizdanje albuma ‘’Život uživo’’ iz 1997. te nikad ranije objavljen audiosnimka ‘’Uživo u OTV Domu’’ iz 1996. Izdanje je obavezna lektira za sve ljubitelje rocka, a posebno Majki, zahvaljujući diskografskoj kući Dancing Bear koja je tako prigodno obilježila 20 godina izlaska albuma ‘’Vrijeme je da se krene’’ koji je tada objavila danas neaktivna diskografska kuća Jabukaton. Fantastičan dar koji nudi premijernu snimku fantastičnog koncerta Majki u OTV Domu, od svirke, produkcije i atmosfere do sjajnih Baretovih rečenica između pjesama. Vinilno izdanje sadržava i sjećanja svih tadašnjih članova Majki i Denykena te prigodne tekstove glazbenog kritičara Zorana Stajčića i direktora Dancing Beara Silvija Varge. Box set koji zaslužuje najvišu ocjenu.

03. KRANKENHAUS ‘MISTERIOZNO TO JE BAŠ’ (REIZDANJE NA BANDCAMPU): Loše to je baš

Često se neki sredovječni muškarci sjete da bi zahvaljujući današnjoj tehnologiji mogli reizdati svoje rane radove iz razdoblja tinejdžerske zanesenosti rock glazbom pa objave neke stare demosnimke, očekujući kako će ih možda netko tek sada otkriti ili im barem odati zasluženo priznanje zbog glazbe koju su stvarali prije 10, 20 ili 30 godina. Među takvim entuzijastima našla se i varaždinska grupa Krankenhaus koja je povodom 20 godina objave njihova prvijenca ‘’Misteriozno to je baš’’ odlučila objaviti prigodno reizdanje, uz prikladan podnaslov ‘’20th anniversary edition’’. Nema sumnje da su svi članovi te varaždinske grupe bili vrlo ponosni na to da se ovo reizdanje pojavilo na internetu. Ali ruku na srce, možda bi bilo bolje da su se susreli, jedni drugima darovali kopiju albuma i uz piće proslavili 20 godina, bez da obavještavaju javnost da su to učinili. Krankenhaus je vrlo prosječan bend iz polovice 90-ih s lošim pjevačem, relativno zanimljivim bas dionicama i nemuštim i nezanimljivim gitarskim rifovima. Nema ništa što bi ga izdvojilo od prosjeka tog vremena, ni pjesme, niti tekstove ili išta karakteristično zbog čega ga je možda trebalo upamtiti. Produkcija je vrlo slaba, ali s obzirom na vrijeme kada je nastao album, to se može i oprostiti. Na žalost, sve drugo trebalo je ostati u 1996. i već godinu dana kasnije zaboraviti, iako je zgodno ponekad se prisjetiti kako su zvučali bendovi koji su tada bili na glasu da obećavaju.