GLAZBENE RECENZIJE Zarkof, Mostar sevdah reunion presents Sreta, Šimun Matišić Sextet

01. ZARKOF ‘TRI PJESME ZA CRNE DANE’ (VLASTITO IZDANJE NA INTERNETU): Neočekivani podbačaj

Saša Rajković, u svijetu elektroničke glazbe poznatiji kao Zarkoff, godinama stvara glazbu s boljim prolazom izvan granica Hrvatske nego u njoj. Na svom novom projektu, odnosno EP-u „Tri pjesme za crne dane“, Rajković se udružio s ekipom This Town Needs Posters, autorskim tandemom koji čine arhitekti i dizajneri Sven Sorić i Hrvoje Spudić. Nema sumnje da su se njih trojica odlično zabavljali stvarajući te tri pjesme, no rezultata je daleko ispod dosadašnje razine glazbe koju je stvarao Zarkoff. Tekstualno izuzetno zanimljiva pjesma „Moj prijatelj muzičar“ koja razotkriva svu bijedu i jad domaćih muzičara glazbeno je izuzetno neinventivna. Kao da je Rajković odlučio ispričati priču koju netko napokon mora ispričati jasno i glasno pa je na to nalijepio muziku koju je već ranije odbacio kao lošu. Očekivani dizajnerski dotjeran, „Tri pjesme za crne dane“ najlošiji je projekt Zarkoffa od kada se bavi glazbom i trebao bi ozbiljno razmisliti o svakoj svojoj pjesmi prije nego što je plasira. Kao da se Miki Solus dohvatio nekog instrumenta i uključio sintetički ritam te započeo jednu od svojih priča. Šteta, baš loše.

02. MOSTAR SEVDAH REUNION PRESENTS SRETA ‘THE BALKAN AUTUMN’ (SNAIL RECORDS): Napokon plesna domaća glazba

Mostar Sevdah Reunion njeguje sevdah i sevdalinke punih 20 godina i predstavlja ih svijetu i izuzetno je cijenjen, osobito na world music sceni. Početak im je obilježila suradnja sa Šabanom Šaulićem, ali i s Ljiljanom Petrović Buttler te Esmom Redžepovom, izvodeći uz sevdah i romsku glazbu. Sve su to spojili s finim dodirom jazza te stvorili vlastiti glazbeni izraz. Novi album „The Balkan Autumn“ je svojevrsna promocija novog pjevača Srete, odnosno Milutina Sretenovića koji je očarao bend na nastupu povodom obilježavanja 80 rođendana Šabana Šaulića. Štoviše, Sreta uz pratnju Mostar Sevdah Reuniona zvuči kao idealan nasljednik jedinstvenog kralja romske glazbe Šabana Šaulića zbog izderanog, hrapavog i snažnog glasa punog emocija. Novi početak ovog jedinstvenog sastava koji će ovim albumom osvojiti novu publiku zbog sjajnog pjevača Srete i odličnog izbora pjesama koji se protežu od starogradskih do romskih i neizbježnih sevdaha upakiranih u fantastičnu atmosferu zadimljenih kavana, ali produciranih na svjetskom nivou. Za to je ponajviše zaslužan osnivač, producent i vlasnik diskografske kuće Snail Records Dragi Šestić. Fenomenalna kombinacija jazza, sevdaha i romske glazbe i drugih glazbenih žanrova koja zaslužuje maksimalno poštovanje, ali prije svega iskreno uživanje.

03. ŠIMUN MATIŠIĆ SEXTET ‘INVOCATION’ (CROATIA RECORDS): Ulaznica na svjetsku jazz scenu

Šimun Matišić je mladi (22) vibrafonist koji je svoj prvi album snimio s 14 godina. Mentor mu je bio veliki Boško Petrović, a najpoznatiji vibrafonist na svijetu Gary Barton hvalio je njegovu vještinu i talent. Prije nego što je nedavno objavio novi studijski album „Invocation“, Matišić je 2016. godine s Matijom Dedićem snimio fantastičan album „Fortune Smiles“. Matišić je izuzetno talentirani mladi glazbenik od kojeg se s razlogom puno očekuje. Svojevrsna nagrada za sve koji su sve ove godine s nestrpljenjem čekali njegovu glazbu u punom autorskom sjaju pojavila se na albumu „Invocation“, na kojem uz Šimuna njegove skladbe izvodi probrana ekipa vrhunskih hrvatskih jazzera: Matija Dedić, Davor Križić, Kruno Levačić, Zvonimir Šestak i Mario Bočić. Osam autorskih skladbi predstavljaju ga kao vrhunskog autora koji je upio najbolje iz povijesti jazza, dodavši svoju vještinu sviranja vibrafona tvoreći novo, originalno djelo. Matišić izuzetno hrabro korača kroz kompleksne aranžmane dajući dovoljno prostora ostalim glazbenicima da se razmašu, ostavljajući vibrafon u prvom planu. Ne u prvom planu u kojem on vodi glavnu riječ, nego njegov vibrafon dolazi kao završni sloj najfinije kreme na torti nazvane „Invocation“. Bez obzira na to radi li se o skladbama dinamičnog tempa ili potpuno laganim i fino nijansiranim skladbama jedinstvene atmosfere koja velikim dijelom podsjeća na najbolje dane jazza 60-ih godina prošlog stoljeća. Šimun je svjetska glazbena veličina, a ovaj album njegova odlična ulaznica na svjetsku jazz scenu.