GLAZBENE RECENZIJE: YU post punk scena, Future sound of Zagreb,

01. ‘’YU POST PUNK SCENA BENDOVA BIVŠE JUGOSLAVIJE 1980.- 1990.’’ (VLASTITO IZDANJE NA YUPOSTPUNK.BLOGSPOT.HR): Odličan uvid u post punk scenu ex YU

Svako toliko neki pasionirani obožavatelj bolje prošlosti u obliku ex YU punk scene odluči složiti svoju ultimativnu kolekciju najboljih punk bendova s ovih turbulentnih prostora. Čovjek koji je složio ovu kompilaciju sakupio je impresivnu zbirku od čak 58 punk bendova, a neki su doista bili zaboravljeni. S druge strane, taj anonimni autor kompilacije nije uspio dobiti autorska prava za grupe Paraf, Pekinška patka, Mizar, Boa, Šarlo Akrobata, Otroci socializma, Grč, Ogledala, Propaganda, Brazil… Vjerojatno bi se tada zvala ‘’100 najvažnijih ex YU post punk bendova’’. Kako god bilo, ova kompilacija doista nudi odličan uvid u rad nekih kreativnih bendova iz osmog desetljeća 20. stoljeća koji su nepravedno zapostavljeni, a djelovali su na post punk sceni bivše Jugoslavije. Tako su se zajedno objavljeni neki prvoborci iz bivše Jugoslavije koji su danas eminentna imena u glazbenom biznisu ili pak uvaženi glazbenici, odvjetnici, dizajneri…: Korowa Bar, La Fortunjeros, La Strada, Padot na Vizantija, Dobri Isak, Transmisija, Tužne uši, Luna. NEP, SCH, Strukturne ptice, Phantasmagoria, Sexa, Nezaboravan san O… Gotovo svaki od th 58 izvođača zaslužuje enciklopedijsku jedinicu jer je doista riječ o važnim bendovima.

02. FUTURE SOUND OF ZAGREB THE ULTIMATE ELECTRONIC COLLECTION FROM CROATIA (DANCING BEAR): Solidan pogled u hrvatsku elektronsku scenu

Autor kompilacije je Damir Cuculić, jedan od najvažnijih promotora elektronske glazbe u Hrvatskoj koji je ranih 90-ih organizirao jedan od prvih rave partyja u Zagrebu ‘’Under City Rave’’ te sljedećih desetak godina pratio i predstavljao hrvatsku i svjetsku elektronsku scenu u TV emisiji ‘’Top DJ Mag’’. Cuculić je objavio 24 hrvatska izvođača na dvama CD-ima i predstavio aktualnu hrvatsku elektronsku scenu. Rezultat je, više-manje, dobar. Jedanaest izvođača na prvom CD-u i 13 izvođača na drugom pružaju pristojan uvid u jedan dio hrvatske elektronske scene, s naglaskom na techno, house, drum’n’basse i trance. ‘’Ultimate Electronic Collection From Croatia’’ obuhvaća samo jedan dio elektronske scene, a dobar dio izvođača drugih podžanrova elektronske glazbe nije predstavljen, iako ih ima gotovo isto toliko. Unatoč tomu, lijepo je da su se na jednoj kompilaciji zajedno objavljeni neki od najvećih i najuspješnijih hrvatskih izvođača elektronske glazbe kao što su Petar Dundov, Damir Ludvig, Blacksoul, Eddy&Dus, Ilija Rudman, Nikola Fuchkar, Egoless i Filip Motovunski. Kompilacija vrijedna pažnje i solidan uvid u hrvatsku elektronsku scenu.