GLAZBENE RECENZIJE Wizard of Stone Mountain, Grinded Grin, Socijalistički disco

01. WIZARD OF STONE MOUNTAIN ‘II’ (GURANJE S LITICE): Dobar stoner rock upropastio pjevač

Nakon nemalog broja godina sviranja po raznim splitskim rock bendovima s naglaskom na stoner rock, trojka Wizard Of Stone Mountain stigla je do svog drugog studijskog albuma. Riječ je o prekrasno teškom doom, stoner i desert rocku koji u njihovoj izvedbi doista sjajno zvuči. Baš kako i treba. Na albumu je pet pjesama, jedna je veća od druge i treba im zbog toga čestitati. Međutim, koliko god Smoljan, lider benda, odlično svira gitaru, toliko sveukupni dojam kvari svojim hrapavim glasom. Prva asocijacija je Lemmy Kilmister, ali za razliku od Lemmyja koji pjeva, Smoljan više krklja pa cijela priča s bendom Wizard Of Stone Mountain pada u vodu. Možda bi u jednoj pjesmi i odgovarao takav hrapavi, duboki vokal, ali ne u svih pet pjesama. Šteta jer bend zvuči odlično, a pjesme su poslastica za svakog obožavatelja desert rocka, Kyussa i doom, sludge i stoner rocka.

02. GRINDED GRIN ‘RESET’ (OLD SCRATCHE RECORDS): Avangarda na kvadrat

Grinded Grin je projekt kojim se Aleksandar Vrhovec anonimno bavi još od 2005. Neumorno je stvarao sve ove godine, vježbao i svirao, da bi nedavno objavio album „Reset“, malo remek-djelo suvremene rock produkcije. Osim što je Vrhovec maestralno odsvirao sve gitare, bas, piano, sintesajzer i otpjevao vokale, u goste je pozvao bubnjara Giòa Maucieria, trubača Josuéa Garcíu, harfistu Obadiasa Guerru, saksofonistu Roberta-Jana Zandvoorta, još jednog trubača Jima Wellsa te trombonistu Victora Euenmayora. Skladateljska i aranžerska kreativnost Aleksandra Vrhoveca naslućuje da je riječ o obrazovanom glazbeniku koji nalazi svoj prostor i vrijeme u nedefiniranom glazbenom žanru u kojem se isprepliću jazz s metalom, blues s klasikom i avangardna glazba. I koliko god na prvi pogled to zvučalo kao nemoguća kombinacija, u Vrhoveca to funkcionira i on nudi novo i originalno glazbeno djelo ispunjeno pjesmama od 3 do 20 minuta. Ove godine objavio je albume s grupama LucidFer i Acid Hugs koji su malo manje uzbudljivi od Grinded Grina, ali su također intrigantni i kvalitetni. Obavezno audiogradivo za sve koji od glazbe žele više.

03. ‘SOCIJALISTIČKI DISCO: PLES IZA JUGOSLAVENSKE BARŠUNASTE ZAVJESE 1977. – 1987.’ (FOX & HIS FRIENDS): Plesna strana socijalizma

Osim što imaju diskografsku kuću Fox & His Friends za koju su objavili soundtrack filma „Gosti iz galaksije“ i EP „Decadance“ Dejana Kršića, odnosno projekta NEP, Željko Luketić i Leri Ahel dugogodišnji su diggeri, kopači starih ploča koji ponekad otkriju pokoji zaboravljeni diskografski biser. S godinama su shvatili da se glazba u nekadašnjoj Jugoslaviji gotovo nikada nije dijelila po žanrovima, zbog čega je disco glazba ostala sakrivena na mnogobrojnim izdanjima 70-ih i 80-ih godina. Upravo zbog toga, ali i činjenice da je doista nemali broj pjesama disco žanra ostao pod prašinom prošlosti, njih dvojica napravili su selekciju disco hitova u Jugoslaviji od 1977. do 1987., 18 disco dragulja koje pjevaju poznati izvođači zabavne glazbe (Gabi Novak, Zdenka Vučković, Krunoslav Kićo Slabinac, Ljupka Dimitrovska itd.), ali i neke popularne osobe koje su se oprobale u discu, kao što su missice Ana Sasso i Moni Kovačić ili nogometaš Ivica Šurjak. Važno diskografsko ostvarenje i audiolektira za sve koji su propustili važan dio jugoslavenske pop kulture, misleći da smo živjeli iza Željezne zavjese.