GLAZBENE RECENZIJE Vizelj, Damir Avdić, Raggalution

01. VIZELJ ‘NAJ BOLJI’ (ODLIČAN HRČAK): Dobri, nabrijani i zabavni

Po svim pokazateljima beogradska grupa Vizelj mogla bi i trebala bi postati vrlo popularna, tražena i cijenjena. Njihov debi ‘’Naj bolji’’ jedan je od najzabavnijih albuma objavljenih u regiji tijekom 2017. godine. Ma koliko god da se u svakoj pjesmi osjeti utjecaj nekih bendova ili žanrova, Vizelj ima svoj stil koji je teško opisati jer iz pjesme u pjesmu plešu kroz različite žanrove. Nema sumnje da će se beogradska publika prisjetiti grupe Deca loših muzičara (‘’Glamurozno mononukleozni’’) slušajući Vizelj, ali će prepoznati i utjecaj RHCP-a i RATM-a jer im je uz čvrstu rock podlogu funk često prisutan u pjesmama koje naslućuju da je Vizelj još atraktivniji i privlačniji uživo. Pritom su tekstovi iznimno zabavni i uvrnuti, ali najvažnije je to da je riječ o odličnim muzičarima s vlastitim glazbenim izrazom pred kojim je nesumnjivo uspješna karijera. Vrlo dobar, nabrijan i zanimljiv album.

02. DAMIR AVDIĆ ‘AMERIKA’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Još jedna okrutna kronika društva

Kada se 2008. godine pojavio albumom ‘’Mrtvi su mrtvi’’, bilo je jasno da nije u pitanju još jedan roker koji bi s bendom htio osvojiti svijet i pokazati tko je glavni šerif u selu, nego pjesnik čvrstih stavova i britkog jezika iz kojega kipte stihovi popraćeni tvrdim gitarističkim rifovima. Nastavljajući tradiciju pjesnika buntovnika, Avdić na novom albumu ‘’Amerika’’ ponovo pogađa u srž stvari. Naziv albuma govori o njegovim metama i kronikama 21. stoljeća. Bez cenzure, odrješito, gorko i beskompromisno, Avdić ponovo vadi na površinu najprljavije mane našeg društva. Proziva, viče, pokazuje prstom i uz to dere žice na gitari. Jedinstveni pripovjedač čiji stihovi se mogu i trebaju čitati više puta jer savršeno iskreno govore o svijetu u kojem živimo. Bez uljepšavanja, bez ulizivanja, bez isprike i bez patetike. Sirovo, ali pjesnički lijepo. Okrutno, ali istinito. Uostalom, samo Damir Avdić može napisati veličanstven i bolan stih koji u nekoliko riječi sadrži istinu o svijetu u kojem živimo: ‘’Kad nema ljubavi, dobar je i Bog.’’

03. RAGGALUTION ‘GATEKEEPER’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Impresivan groove reggae

Raggalution je slovenski bend iz Kranja koji je korijene pronašao u reggaeu. No za razliku od mnogih sličnih bendova u regiji koji također njeguju reggae, s naglaskom na roots reggae, Raggalution je stavio naglasak na aranžmane, obogativši svoj glazbeni izraz neskrivenim ska utjecajima i odličnim trubačkim dionicama. Uz sjajan vokal Luke Bedenea koji je u potpunosti skinuo specifičan reggae način pjevanja, pjesme su kompleksne s fino razrađenim i bogatim aranžmanima te odlično rasplesanim i naglašenim basom. Tekstovi su na engleskom jeziku i uz rijetko prisutan groove reggae bendova, Raggalution ovim albumom definitivno ulaze u prvu ligu najboljih reggae bandova s ovih prostora. To dobro znaju i na portalu Reggae.hr koji će svoj rođendan u Zagrebu proslaviti 18. studenog upravo uz njihov nastup.