GLAZBENE RECENZIJE Turisti, Letu Štuke, Nola

01. TURISTI ‘HUMAN_ESQUE’ (DALLAS RECORDS): Laufer živi

Vlado Simčić Vava, nekadašnji spiritus movens riječke grupe Laufer, ne prestaje stvarati. Osim što često objavi neko izdanje iz vlastitog gušta, poput albuma ‘’Juke Joint’’ koji je izašao paralelno s ovim, Vava se uporno pokušava nametnuti kroz niz raznih glazbenih izleta. Na našu sreću nameće nam se vrhunski gitarist, glazbenik i skladatelj koji odlično radi svoj posao, samo što ga okolina inficirana bezličnim mainstreamom nikako ne prepoznaje. Novi projekt Turisti, nastao u suradnji s Bobom Grujičićem, poznatim riječkim bubnjarom i trenutačno aktualnim članom oživljenih Kojota te Ivom Močibob, članicom grupe E.N.I. odličan je uvid u Simčićev pogled na pop glazbu. Riječ je o albumu koji bi komotno mogla potpisati i grupa Laufer da je ostala živa, a Iva Močibob zamijenila je Damira Urbana. Zvuči nemoguće i glazbeni izraz je ipak nešto mekši od rocka kakav je izvodio Laufer, ali je pristup melodijama ostao isti, zahvaljujući Vavinu prepoznatljivom rukopisu i fino osmišljenim i nijansiranim gitarskim dionicama. Vrlo pristojan pop rock album s nekoliko jako dobrih pjesama kojima samo treba publika.

02. LETU ŠTUKE ‘THE BEST OF’ (MENART): Izvanserijska kvaliteta

Letu štuke je bend koji je izrastao na pozitivnoj strani glazbe nastale na prostoru bivše Jugoslavije. Sve ono što je nekada bilo dobro na domaćoj pop rock sceni, stihovi Darka Rundeka i jednostavan i zdrav pristup rock pjesmama, slilo se na najbolji mogući način u opus sarajevske grupe Letu štuke. Stoga je i ovaj album odličan uvid u tu lijepu stranu muzike koju razumijemo, bez obzira na to odakle dolazili i gdje živimo. Dino Šaran i Đani Pervan, pokretači grupe, i sami su neko vrijeme stvarali i svirali a Rundekom, ali su svejedno zadržali svoj stil i stvorili niz doista lijepih pjesama koje nisu bez razloga postale hitovi. To je ona vrsta pjesama koje već nakon prvog slušanja lako ulaze u uho, a stihovi se potiho uvlače u misli. Pjesme koje svojom kvalitetom same nalaze put do publike bez nepotrebnog forsiranja kako bi postale hitovi. ‘’The Best Of’’ grupe Letu štuke ujedno je i dobar podsjetnik na odlične glazbenike i skladatelje koji žive blizu nas, a zapravo ih premalo i preslabo poznajemo, bez obzira na to koliko volimo njihovu glazbu. Odavno zaslužena kompilacija najvećih hitova.

03. NOLA ‘NEGDJE IZMEĐU’ (AQUARIUS RECORDS): Pjesme koje mame osmijehe

Novo izdanje pulske grupe Nola sastoji se od pjesama koje su prisutne u eteru posljednjih dvije godine. Novi su singl ‘’Drukčije’’ izbacili još u proljeće 2015., a slijedile su ga pjesme ‘’Moj svijet’’, ‘’Negdje između’’, ‘’Sve bi bilo lakše da je ljeto’’ te aktualna ‘’Vratio si me’’. Ukratko, sve pjesme koje se nalaze na ovom EP-u, plus bonus pjesma ‘’Drukčije’’ feat. MVS Nešpula. Nisu publici dali ništa novoga, nego su na jedno mjesto stavili sve pjesme koje su stvorili proteklih dvije godine. Pomalo neobičan potez koji je doista moga biti obogaćen još nekom pjesmom, iako je to zapravo aktualni singl ‘’Vratio si me’’. Nola nastavlja isto kao što je i počela svoju karijeru početkom 90-ih, lepršavim popom ispunjenim pozitivnom energijom kroz naglašeno melodiozne pjesme, u kojima dominira glas Gabrijele Galant Jelenić te bogatom produkcijom. To je glazba koja podiže raspoloženje. Štoviše, pjesme poput ‘’Moj svijet’’ savršen je primjer poletne pop glazbe kakvu još u Hrvatskoj stvara grupa Detour i može se pozdraviti toplim osmijehom i zasluženom pohvalom.