GLAZBENE RECENZIJE: Trokut, Hojsak & Novosel

Trokut „Rotate, Align“ (Rika Muzika): Odlično pojačanje kreativnog sastava

Nakon što se krajem 2020. godine predstavio debitantskim albumom „Shapeless“, glazbeni sastav Trokut, koji čine školovani i vrlo iskusni glazbenici u raznim glazbenim žanrovima, krajem prošle godine objavio je EP „Rotate, Align“. Za razliku od nastupnog albuma na kojem je tek u jednoj pjesmi („Porzellan“) gostovala slovenska pjevačica Ana Čop, na novom izdanju ona se pojavljuje u svim trima novim pjesmama, što svakako znači da su tom suradnjom na prvom albumu svi bili više nego zadovoljni pa je Ana Čop od sada stalna članica benda. Prekrasne kreativne skupine koja sjajno kombinira različite glazbene žanrove s naglaskom na jazzu i elektronici. U novim pjesmama osjeti se niz glazbenih citata i utjecaja, no sve tvori sjajnu cjelinu jedinstvenog i osvježavajućeg zvuka. Predivno su umetnuti pasaži na saksofonu, dok elektronički i analogni ritmovi upotpunjuju i tvore poseban i odličan „novi“ zvuk, koji na momente jako podsjeća na dominaciju izvođača Ninja Tunea početkom devedesetih, kao i na trip hop zvijezde tog vremena. Ukratko, Trokut je očaravajuće i dobrodošlo osvježenje na domaćoj glazbenoj sceni te ima sve predispozicije doprijeti do brojne publike i izvan Hrvatske, i to upravo zbog beskompromisnosti u kreaciji vlastitog zvuka i izraza. Pogotovo sad kad je sjajna vokalistica Ana Čop postala nerazdvojna od Trokuta, koji je ovim EP-jem zakoračio u pravom smjeru i odlično najavio novi album.

Hojsak & Novosel „Traditional Songbook“ (Croatia Records): Nepotrebno dodvoravanje publici

Tihomir Hojsak na kontrabasu i Filip Novosel na tamburi na svom su se prvom albumu, dok su još bili Bow vs. Plectrum, predstavili kao vrhunski glazbenici koji su napravili nemoguće zasviravši jazz u toj čudnoj kombinaciji, ali i kao vrhunski autori, skladatelji i aranžeri. Potom su otišli i korak dalje i snimili odličan album „Strings Only“ sa Zagrebačkim filharmonijskim orkestrom. A onda se nešto dogodilo i umjesto da nastave svojim autorskim djelima činiti glazbene pomake, kojima su i osvojili publiku, Hojsak i Novosel snimili su album obrada pjesama nekih drugih glazbenika, koji su im ujedno gostovali na albumu: Gibonni, Stefanovski, Urban itd. Nije to bilo loše, ali nije baš ni potrebno. Slično je s novim albumom „Traditional Songbook“, objavljenim još krajem prošle godine, ali uz minimum PR-ovske podrške matične diskografske kuće. I koliko god su njihove obrade tradicionalnih pjesama lijepe i uhu ugodne, pogrešno je dodvoravanje medijima i publici takvog tipa. Njihova autorska glazba je vrhunska i obojica su sjajni glazbenici, ali kao da su odjednom shvatili da je to u Hrvatskoj posve nevažno jer se ne cijene ni kvaliteta ni originalnost, pa su se odlučili za drugačiji pristup ne bi li stekli veću medijsku vidljivost i popularnost te kako bi ih češće zavrtjeli u programu hrvatskih radiostanica. To ujedno objašnjava i gostovanje Pere Galića iz Opće opasnosti i Nene Belana, kao dvojice često izvođenih autora u domaćem eteru, kao i obrade hrvatskih tradicionalnih pjesama. Da su se okrenuli hrvatskim world music i etno izvođačima i ponovo napravili određeni autorski pomak, rezultat bi sigurno bio vrijedan poštovanja. Ovako je to samo jedan album u nizu. Nije loš, ali mogao je biti daleko bolji i originalniji.