GLAZBENE RECENZIJE Tribute to Dobri Isak, Erotic Biljan and his Heretics, Killo Killo Banda

01. TRIBUTE TO DOBRI ISAK ‘MI PLAČEMO IZA TAMNIH NAOČARA’ (PMK RECORDS): Novo čitanje grupe Dobri Isak

Početkom 80-ih godina u Nišu se pojavila grupa Dobri Isak i izazvala oduševljenje na tadašnjoj jugoslavenskoj nezavisnoj sceni. Međutim, tijekom nekoliko godina postojanja objavili su samo jedan nosač zvuka, audio kazetu ‘’Mi plačemo iza tamnih naočara’’ u svega 100 primjeraka za tada prestižnu slovensku nezavisnu etiketu ŠKUC ROPOT. U svom najvažnijem razdoblju nastupili su i na tada važnoj rock manifestaciji YURM (Jugoslavenski rock moment), na nekadašnjem Trgu Republike u Zagrebu s grupama Let2, Oktobar 1864 i Mizar. Nevjerojatno, ali istinito, legenda o ovom niškom bendu zadržala se do danas i to među svim pripadnicima nezavisne scene naroda i narodnosti ex YU. Srpska diskografska kuća PMK Records 2009. reizdala je album, a ovih se dana pojavio i ‘’Tribute To Dobri Isak’’ s 11 njihovih pjesama u obradama raznih izvođača iz zemalja bivše Jugoslavije.

Bez ikakve sumnje riječ je o doista kreativnim likovima iz povijesti popularne kulture na ovim prostorima, kako glazbeno tako i tekstualno, što je objeručke prihvatilo 11 izvođača, među kojima su Novembar (nekad Studeni Studeni), Asphalt Chant, Iv/An, Figurative Theatre, Lenguage.Sex.Violence Paydo Komma feat. Dača SDK, Katabazija, Slagfrot na kraju, Psihokratija, Plastic Sunday i Horkestar. Rezultat je žanrovski vrlo šarolika verzija njihovih odličnih pjesama i zanimljivo putovanje u neistraženi svijet grupe Dobri Isak o kojoj će se još sigurno dugo pričati jer to i zaslužuju.

02. EROTIC BILJAN AND HIS HERETICS ‘THE DEVIL STOLE MY RECORD’ (DANCING BEAR/DIRTY OLD LABEL): Moćno, razigrano, uvjerljivo i jako dobro!

Nakon desetak godina sviranja i uživanja u garažnom rock’n’rollu, dvaju studijskih albuma i triju kompilacija, ekipa zaljubljenika iz Zagreba u izvorni rock zvuk 50-ih, 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća došla je do svog najboljeg izdanja u karijeri. Bilo je i vrijeme. Album objavljen na vinilu kao limited edition izdanje za diskografske kuće Dancing Bear i Dirty Old Label snimljen je u samo šest sati bez dodatnih intervencija. Rezultat takvog pristupa snimanju ovog sjajnog albuma je izvorna energija i sjajna mješavina screamadelic garage rock’n’rolla, garage punka i punk’n’rolla. 12 pjesama i jedna obrada na albumu ‘’The Devil Stole My Record’’ odlično predstavljaju ovaj rock bend kao važnu kariku u upoznavanju s temeljima rock’n’rolla i prljavom, ali zavodljivom stranom nevjerojatne energije koju su napokon uspjeli uhvatiti i ‘’pospremiti’’ je na jedan nosač zvuka. Moćno, razigrano, uvjerljivo i jako dobro! Esencija rock’n’rolla kroz 12 autorskih pjesama na engleskom jeziku koje ovu grupu stavljaju u rang istomišljenika kao što su Jon Spencer Blues Explosion, Dead Moon i Black Rebel Motorcycle Club. Erotic Biljan and His Heretics zaslužuje jednaku slavu i popularnost kao i oni, ako ne i veću.

03. KILLO KILLO BANDA ‘IPAK BORBA’ (VLASTITO IZDANJE NA SOUNDCLOUDU): Odličan ljetni soundtrack za rasta populaciju na Balkanu

Najnoviji album ‘’Ipak borba’’ samo je još jedan dokaz kako reggae na Balkanu ima svoje čvrste uporište i izvođače koji zaslužuju potpuni respekt prema glazbi koju stvaraju. Za razliku od mnogih istomišljenika iz regije koji pokušaju zvučati kao izvanbračna djeca roditelja s Jamajke, Vojislav Malešev, dinamo ove grupe, sa svojom Killo Killo Bandom zvuči prirodno ne srameći se svog jezika kojim pokušava objasniti filozofiju reggae glazbe i onoga što ona sa sobom donosi i promovira. Odličan roots reggae album s vrlo dobrim tekstovima na materinjem jeziku, ali i odličnim izletima u druge glazbene žanrove u fuziji s reggaeom, kao i jednako dobro uklopljenim gostima Hornsmanom Coyoteom i Edom Maajkom. Njihove pjesme sjajan su soundtrack za ljeto u ovim krajevima za sve ljubitelje rasta filozofije koji se vole opustiti uz dobar ples i pametne misli sročene u pitke stihove. ‘’Ipak borba’’ nudi nešto malo više od klasičnog reggae ritma naglašavajući tako kreativnost glazbenika okupljenih u ovu sjajnu novosadsku grupu.