GLAZBENE RECENZIJE: Toni Starešinčić, Bad Daughter

Toni Starešinić „Survival Kit“ (Menart): Sukus i doseg autorskog sazrijevanja

Toni Starešinić dinamo je grupe Chui, sa suprugom Željkom Veverec svira u grupi Mangroove i njen je prvi suradnik na projektu Je Veux, a kao vrsni klavijaturis surađivao je s Edom Maajkom, Josipom Lisac, Borisom Štokom, Tomislavom Golubanom i brojnim drugim glazbenicima, a TV redatelj Arsen Oremović povjerio mu je glazbu za dokumentarnu TV seriju „Nesreće“. Unazad par godina Starešinić ničime nije dao naslutiti da se u njemu, uz sve te projekte, „kuha“ glazba za samostalni album. Jest da je snimio glazbu za Oremovićev dokumentarni serijal, jest da stalno nešto muti s grupama Chui i Mangroove, jest da je surađivao s Jazz orkestrom Hrvatske radiotelevizije, jest da je svirao hrvatsku himnu na svečanom otvaranju Tvrđave sv. Mihovila u specifičnoj izvedbi, a s grupom Chui izvodio uživo glazbu za nijemi film „Berlin, simfonija velegrada“, ali okidač za samostalni album zapravo je bio covid-19. Pandemija koja ga je zatvorila u stan i nije mu dala nastupati, natjerala ga je da stvara novu glazbu. Kako je sam istaknuo najavljujući ovaj album, na naslovnici je htio da budu samo klavijature, s obzirom na to da su one njegov komplet za preživljavanje (Survival Kit) – i fizičko i psihičko – te da u neizvjesnim vremenima u kojima živimo, svaka odsvirana nota znači više nego ikad. Ukratko, kreativnom i nemirnom umjetniku poput njega stvaranje je najbolja terapija. U novom glazbenom putovanju pridružili su mu se bubnjar Silvijo Bočić, saksofonist Vojkan Jocić, gitarist Luka Čapeta i multiinstrumentalist Leo Beslać. A on je krenuo bez datih smjernica, vođen tek ljubavlju spram glazbe iz ZF filmova 70-ih i 80-ih i bez prepoznatljivog „chuizma“. Ipak, u tih deset skladbi na albumu „Surival Ki“ mogu se iščitati njegovi glazbeni počeci s grupom Punk Dana i Tobogan te velika ljubav prema kraut rocku i grupama kao što su Neu! i Tangerine Dream – i neizostavnom jazzu, s koje god strane on dolazio. Upravo je u tome veličina ovog samostalnog albuma koji pruža odličan uvid u njegovo skladanje, aranžiranje i glazbeno putovanje kroz skladbe koje ga predstavljaju kao jednog od trenutno najpotentnijih skladatelja nove generacije, umješnog u pretvaranju pukog očaja u akumulator kreativnih glazbenih zahvata i vlastitog sazrijevanja.

Bad Daughter „Let Me Panic“ (LAA): Vrhunski pop album za svjetsko tržište

Prekrasna priča prethodila je ovom albumu koji opasno konkurira za najbolji hrvatski album 2021. godine. Dunja Ercegović odlučila je tamo negdje 2012. godine „izići iz ormara“ pa je uzela gitaru, sjela pred kameru i zapjevala svoju autorsku pjesmu „Wrong house“ te je stavila na YouTube. Ta izuzetno prijemčiva i pitka pjesma vrlo brzo se proširila među publikom, a Dunji, koja se na toj snimci predstavila kao Lovely Quinces, stizali su komplimenti. Samo godinu dana kasnije Dunja je u vlastitom izdanju objavila svoj prvi EP „No Room Fo Us“ i ubrzo potom počela održavati koncerte – koji su mahom bili rasprodani jer je publiku očarala glasom, stavom i talentom. Uslijedila su još dva izdanja, ali i gostovanja u SAD-u na prestižnom SXSW festivalu i po Europi, kao i suradnja s glazbenicima poput Thurstona Moorea, Kurta Vilea, grupa Giant Sand, Morcheeba… Svejedno, Ercegović se, čini se, zasitila dotadašnje karijere i djevojke s gitarom pa je osnovala bend i zasvirala žešće i čvršće. Međutim, ta je epizoda trajala relativno kratko, nije ostavila diskografski trag, ali je negdje u tom momentu odlučila snimiti novi samostalni album pod novim umjetničkim imenom Bad Daughter. Nastavila je suradnju s Leonardom Klaićem i s obzirom na to što je „loša kći“ ponudila na novom albumu, to se pokazalo kao dobitna kombinacija. Produkcijski moćan, s odličnim grooveom i prepoznatljivim Klaićevim autorskim potpisom skladatelja elektroničke glazbe, na razini aktualne svjetske pop produkcije, pa čak i korak naprijed, album i njegova autorica zaslužili su dospjeti na naslovnice i u TV emisije, intervjue i gostovanja na crvenim tepisima. No kako ipak živimo u Hrvatskoj – gdje je talent otegotna, a ne olakotna okolnost – Bad Daughter osvojit će prvo svjetsku scenu i postati najuspješnija hrvatska pop pjevačica na top ljestvicama širom svijeta, a možda potom dospije i do glazbenih urednika hrvatskih radiopostaja i ostalih koji će je zbog inozemnog uspjeha htjeti u svojem mediju. Na Porinu će je odbiti jer pjeva neke čudne pjesme na engleskom. „Let Me Panic“ je jedan od najboljih indie pop albuma snimljenih u Hrvatskoj posljednjih godina i ima sve predispozicije da najozbiljnije dopre do europske publike. Pjesme su djelomično mračne, ali podatne, a glas Dunje Ercegović kao stvoren za taj spoj emocije, strasti i inata. Više ne pušta glas iz petnih žila kao Lovely Quinces, već pjeva emocijama nabijene pjesme u sjajnim Klaićevim aranžmanima kroz pop melodije koje na prvu ulaze u uho. Tako nastaje fenomenalan indie pop kakav je danas cijenjen na europskoj pop sceni. Ovo je jedan od najboljih albuma objavljenih u Hrvatskoj 2021. godine i pravi korak u karijeri Dunje Ercegović koja ima sve predispozicije za osvajanje svijeta.