Glazbene recenzije: Tidal Pull, Šumski

Tidal Pull „Uvod u promatranje cvijeća pri punoj brzini“ (Mudri Brk): Sjajan ulazak na scenu odličnim debi albumom

Svako toliko se na domaćoj sceni pojavi neki mladi hrvatski bend zbog kojeg čovjek pomisli da ima još nade za nas. Tidal Pull je zagrebački bend koji je pogrešno odabrao ime na engleskom jeziku iako pjevaju na hrvatskom, a nastao je iz ne baš poznate grupe Hana ne zna da se šali. Odličan prvi album čine izuzetno vesele i poletne pjesme, pune neke pozitivne energije. Stilski se naslanjaju na prvu grupu Aljoše Šerića – Ramirez, kao i na grupe Lika Kolorado i Big Strip Gorila, a primjetan je i na neki način očekivan utjecaj kalifornijske punk pop scene i grupa poput My Chemical Romance, čak i doajena indie popa The Cure. No Tidal Pull svejedno su uspjeli pronaći vlastiti glazbeni izraz koji je nevjerojatno pitak i radiofoničan. Valja pohvaliti pjevača Vilima Hrasteka koji se svojom ulogom na ovom albumu pokazao kao jedan od boljih novih muških vokala na hrvatskoj rock sceni. Koliko dobro pjeva toliko dobro i vrišti. Prava je šteta što nisu startali s imenom na hrvatskom jeziku. Treba spomenuti i odličnu produkciju albuma koju potpisuje poznati basist i sve kvalitetniji producent Mario Rašić. Nema nikakvog razloga da ovaj bend ne preuzme vodeću ulogu na zagrebačkoj, ali i hrvatskoj indie sceni, jer ima svu potrebnu kvalitetu i glazbenu kreativnost kakva se rijetko pojavi na domaćoj sceni zbog čega ih svakako treba podržati. Čak i bez potrebne medijske podrške, gotovo je sigurno da će u sljedećih par godina samo rasti i oko sebe okupljati sve više publike i obožavatelja. Više nego ugodno iznenađenje i doista kvalitetan debi album, možda čak i jedan od najboljih ovogodišnjih rock albuma.

Šumski „Kolobari“ (Geenger Records/Zvuk Močvare/Pop Depresija/Trottel Records): Uzbudljiv album žilavih muzičara

Šumski je jedan žilavi zagrebački bend koji tjera po svom već preko 30 godina. Za sebe kažu da su avant kraut etno pop eksperimentalci – i nisu daleko od istine, jer gotovo je nemoguće svrstati njihovu glazbu u neki glazbeni žanr. Međutim, puno je važnije da su pjesme koje stvaraju Šumski uhu ugodne, radiofonične i višeslojne, a prije svega lijepe i uzbudljive. Više puta su odlazili i vraćali se na scenu, da bi svoj status popravili posljednjim povratkom, odnosno petim albumom „Ostrvo ledenog kita“ 2018. godine, kada su nas sve podsjetili koliko su zapravo dobri i drugačiji od svih ostalih. Novi album za nijansu je lošiji od „Ostrva ledenog kita“, ali i dalje intrigantan i uzbudljiv. Zbog njihovih jedinstvenih aranžmana i nevjerojatne melodioznosti, ne bi im trebalo dodavati epitet „alternativni“. Alternativni su samo po tome što ih, kao ni desetke drugih bendova, ne emitiraju na radiostanicama. Novi album sjajan je primjer njihova specifičnog indie popa u kojem se čuje miks afričke i karipske glazbe obogaćen sjajnom puhačkom sekcijom. Pjesma „Sestra“, kojom su najavili album, istinski je hit i kada bi glazbeni urednici znali procijeniti što valja, pojačali bi emitiranje tog singla u eteru. Tekstovi Šumskog drugačiji su od ostalih tekstova koji se mogu čuti na domaćoj sceni. To su višeslojni i na momente izuzetno pametni tekstovi kojima u svega par stihova znaju ispričati priču s glavom i repom. Kao kada u odličnoj pjesmi „Povratak u budućnost“ stihovima „Ponekad kažeš mi, u ovoj zemlji smo zatočeni, bilo bi dobro se vratiti, u budućnost iz ove prošlosti“, odlično opisuju stanje u Hrvatskoj koja je po brojnim parametrima zaglavila u prošlosti. Zanimljivo je naglasiti da su novac za album sakupili putem crowdfunding kampanje te da su album zajedničkim snagama objavili Geenger Records i Zvuk Močvare iz Zagreba, Pop depresija iz Beograda i Trottel Records iz Budimpešte. Žilavi momci iz Zagreba ponovo su dokazali koliko su glazbeno kreativni jer „Kolobari“ nude doista uzbudljivo glazbeno putovanje kroz devet pjesama.