GLAZBENE RECENZIJE: The Paint’s, Jack De Shaw, J.R. August

The Paints ‘Love Is Gonna Come’ (vlastito online izdanje): Ozbiljan blues rock trio

Grigor Bartolec na gitari, Marko Vucelja na bubnjevima i Josip Pavlović na basu i kao pjevač, trojica su prijatelja koji očigledno već neko vrijeme sviraju za vlastiti gušt. Barem tako zvuči njihov nastupni EP koji potpisuju kao The Paints i koji su snimili uživo tijekom dvodnevnog sessiona u Sunday Studios u Zagrebu. Uživo i bez greške. Riječ je o vrlo kvalitetnom blues rock triju koji ne krije ni svoje iskorake u country i folk, ali s obzirom na pruženu kvalitetu nitko im ne može zamjeriti. Autor svih pjesama je gitarist Grigor Bartolec koji je očito u basistu Josipu Pavloviću otkrio sjajnog pjevača izrazito snažnog glasa i više nego fino nijansiranog pjevanja, kojemu bi, istini za volju, dobro legao neki učitelj engleskog jezika s juga SAD-a da ga ispravi u nekim izgovorima i naglascima, s obzirom na to da su pjesme na engleskom jeziku. No to su nijanse. The Paints su ozbiljan blues rock trio koji zvuči jako dobro i koji je na ovom EP-ju ponudio četiri vrlo zrele pjesme s glavom i repom, koje nisu ostale zarobljene u prošlosti već nude jedan suvremeniji blues rock zvuk. Svakako treba obratiti pažnju na nastavak karijere ovog vrlo dobrog trija.

Jack De Shaw ‘Soulful Blues’ (Fajrunt Records): Svaki je početak težak

Iza imena Jack De Shaw krije se mladi zagrebački glazbenik Jakša Perković. „Soulful Blues“ je njegov debitantski album i uvid u njegov glazbenički i glazbeno kreativni rad. Iako je u pitanju glazbenik s evidentno izgrađenim idejama, njegov debi album doista je samo uvid u njegovo promišljanje glazbe, ali ne i nešto više od toga. Produkcijski vrlo slabo i skladateljski površno, Perković je ponudio osam pjesama koje se ni po čemu posebno ne ističu niti pozivaju na slušanje. Pritom mu je pjevanje na granici slušnosti iako njegov vokal svojom bojom i načinom izražavanja na momente podsjeća na velikog Loua Reeda. Svejedno, to mu nije pomoglo da „Soulful Blues“ zvuči uvjerljivo i kvalitetno. Vidljive su neke njegove ideje i namjere koje sasvim pristojno spajaju americanu, soul i blues rock, ali sve zajedno više zvuči kao pokazna vježba nekoga tko tek treba zakoračiti na scenu, a ne nekoga tko se može pohvaliti debi albumom te s njim ostvariti kakvu takvu poziciju na domaćoj sceni. Nije da nema ideja, ali iskustva svakako nema i tek ga treba steći.

J. R. August ‘Live At Hrvatski glazbeni zavod’ (Croatia Records): Live album velikog glazbenika i gospodina

Riječ je o dvostrukom albumu snimljenom prije službenog ulaska koronavirusa, 15. veljače, u Hrvatskom glazbenom zavodu i predstavlja odličan potez Croatia Recordsa i Hrvatskog društva skladatelja koji su s agencijom Hangtime bili suorganizatori ovog koncerta. Odličan potez jer su se u godini u kojoj je Hrvatska otkrila J. R. Augusta zahvaljujući prošlogodišnjem albumu „Dangerous Waters“ tako brzo odlučili za live album, i to u trenutku kada je sve brujalo o sjajnom skladatelju, pijanistu i pjevaču Nikoli Vraniću umjetničkog imena J. R. August. Pravi potez u pravo vrijeme, ali i dokaz da J. R. August nije slučajno iskočio iz prosjeka jer je i ovim nastupom uživo dokazao koliko je dobar i talentiran. Pri tom je za potrebe ovog nastupa okupio probranu ekipu vrhunskih glazbenika (Borko Rupena na bubnjevima, Ivan Džajić na kontrabasu, Pavle Miljenović na gitari, Lujo Parežanin na tenor-saksofonu, Marko Gudelj na bariton-saksofonu i Alen Vranić na akustičnoj gitari i prateći vokal), gudački trio te zbor koji ga prati na nastupima. Rezultat je očekivano dobar koncert u kojem je došla do izražaja sva raskoš njegova talenta kroz pažljivo složene i razrađene aranžmane za sve nabrojene glazbenike, koje savršeno znalački i nadmoćno predvodi Vranić. Nema tu grešaka u hodu, slučajnih nota, krivih ulaza glazbenika ili članova zbora. Sve je na svom mjestu i baš zato je ovo velik i odličan live album koji zaslužuje pohvalu. Svemu valja dodati i nesvakidašnju zahvalu J. R. Augusta jer je ovaj album posvetio Zagrebu, njegovim ljudima i najdražoj dvorani Hrvatskom glazbenom zavodu, uz zahvalu svima koji su bili dio projekta. Kakav gospodin!

Komentiraj